تاریخ انتشارجمعه ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۶
کد مطلب : ۴۵۴۸۵۸
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تا امروز، نزدیک به یک میلیون و 734 هزار دوز واکسن به گروه سنی بالای 18 سال استان، تزریق شده است؛ گفت: تاکنون معادل 53 درصد، واکسیناسیون نوبت اول در استان انجام شده است.
۰
plusresetminus
واکسیناسیون 53 درصد گروه سنی بالای 18 سال در مازندران/محموله جدید واکسن هفته آینده توزیع می‌شود
قاسم اویس در گفت و گو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان مازندران، اظهار کرد: تا امروز، ما نزدیک به یک میلیون و 734 هزار دوز واکسن به مشمولان، تزریق کرده‌ایم.

وی افزود: از این میزان، یک میلیون و 90 هزار دوز مربوط به نوبت اولی‌ها و 643 هزار دوز نیز مربوط به نوبت دومی‌ها است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: تاکنون معادل 53 درصد گروه سنی بالای 18 سال استان مازندران، واکسیناسیون نوبت اول آنان انجام شده است.

این مسئول، ادامه داد: 33 درصد گروه سنی بالای 18 سال استان نیز واکسن نوبت دوم خود را دریافت کرده‌اند.

 اویس بیان کرد: اگر واکسن به میزان کافی در اختیار ما قرار گیرد، پتانسیل تزریق روزانه تا 100 هزار دوز را نیز در استان داریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل کمبود واکسن برکت در مراکز واکسیناسیون استان مرتفع شده است یا خیر، اعلام کرد: کماکان مشکل وجود دارد، ولی با توجه به اینکه تعداد 60 هزار دوز در هفته قبل به ما داده شده است، ما نوبت دومی‌های عقب افتاده را کاملا جبران کرده‌ایم.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تاکید کرد: در روستاها، واکسیناسیون گروه سنی بالای 35 سال و در شهرها گروه سنی بالای 40 سال در حال انجام است.

این مسئول متذکر شد: محموله جدید واکسن ابتدای هفته آینده به استان تحویل داده می‌شود و متعاقبا توزیع آن به کلیه خانه‌های بهداشت مازندران انجام می‌شود.

اویس یادآور شد: در حال حاضر، واکسن آسترازنکا، برکت و سینوفارم در مراکز واکسیناسیون به مراجع کنندگان تزریق می‌شود و قرار بود که واکسن پاستور نیز به این ارقام اضافه شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲