رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد

کاهش بستری‌های کرونایی در مراکز درمانی مازندران

تاریخ انتشارشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۴۵۴۷۲۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: میزان بستری شدگان کرونایی در استان به یک سوم اوج پیک پنجم رسیده است.
۰
plusresetminus
کاهش بستری‌های کرونایی در مراکز درمانی مازندران
به گزارش بلاغ، سیدعباس موسوی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه روند بیماری در هفته‌های اخیر رو به کاهش است، گفت: میزان بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا به یک سوم دوران پیک پنجم رسیده است که البته الان تداوم این امر هدف اصلی دست اندرکاران استانی است.

موسوی افزود: تا به روند قابل اطمینان و ثابت در واکسیناسیون دست نیافتیم باید کماکان مراقبت‌های بهداشتی مثل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی مناسب، دوری از تجمع در فضای بسته باید در دستور کار همه مردم ، مدیران و کارمندان نهاد‌های دولتی و خصوصی باشد.

وی با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون مناسب بوده و در حال حاضر واکسیناسیون دانشجویان در دستور کار است، گفت: تاکنون ۴۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان حداقل یک دز واکسن را دریافت کردند و به ۲۸ درصد از شهروندان هم به طور کامل واکسینه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: به طور متوسط روزی ۵۰ هزار دز واکسن در مراکز ارائه و تزریق می‌شود که خوشبختانه عمده افرادی که در صف دز دوم بودند، واکسن خود را دریافت کردند که در این امر نهاد‌های مختلفی نظیر سپاه و بسیج در این راه کمک زیادی کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما