تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۴۵۴۵۶۷
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه توزیع 216 هزار دز واکسن جدید کرونا از روز گذشته در حال انجام است؛ گفت: تاکنون، یک میلیون و 290 هزار دز واکسن به گروه‌های هدف اعلامی وزارت بهداشت و درمان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مازندران تزریق شده است.
۰
plusresetminus
توزیع 216 هزار دُز واکسن جدید در مازندران/ تزریق واکسن به یک میلیون و 290 هزار نفر رسید
قاسم اویس در گفت و گو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: توزیع 216 هزار دز واکسن جدید کرونا از روز گذشته در حال انجام است.

وی با اشاره به توزیع واکسن‌های جدید از در مراکز تزریق استان، افزود: واکسن‌های درحال توزیع شامل 162 هزار دز واکسن سینوفارم و 54 هزار دز واکسن آسترازنکا است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: با ورود واکسن‌های جدید، واکسیناسیون با شتاب بیشتری در استان انجام می‌گیرد و این روند طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه تا این لحظه،  تاکنون یک میلیون و 290 هزار دز واکسن به گروه‌های هدف اعلامی وزارت بهداشت و درمان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مازندران تزریق شده است؛ اعلام کرد: از این تعداد، 840 هزار دز واکسن نوبت اول و مابقی مربوط به دز دومی‌ها است.

 اویس در خصوص کمبودهای چند روز اخیر واکسن در مراکز تزریق که مورد گلایه مردمی نیز قرار گرفته بود؛ تصریح کرد: بیشترین کمبودها مربوط به سینوفارم و بخشی هم به آسترازنکا بود که این امر با ورود واکسن‌های جدید طی روزهای آینده مرتفع خواهد شد.

وی اعلام کرد: البته بخشی از کمبودها هم به واکسن برکت اختصاص دارد که قطعا این واکسن هم طی چند روز آینده به استان وارد می‌شود و این کمبود نیز جبران خواهد شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با ییان اینکه وضعیت استان به لحظاظ ابتلا و رعایت پروتکل‌ها مشاعد نیست؛ تاکید کرد: وضعیت بیماری تقریبا وضعیتی پایدار است و اگر این وضعیت با رعایت شهروندان همراه نباشد، احتمال اینکه وارد ازفایش مبتلایان جدید شویم، وجود دارد.

اویس گفت: توصیه عمومی ما به شهروندان مازندرانی، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی است و تقاضا داریم که در کنترل این بیماری با رعایت پروتکل‌ها به ما یاری رسانند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲