تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۵۴۷۹۸
بیشترین درصد تحقق درآمدهای مالیاتی در دو ماهه ابتدایی امسال، مربوط به عوارض خروج از کشور و کمترین تحقق مربوط به مالیات خانه ها و خودروهای لوکس و مالیات بر خانه های خالی است.
۰
plusresetminus
جزئیات کامل درآمدهای مالیاتی در دو ماهه ابتدایی امسال+جدول
به گزارش بلاغ، مجموع درآمدهای وصولی مالیاتی در دو ماه ابتدایی امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشدی معادل 98 درصد از مبلغ 198 هزار و 168 میلیارد ریال به مبلغ  392 هزار و 635 میلیون ریال افزایش یافته است. میزان وصولی درآمدهای مالیاتی طی دوره زمانی مذکور 87 درصد از درآمد پیش بینی شده در بودجه مصوب سال 1400 محقق گردیده و شامل 85  درصد در بخش مالیات‌های مستقیم و 90 درصد در بخش مالیات‌های غیر مستقیم است.

مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم در سال 1400 به ترتیب 53 درصد و 47 درصد از مجموع درآمدهای مالیاتی را به خود اختصاص می دهند.
از مجموع مالیات‌های مستقیم در دوره مذکور 28 درصد سهم مالیات تکلیفی و مابقی معادل 72 درصد مالیات تشخیصی بوده است. همچنین، از مجموع مالیاتهای غیر مستقیم در دوره مذکور 3 درصد سهم مالیات تکلیفی و معادل 97 درصد مالیات تشخیصی بوده است.
براساس این گزارش، درصد تحقق هریک از درآمدهای مالیاتی در دوره مذکور به شرح نمودار زیر است:

بیشترین درصد تحقق درآمد، مربوط به عوارض خروج از کشور و کمترین تحقق مربوط به مالیات خانه ها و خودروهای لوکس و مالیات بر خانه های خالی است. در بخش درآمد مالیات های مستقیم مالیات اشخاص حقوقی غیر دولتی و مالیات مشاغل و در بخش مالیات های غیرمستقیم عوارض خروج از کشور، مالیات بر فروش سیگار، مالیات شماره گذاری خودرو و مالیات بر ارزش افزوده تحقق بیش از 100 درصد بوده است.
انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما