تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۴۵۴۷۹۹
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ورود تور‌های گردشگری و طبیعت گردی به زیستگاه‌ها و محدوده‌های جنگلی زیست مرال در مازندران ممنوع شد.
۰
plusresetminus
ورود ممنوع تور‌های گردشگری به زیستگاه‌های مرال
به گزارش بلاغ، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به حساسیت فصل مستی مرال و به منظور جلوگیری از هرگونه اختلال زیستی در این ایام، اعزام هرگونه تور گردشگری به زیستگاه‌ها و محدوده‌های جنگلی زیست مرال، ممنوع شد.

وی افزود: افراد علاقه‌مند و گروه‌های بومی محلی در صورت درخواست برای مشارکت در حفاظت و همکاری، باید نسبت به ارائه تقاضای کتبی به اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: محیط بانان استان با آغاز فصل گاوبانکی از اواسط شهریور تا اواخر مهر  با برپایی ۳۰ چادر گاوبانگی از ارتفاعات رامسر در غرب تا گلوگاه شرق استان را زیر پوشش وحفاظت قرار دادند.

ابراهیمی افزود: مناطق جنگلی هزارجریب بهشهر، نکا، پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه، کیاسر و محدوده امن منطقه حفاظت شده البرز مرکزی از مهم‌ترین زیستگاه‌های مرال در استان است.

مرال یا گوزن قرمز که در گویش مازندرانی به آن گاو کوهی (اشکار گو) نیز گفته می‌شود، گونه نماد جانوری استان مازندران و به بزرگترین پستاندار علفخوار از گونه‌های با شکوه جنگل‌های پهن برگ هیرکانی شمال است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴