دبیر ستاد ساماندهی سواحل محمودآباد مطرح کرد؛

کاهش ۷۰ درصدی ناجیان در ساحل ۳۰ کیلومتری محمودآباد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۵۴۴۹۶
دبیر ستاد ساماندهی سواحل محمودآباد با بیان اینکه ما در محمودآباد ۳۰ کیلومتر ساحل داریم گفت: امسال با این بهانه که شرایط قرمز کرونایی حا‌کم است مسئولان استانی تعداد ناجیان غریق را کم کردند، اما حضور مسافر در ساحل کم نشد.
۰
plusresetminus
کاهش ۷۰ درصدی ناجیان در ساحل ۳۰ کیلومتری محمودآباد
به گزارش بلاغ، محمد محتاطی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: علی رغم اینکه محدودیت های کرونایی در جاده ها اعمال شد اما کماکان شاهد حضور مسافران در ساحل بودیم.

محتاطی ادامه داد: کسی به هشدار ها و تذکرات ما توجهی نمی‌کرد گفتیم ناجی نیست، در مناطق ممنوعه حضور نداشته باشید، از شنای نابه‌هنگام در شب خودداری کنید، اما هیچ مسافری با ما همکاری نکرد.

وی اظهار کرد: جاده ها علی رغم اینکه بسته است کسی به جریمه یک میلیونی توجهی نمی‌کند و هنوز می‌بینیم سیل مسافران راهی شمال و مخصوصا محمودآباد می‌شوند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل محمودآباد گفت: با وجود اینکه مسیر دسترسی به ساحل را بستیم باز در ساحل حضور پیدا می‌کنند.

محتاطی با بیان اینکه در ۳۰ کیلومتر ساحل محمودآباد ۷۰ درصد ناجیان را کاهش دادند، تصریح کرد: سال گذشته ۱۸۵ ناجی در ساحل داشتیم، امسال سهمیه شهرستان ۸۰ ناجی بود که به لطف بخشداران، دهیاران و مجموعه ستاد ساماندهی سواحل این تعداد را به ۱۱۰ نفر رساندیم.

وی با بیان اینکه در محمودآباد با ظرفیت های شهرستانی خدمات ملی ارائه می‌شود، اذعان داشت: ما باید حقوق ناجیان را از جیبمان تامین کنیم، استفاده آن برای شهروندان تهرانی و سایر نقاط کشور و بهره برداران سواحل است و این مسئله معادله‌ای نابرابر در ساحل محمودآباد است.

محتاطی بیان کرد: اولین شهر ساحلی متصل به پایتخت هستیم، خواه و ناخواه از سراسر کشور گردشگران حضور پیدا می‌کنند، مسافر وقتی وارد محمودآباد می‌شود تازه مشخص می‌شود مقصدش به سمت غرب استان است یا شرق استان و همه این موارد برای ما تهدید محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه از ابتدای خرداد تا مرداد ماه ۱۴ غریق داشتیم، گفت: هر ۲ کیلومتر ما را یک ناجی حفظ می‌کند، اگر بخشداران و دهیاران ما نبودند ما اصلا نمی‌توانستیم در ساحل بخش ها ناجی غریق مستقر کنیم.

این مسئول اضافه کرد: از استان تعداد ناجی را کم کردند با این بهانه که در شرایط قرمز کرونایی به مسافر خدمات ارائه نکنند اما مسافر به این شرایط هیچ توجهی نمی‌کند و همه این تهدید ها متوجه شهرستان محمودآباد است.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل محمودآباد در پایان ضمن ابراز گله‌مندی ذکر کرد: ما صبورانه و با دست خالی ساحل را اداره می‌کنیم و هیچ کس هم در این فضا همراه نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴