تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۴۵۴۸۰۲
مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا از اجرای مرحله دوم رزمایش اهدای خون به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی از ۲۶ شهریور ماه تا ۸ مهرماه خبر داد.
۰
plusresetminus
اجرای مرحله دوم رزمایش اهدای خون همزمان با هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی
به گزارش بلاغ، مجید رضا شعبانی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اجرای رزمایش اهدای خون، اهدای زندگی که مرحله اول آن در ۱۹ مردادماه سال جاری در کلیه شهرستان‌ها اجرا شده است، گفت: با توجه به درخواست سازمان انتقال  خون مازندران مبنی بر کاهش ذخایربانک خون، کاهش داوطلبین اهدای خون بخاطر کرونا و  ترس ابتلا به کرونا، و نیز افزایش بیماران به خون در ایام کرونا و از طرفی سهمیه ۱۴۰ هزار واحد خونی که به مازندران ابلاغ شده است، بسیج و سپاه برای رفع نیاز خونی وارد میدان شدند.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا با اشاره به اینکه مازندران دارای ۶ مرکز جراحی قلب است، افزود: وجود بیماران هموفیلی و تالاسمی و نیز بیماران کرونایی، نیاز به خون شدید در مازندران احساس میشد، و بنا به درخواست سازمان انتقال خون که روند اهدای خون بشدت در حال کاهش بود، رزمایش اهدای خون در سپاه کربلا در چهار مرحله برنامه ریزی و دستورالعمل آن به کلیه  نواحی، حوزه ها، پایگاه‌های مقاومت،رده های رزمی و نیزهیئت‌های عزاداری ابلاغ شد.

شعبانی در ادامه با بیان این مطلب که همه شهر‌ها برای اهدای خون پای کار آمدند، خاطرنشان کرد: آن دسته از شهر‌ها که پایگاه انتقال خون نداشتند، واحد‌های سیار انتقال خون در آنجا حاضرشد.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا بااعلام اینکه از ۱۹ مرداد تا 11 شهریور ماه اولین مرحله از رزمایش اهدای خون با نام طرح شهید خناری که شهید سازمان انتقال خون است، برگزار شد، اضافه کرد: طبق گفته سازمان انتقال خون در شش روز اول رزمایش نیاز خونی سه برابر شده بود که توانست پاسخگوی مراکز درمانی و بیمارستانی باشد.

شعبانی در ادامه با اشاره به اینکه به گرو‌های خونی -A-، O-، AB، نیاز است، تصریح کرد: جای هیچ نگرانی برای اهدای خون نیست و اهدا کنندگان خون نگران نباشند چرا که مراحل خون گیری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و وسایل استریل شده انجام خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود، با تصریح بر اینکه در این رزمایش هم کارکنان سپاه، فرماندهان، و بسیجیان و مردم پای کار آمدند، افزود: برای اهدای خون بایدیک گفتمان سازی صورت بگیرد چرا که اهدای خون احیای یک معروف شناخته شده است و نجات جان بیماران را در پی دارد و چه بسا اهدای خون در ایام محرم وایام عاشورا مورد استقابل مردم قرار گرفت.

شعبانی از مرحله دوم رزمایش اهدای خون به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی از تاریخ ۲۶ شهریور ماه تا ۸ مهرماه خبر داد و گفت: برای انکه به نقطه هدف برسیم  و بتوانیم مابقی ذخایر بانک خونی را تامین کنیم، نیاز است مردم را به این امر پسندیده دعوت کنیم.
 
مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا از افزایش بیش از  ۲۵ درصدی اهدای خون توسط جوانان بسیجی در پیک پنجم کرونا و مرحله اول رزمایش هم خبر داد و اضافه کرد:طبق آمار سازمان انتقال خون  که شاهد کاهش مراجعه کنندگان به سازمان انتقال خون بودند با اجرای رزمایش بسیج، هم باعث افزایش اهداکنندگان خون شدند و هم  از این آمار بیش از 25 درصدی، ۲۳ درصد خون گیری صورت گرفت و باعث روند افزایشی ذخایر بانک خونی شده است.

شعبانی با بیان این مطلب که نیازبه ۸۸ هزار واحد خونی داریم، خاطرنشان کرد:بسیج پیش  رونده وپیش برنده است و در رزمایش اهدای خون شاهد بودیم از فرماندهان رده ها، نواحی و بدنه کارکنان پای کار آمدند تا عموم مردم هم به جمع اهدا کننده خون بپیوندند.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا با تاکید بر گفتمان سازی فرهنگ ایثار و تقویت این سنت حسنه در جامعه خاطرنشان کرد:مراکز درمانی و بیمارستانی نیاز به خون دارند؛ و برای برطرف کردن نیاز خونی بیماران نیاز است جوانان، ورزشکاران، و افرادی که دارای سلامت جسمی هستند خود را به مراکز انتقال خون معرفی کنند تا نیاز خونی بیماران برطرف شود .

شعبانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بسیجیان با شرکت در رزمایش اهدای خون نگذاشتند ذخایر خونی کاهش پیدا کند، افزود: طبق امار سازمان انتقال خون مراجعه کنندگان در رزمایش اول اهدای خون بیش از جامعه هدف بود و  این خون گیری در ماه محرم هم صورت گرفته است، باعث شد خون‌های اهدایی سالم تری به دست نیازمندان برسد.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا در  بخش های پایانی سخنان خود با اشاره به کمبود پایگاه های سیار انتقال خون در مازندران، گفت:بسیاری از شهرهای کوچک به دلیل نبود پایگاه های سیار از اهدای خون باز می مانند و با توجه به اینکه بیماران به خون نیازدارند، لازم است که واحدهای سیار اهدای خون در مازندران  بیشتر شود.
 
شعبانی با بیان اینکه بسیجیان در همه میدان ها حضور فعال دارند ، تاکید کرد:  واحدهای سیار اهدای خون در مازندران بیش از سه واحد نیست، و این واحدها جوابگوی مراجعه کنندگان و بسیجیانی که داوطلب اهدای خون هستند، نیست و در این امر مسئولان باید توجه ویژه ای داشته باشند و برای افزایش واحدهای سیار اهدای خون اقدام کنند تا سهولت اهدای خون در همه شهرها صورت پذیرد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴