تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
کد مطلب : ۴۵۴۸۷۱
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر کدام از ما با هر باوری امنیت و اعتقاد معنوی خود را مدیون شهدا هستيم، گفت: این مدافعان حرم و شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس بودند که خطر بزرگ را از جهان اسلام و کشور ما دور کردند و امروز به لطف آنان امنیت و آسایش ما تضمین شده است.
۰
plusresetminus
مدافعان حرم خطر بزرگ را از جهان اسلام و کشور دور کردند/اقتصاد دولتی فسادزا و ناکارآمد است
به گزارش بلاغ، محمدباقر قالیباف در یادواره شهدای سرخ‌رود با بیان اینکه هر جامعه و مجموعه‌ای، هر کشور و هر ملتی همیشه خوب است برگردد و به گذشته خود نگاه کند، یادآور شد: خداوند و قلب مردم تکیه گاه نظام اسلامی هستند و با درک این موضوع دفاع مقدس نشان داد اگر به مردم تکیه کنیم با دست خالی هم می‌توانیم بر دشمن غلبه کنیم. 
وی با اشاره به اینکه ما در سال‌های اول پیروزی انقلاب و دفاع مقدس شرایط به مراتب سخت تری از امروز داشتیم و با افتخار این شرایط را پشت سر گذاشتیم، ادامه داد: در ماه اول دفاع مقدس یک اسلحه سبک و تجهیزات و امکانات برای سربازان وجود نداشت، خمپاره برای حداقل جنگ پیدا نمی‌شد، توان تولید نداشتیم و از دشمن به غنیمت گرفتیم و امکانات نگهداری و تعمیر نداشتیم. 
او با اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم گفت: جوانان امروز و دهه ۶۰ نیز به دنیا پشت و پا زدند ولی با امنیت و کشورشان قهر نکردند و مدافعان حرم خطر بزرگ را از جهان اسلام و کشور دور کردند و جوانان نشان دادند که باز هم برای امنیت مردم و نظام جان فدا می‌کنند. 
قالیباف تصریح کرد: آن‌هایی پای نظام و انقلاب هستند که طعم فقر را چشیده اند و باید بدانیم اولویت اول ما محرومان و مستضعفان هستند که پای نظام و انقلاب کشور می‌مانند و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی با توطئه‌های مختلف، تحریم اقتصادی، ترور، جنگ تحمیلی و حوادث منطقه با قدرت، قدرت‌های جهانی را به چالش کشیده است. 
وی افزود: باید اقرار کنم که در این نظام بروکراسی ما به درستی امور کشور را اداره نکردیم و کارنامه ما قابل قبول و زیبنده این مردم نیست. 
رییس مجلس با بیان اینکه امروزه کمبودهای مادی از مشکلات اصلی ما نیست گفت: اشکال ما نداشتن مدیران جهادی، شجاع، امین و با درایت است و این ضعف مدیریتی ناکارآمد اشباع شده است؛ این مردم در هشت سال دفاع مقدس، با تفکری منطبق بر سنت الهی حرکت کردند و در جنگ با تکنیک پیروی ایستادگی کرده و امروزه مدیریت ما باید بر پایه و اساس دفاع مقدس باشد. 
محمدباقر قالیباف اظهار داشت: در بخش های مختلف جزء ۵ قدرت دنیا هستیم و به برکت این مردم، اگر قلبی با اراده مبتنی بر سنت الهی و پیروی از امام و رهبری داشته باشیم، می توانیم در کنار هم پیروز شویم؛ ضعف مدیریتی منابع نظامی پیچیده تر است و ما در این حوزه با دنیا رقابت می‌کنیم اما در کار خود که ابتدایی ترین موضوعات هست می‌مانیم و این یعنی ضعف مدیریتی که خود را نشان می‌دهد. 
او به هماهنگی سه قوه کشور اشاره کرد و با بیان اینکه این هماهنگی کافی نیست زیرا هماهنگی که منجر به هم افزایی نشود و هم افزایی که اثرش را در حل مشکل مردم نبینیم خاصیتی ندارد، خاطرنشان کرد: تا اقتصاد دولتی باشد فساد و ناکارآمدی هم وجود دارد. 
وی ادامه داد: روز گذشته مجلس شورای اسلامی تصمیم مهمی در حوزه کار و اشتغال گرفته است و با همه مشکلات، خودتحریمی ها بیشترین مشکلات را ایجاد کرده است زیرا اگر جوان کارآفرین بخواهد کاری انجام دهد در بروکراسی اداری با موانعی روبرو است. 
قالیباف بیان داشت: سیستم اداری که باید تسهیل گری کند مرتب در حال ایجاد مانع است از این رو طرحی در مجلس با ۲۰۳ رأی به تصویب رسید و هفت ماده آن نیز در دو سه هفته آینده تصویب می‌شود و پس از تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل می‌شود. 
وی با تاکید بر اینکه فرصت برای حضور مردم در اقتصاد و حوزه اشتغال باید باز شود، افزود: ۳۰ درصد جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال بیکار هستند اما تحصیل کرده و خلاق اند. 
وی تصریح کرد: معنی طرح جدید اشتغال این است که دیگر لازم نیست مردم و جوانان به دنبال کار و دفاتر اداری بدوند بلکه درگاهی در فضای مجازی فراهم می‌شود و در آن درگاه، درخواست اشتغال را ثبت می‌کنند و قرار نیست مردم در نظام اداری دوندگی کنند. 
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تولید مسکن گفت: تولید مسکن مبتنی بر توان مردم است و یک میلیون مسکن با روش دولت ساخته نمی‌شود و باید مردم و جوانان آن را بسازند. 
او افزود: این قانون روز گذشته به دولت ابلاغ شد و بین ۴۵ تا ۵۵ درصد هزینه مسکن مربوط به تهیه زمین است و با روشی که در قانون مشخص شده است، امکان خانه دار شدن توسط مجلس و دولت فراهم شده است. 
قالیباف بیان کرد: بهره برداری و استفاده از دریا، زباله‌ای که محیط زیست را به خطر انداخته و مشکلات آب های شرب، صنعتی و کشاورزی از موضوعات مهمی است که هر سه استان شمالی باید با هم به صورت یکپارچه تصمیم بگیرند، هر چقدر هم که شهری و استانی باشد نباید نقطه‌ای و منطقه‌ای به آن بپردازند.
وی یادآورشد: اگر باوری را که در دفاع مقدس داشتیم امروز در مدیریت داشته باشیم و به رزمندگان اقتصاد و مردم فرصت دهیم و اطلاعاتمان نفروشیم کشور به ثبات می‌رسد. 
او با اشاره مصمم بودن مجلس بر کنترل ناترازی و نابرابری ها در استفاده از اموال و انفال عمومی گفت: امروز یارانه‌ها در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، نهاده‌ها و غیره پرداخت می‌شود عادلانه نیست و فاصله ۲۳ برابر مصرف بین در برخی بخش‌ها وجود دارد درحالی که برای هر کار اقتصادی پیوست عدالت نیاز دارد از این رو مجلس مصمم است که میدان را برای کارآفرینانی که آبادانی را در کشور برقرار می‌کنند و حمایت از محرومان و مستضعفان باز و زمینه را فراهم کند. 
رییس مجلس با تاکید براینکه باید اقتصاد کشور را متکی بر دانش بنیان، نوآوری، خلاقیت و بهره وری درست پایه گذاری کنیم، افزود: در حال حاضر در مازندران در برداشت، استفاده و صادرات محصولات دارای اشکالاتی هستیم و اگر جوانان کارآفرین فرصت پیدا کنند، می‌توان با دست به دست هم دادن و مشکلات را حل کرد. 
قالیباف در پایان بیان کرد: ظرفیت‌های مختلفی درکشور وجود دارد و باید اشکالات موجود را با فرهنگ دوران دفاع مقدس رفع کرد و از همه اندیشمندان و صاحب‌نظرات در این راه یاری می‌طلبیم و فرهنگ ایران اسلامی نشان می‌دهد که برخلاف برخی‌ها که می‌گویند باید کدخدا را دید و حل کرد، باید خدا را دید و حل کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴