تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۶
کد مطلب : ۴۵۴۷۹۵
هفته وزیر راه و شهرسازی از آغاز برنامه مسکنی دولت طی دو آینده خبر داد.
۰
plusresetminus
وزیر راه و شهرسازی: آغاز برنامه ساخت یک میلیون مسکن از ۲ هفته آینده
به گزارش بلاغ، رستم قاسمی دیروز در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران با‌ اشاره به اینکه در این نمایشگاه فناوری‌های نوین در عرصه صنعت ساختمان عرضه شده است گفت: ظرف دو هفته آینده خبر خوبی برای برنامه دولت در بخش مسکن اعلام می‌شود که اقدام عملی شروع ساخت برنامه مسکنی دولت است.

وی افزود: برای موضوع زمین هیچ مشکلی نداریم و این اقدام راهبردی که در وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ایجاد بانک زمین بود در یک برنامه دو ماهه پیش‌بینی گردیده و بخش زیادی از زمین اهداف چهار ساله ما در بخش مسکن تأمین شده است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: به زودی سامانه املاک و اسکان بارگذاری می‌شود.
قاسمی ادامه داد: 200 هزار واحد باقی مانده مسکن مهر تا پایان سال تکمیل می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به قانون جهش تولید مسکن به زودی در شورای عالی مسکن قیمت‌هایی برای مصالح ساختمانی پیشنهاد می‌دهیم.
وزیر راه و شهرسازی در مورد قیمت سیمان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد کاهش قیمت مسکن از عدد بزرگی به یک عدد منطقی بوده‌ایم.

آماده‌سازی برنامه ساخت
یک میلیون مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: برنامه‌های اجرایی را درخصوص قانون جهش تولید و تامین مسکن و هدف ساخت سالانه یک میلیون واحد تهیه کرده‌ایم که در اولین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست محترم جمهوری و دستگاه‌های ذی‌ربط ارایه می‌کنیم.

محمود محمودزاده اظهار کرد: بالغ بر ۵۳۴ هزار واحد مسکن ملی در حال احداث داریم و ۴۰ هزار واحد بهره‌برداری شده است. پروژه‌های افتتاح شده بعضا بدون اتکا به منابع مصوب طرح اقدام ملی پیش رفت. به طور مثال حدود دو هزار واحد توسط یک تعاونی در شهر سیرجان ساخته شد که از دولت زمین گرفتند و با خرید اوراق، تسهیلات دریافت کردند.

وی افزود: بخش دیگر، پروژه‌هایی است که در بافت فرسوده احداث شده که تسهیلات ۹ درصدی این مناطق را استفاده کردند و مابقی منابع از سوی مالکان تامین شد. این بخش سرفصل جداگانه‌ای با بانک مسکن دارد که حدود ۴۰ هزار واحد از طریق شرکت بازآفرینی معرفی شدند و برای ۲۰ هزار واحد تسهیلات پرداخت شده است. مدل سوم کسانی هستند که زمین گرفتند و بدون دریافت وام ساختند. این گروه‌ها جلوتر از دیگر پروژه‌ها هستند و در مرحله بهره‌برداری قرار دارند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما