کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز مسیر دشوار صعود به جام جهانی 2022 ایران به دنبال هفدهمین پیروزی است

11 شهريور 1400 ساعت 0:36

مسیر دشوار تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی 2022 قطر از امشب با برگزاری دیدار مقابل سوریه آغاز می‌شود.


به گزارش بلاغ؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین مسابقه از مرحله سوم مقدماتی جام جهانی امروز پنجشنبه ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی به مصاف سوریه می‌رود. تیم ملی فوتبال ایران در خردادماه با 4 پیروزی حساس مقابل تیم‌های عراق، بحرین، کامبوج و هنگ کنگ به مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی صعود کرد. پیروزی پرگل مقابل بحرین در خاک خودش یک برد دلچسب و تاریخی بود. عراق هم مقهور توانایی‌های بازیکنان تیم ملی شد. اکنون به سخت‌ترین مرحله در مقدماتی جام جهانی رسیدیم و عملیات صعود به سومین جام جهانی متوالی از پنجشنبه شب آغاز می‌شود.

تیم ملی در بازی امشب سردار آزمون را به دلیل محرومیت و دو اخطاره بودن ندارد اما تیم ملی آن‌قدر ستاره دارد که جای این مهاجم خوب پر شود. بزرگترین مشکل تیم ملی مقابل سوریه نه غیبت آزمون که نداشتن تمرین و بازی تدارکاتی است. بخصوص اینکه اسکوچیچ سرمربی تیم ملی هم کرونا گرفته بود. به این ترتیب با حداقل تمرین و بدون بازی تدارکاتی (درست مانند مرحله قبل) به مصاف حریف می‌رویم و نمی‌توان در نیمه اول انتظار یک بازی هماهنگ را از تیم ملی داشت. سوریه شاید با هدف گرفتن یک امتیاز به میدان بیاید اما اگر ملی‌پوشان با دقت و حوصله بازی کنند و از فوتبال احساسی دوری کنند گرفتن سه امتیاز در نخستین گام بسیار محتمل است. در بازی امشب تعداد گل هیچ اهمیتی ندارد مهم گرفتن سه امتیاز است بنابراین برد یک بر صفر هم می‌تواند شروع خوبی برای تیم ملی باشد.

یک شکست در ۳۸ سال و ۲۸ بازی
سوابق دیدارهای دو تیم ایران و سوریه به ۳۸ سال پیش باز می‌گردد و دو تیم در این مدت ۲۸ بار در تورنمنت‌های مختلف به مصاف هم رفته‌اند که اکثر این دیدارها با پیروزی تیم ملی ایران به پایان رسیده و آمارها به شدت به سود ایران است. همه دیدارهای ایران سوریه در ۴ تورنمنت بعلاوه دیدارهای دوستانه انجام شده است. دو تیم مقدماتی جام‌های جهانی، مقدماتی جام‌های ملت‌های آسیا، قهرمانی غرب آسیا و جام ملت‌های آسیا با یکدیگر دیدار داشته‌اند، که تنها ۲ دیدار از این ۲۸ دیدار دوستانه و سایر آنها رسمی بوده است. در هر دو دیدار دوستانه نیز تیم ملی ایران به پیروزی رسیده است.
در ۲۸ تقابل دو تیم ایران با ۱۶ پیروزی تیم برتر بوده است. ۱۱ بار دیدارهای دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده و سوریه تنها یکبار موفق به پیروزی در این بازی‌ها شده است. در این دیدارها ایران ۴۶ و سوریه ۱۵ بار به گل رسیده‌اند.
نخستین دیدار دو تیم نیز بازی رفت همین دیدار بود که ملی‌پوشان کشورمان با نتیجه یک بر صفر پیروز شدند و این بازی هم در تهران و در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد. در این بازی اکبر کارگرجم مدافع میانی تیم ملی ایران در دقیقه 83 دروازه سوریه را باز کرد تا نام وی به عنوان نخستین گلزن در تاریخ تقابل‌های دو تیم ثبت شود.
آخرین دیدار دو تیم که دیداری تدارکاتی و دوستانه بود، با نتیجه ۳ بر صفر به سود تیم ملی ایران به پایان رسید. این بازی که در ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در ورزشگاه آزادی برگزار شد با گل‌های محمد حسین کنعانی زادگان، سردار آزمون و کریم انصاری فرد به سود تیم ملی ایران به پایان رسید. دیدار امشب ایران و سوریه بیست و نهمین دیدار دو تیم است.

تات: اسکوچیچ به بازی نرسد
با او تماس می‌گیریم

دیروز ماریو تات که به جای دراگان اسکوچیچ در نشست خبری پیش از دیدار ایران و سوریه شرکت کرده بود درخصوص مسابقه ایران و سوریه اظهار داشت: بازی سختی داریم و برای این برهه سخت و صعود به جام جهانی باید بجنگیم.10 بازی در پیش داریم و باید بهترین نتایج را بگیریم.همه چیز رو به راه است و چند مصدومیت کوچک در تیم داریم ولی این موضوع کار ما را سخت نخواهد کرد. همان‌طور که گفتم باید بازی را ببریم و هر وقتی که «بایدی» در کار است، شرایط سخت‌تر هم می‌شود. تیم ما با کیفیت و با تجربه است و در بحرین هم با شرایط سخت توانستیم نتایج خوبی کسب کنیم. تمام تیم‌های این مرحله سخت می‌جنگند تا به جام جهانی صعود کنند. ایران به عنوان یکی از غول‌های فوتبال آسیا به دنبال این است که به جام جهانی صعود کند و قطعا به دنبال بهترین امتیاز در تمامی بازی‌ها هستیم.
مربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که آیا اسکوچیچ روی نیمکت می‌نشیند یا خیر گفت: باور دارم که تا آخرین لحظه امیدوار باشیم که اسکوچیچ کنار تیم باشد و تیم را هدایت کند چون در این 15 روز او روزهای سختی را در هتل داشته است. باور داریم او می‌تواند شرایط حضور در کنار زمین را داشته باشد ولی اگر اینگونه نباشد حتما با او در تماس خواهیم بود و چون او بازی را نگاه می‌کند و می‌تواند نظراتش را به ما منتقل کند. به عنوان دستیار اسکوچیچ تمام کارها را پیگیری می‌کنم ولی با 22 سال سابقه مربیگری تجربه دارم که مکالمات در طول بازی با این مربی خیلی طول نکشد.

سرمربی سوریه: جایگزین خوبی
برای السوما داریم

نزار محروس، سرمربی تیم ملی سوریه هم پیش از اولین دیدار این تیم در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2020 مقابل ایران گفت: این دیدار برای ما اهمیت زیادی دارد. بازی اول است که در شرایط کرونا برگزار می‌شود. یک مسابقه خیلی مهم با تیم ملی ایران داریم و بازی با شرایط خاص قرار است برگزار شود.
سرمربی تیم ملی فوتبال سوریه درخصوص غیبت عمرالسوما مهاجم مطرح این تیم گفت: او بازیکن مهمی برای ما است. ایران نیز سردار آزمون را در اختیار ندارد. این مشکلی است که هر دو تیم دارند، اما هر دو تیم بازیکنان خوبی دارند که می‌توانند جایگزین شوند و بازی خوبی را نشان دهند.


کد مطلب: 454486

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/454486/آغاز-مسیر-دشوار-صعود-جام-جهانی-2022-ایران-دنبال-هفدهمین-پیروزی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com