روایتی متفاوت از جاماندگان اربعین؛

دخترانی که امیدبخش زنان زندانی شدند

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۴۵۴۶۰۹
“چشمه نوری ها” کاری کردند کارستان. در این دوره و زمانه که هر کسی به فکر نفع شخصی و رسیدن به آمال و آرزوهای خود است. آن ها از کار و زندگی خود زدند تا امیدی باشند برای دختران و بانوان شهرشان.
۰
plusresetminus
دخترانی که امیدبخش زنان زندانی شدند
به گزارش بلاغ، ماجرا از گروه دوستانه ای شروع شد که در مؤسسه ای به نام چشمه نور رضوان گرد هم آمدند. گروهی از دختران و خانم های شهر رشت که در پی گذر روزگار اسیر روزمرگی نشده و زندگی شان به رنگ آسمان است. آسمانی که نورش بر همه می تابد و پهنای آرامش بخش شبش، بیکران.

اربعین سال گذشته بود که با شیوع ویروسی منحوس، پای زائران کربلا از دیار عشق دور افتاد. زائرانی که همه ی سال را به امید رسیدن اربعین می گذراندند حال چاره ای نداشتند جز دوری و دوستی، اما همیشه آنطور نمی شود که می پنداریم؛ می شود دور بود اما دل در گرو یار داشت.

چشمه نوری ها کاری کردند کارستان. در این دوره و زمانه که هر کسی به فکر نفع شخصی و رسیدن به آمال و آرزوهای خود است. آن ها از کار و زندگی خود زدند تا امیدی باشند برای دختران و بانوان شهرشان.

آن ها برای رسیدگی به خانم هایی که شاید دیگر امیدشان نا امیدشده بود و کسی را نداشتند تا پیگیر پرونده هایشان بشود وارد میدان جهاد شدند. جهادی که برای کمک به مخلوق است و مهر می شود به رضایت خدا.

آن ها به سراغ دردمندانی رفتند که شاید از روی خطایی سهوی و اشتباهی غیرعمدی با جرائمی غیر عمد، اسیر زندان شده اند و سال ها از خانه و کاشانه دور ماندند. مادرانی که گاه پیر بودند و بیمار و گاه با وجود داشتن نوزادی ۲ ماهه تا دوسالگی دخترش را زیر طاق زندان سر کرده اند.

منانه محمودی، دبیر مؤسسه چشمه نور رضوان در این رابطه به شرح حالی از احوالات زنان و مادرانی که با کمک خیرین و با پیگیری های اعضای این مؤسسه از زندان آزاد شدند پرداخت و گفت: اربعین سال گذشته بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم اعزام زائرین به عتبات عالیات تصمیم گرفتیم فضایی را برای کمک به زنان زندانی جرائم غیرعمد آماده کرده و مردم را ترغیب کنیم که به کمک خانم ها و مادرانی که به دلایلی در زندان به سر می برند، بشتابند.

وی با بیان اینکه این تصمیم ما با اقبال و توجه مردم مواجه شد، افزود: در مجموع از اربعین سال گذشته تاکنون، موسسه چشمه نور رضوان که یکی از مؤسسات مردم نهاد استان گیلان با مجوز رسمی است توانست با کمک خیرین بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بابت آزادی زنان جرائم غیرعمد هزینه کند که در این میان مبلغ ۸۸ ملیون تومان بابت آزاد شدن ۶ خانم زندانی و رضایت شکات هزینه شد و ۱۲ میلیون تومان هم به صورت وام به این بزرگواران پرداخت شد که تمام اسناد آن موجود است.

محمودی با اشاره به مسائل و مشکلاتی که در این راه ممکن است به وجود بیاید، گفت: هر کاری سختی ها و ناملایمت هایی دارد، مثلا زمانی که خود برای رضایت شکات وارد عمل می شدیم اما وقتی نتیجه کار را می دیدیم و شاهد خوشحالی خانواده و دختران و مادرانی بودیم که به هر دلیلی در حل مشکلاتشان مستضعف شده اند، همه ی سختی ها از یاد می رود و ختم به خیر می شود.

دبیر مؤسسه چشمه نور رضوان در ادامه خاطرنشان کرد: افراد و خیرین برای اطلاع از نحوه کمک رسانی و شرکت در این امر خداپسندانه می توانند با شماره ۰۹۳۸۷۴۸۷۱۲۰ مسئول روابط عمومی مؤسسه چشمه نور رضوان تماس بگیرند با به پیج این مؤسسه به آی دی cheshme_noor.gil@ در اینستاگرام مراجعه کنند.

محمودی با بیان اینکه در این رابطه ستاد دیه استان همکاری لازم را داشته و همراه ما بودند، گفت: از مددکاران، کادر اداری زندان زنان و قضاتی که در این رابطه صبورانه همراه ما بوده و همواره مشاوره های لازم را ارائه می کردند، تشکر می کنم.

علیرضا یزدانی رئیس ستاد دیه گیلان در رابطه با اهمیت ورود گروه های جهادی و مردم نهاد می توانند در این زمینه انجام بدند، گفت: گروه های جهادی و مردمی در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بسیار نقش آفرین هستند به خصوص مؤسسه چشمه نور رضوان که در این رابطه مقام اول استان را دارد و توانسته رقم های قابل توجهی جذب کند و تاکنون چند بانوی زندانی را آزاد کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان گیلان به سر می برند که نیازمند به کمک خیرین هستند گفت: در سال جاری ۱۲۰ زندانی با کمک خیرین آزاد شده است.

رئیس ستاد دیه گیلان با اشاره به پویش آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در ۲۸صفر به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: اگر هر گروه جهادی بتواند با کمک خیرین یک زندانی آزاد کند، تعداد زندانیان آزاد شده در این پویش به بیش از ۲۰ نفر هم می رسد.

وی خاطر نشان کرد: افراد و گروه های جهادی برای کمک و ارتباط با ستاد دیه به واحد روابط عمومی واقع در میدان شهرداری رشت روبروی اداره گذرنامه مراجعه کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴