کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

4 هزار معلم مازندران در آستانه سال تحصیلی بازنشسته شدند/جبران کمبود معلم با نیروهای حق‌التدریس

11 شهريور 1400 ساعت 8:57

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به بازنشستگی چهار هزار و 10 نفر از معلمان مازندران در چند ماه گذشته، گفت: در تلاش هستیم تا با به‌کارگیری معلمان بازنشسته به‌عنوان حق‌التدریس و همچنین دادان ساعت اضافه‌کار به معلمان شاغل، کسری معلمان جبران شود.


به گزارش بلاغ، علیرضا سعدی‌پور طی گفت‌وگویی با اشاره به بازنشستگی چهار هزار و 10 نفر از معلمان مازندران در چند ماه گذشته، اظهار کرد: برای جبران این حجم از کمبود نیرو، چند برنامه به موازات هم اجرا می‌شود تا در ابتدای مهر امسال، هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

وی از سازماندهی 300 دانشجوی تعهد دبیری دانشگاه فرهنگیان که دوره چهار ساله کارشناسی خود را با موفقیت سپری کرده‌اند، برای سال تحصیلی 1400-1399 خبر داد و افزود: برابر مجوز نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل وزارت‌ آموزش و پرورش، در صورت بازگشایی مدارس، این معلمان در آغاز سال تحصیلی جدید فعالیت خود را بر سر کلاس‌های درس حضوری یا مجازی آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به به آزمون استخدامی ماده 28، خاطرنشان کرد: همچنین، 509 نیروی جدید که در آزمون استخدامی سال 1399 پذیرش شدند، با فراگیری آموزش‌های لازم، برای حضور در کلاس‌های درس سازماندهی شده‌اند. 

سعدی‌پور با اشاره به طرح تعیین تکلیف نیروها، گفت: حدود 950 نفر از مشمولان این قانون که تاکنون به‌کارگیری نشده بودند نیز با اخذ مجوز، به‌صورت حق‌التدریس  فعالیت خود را در دستگاه تعلیم و تربیت استان آغاز می‌کنند و در سال تحصیلی جدید، بر سر کلاس درس حاضر خواهند شد.

وی ادامه داد: این نیروها درواقع شامل حدود 4 هزار و 200  نیروی آموزشی بودند که حدود سه هزار و 280 تن قبلاً جذب شده بودند و حدود 950 تن برای سال تحصیلی جدید جذب و سازماندهی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، متذکر شد: در تلاش هستیم تا هیچ کلاسی در اول مهر بدون معلم نباشد و با به‌کارگیری معلمان بازنشسته به‌عنوان حق‌التدریس و همچنین دادان ساعت اضافه‌کار به معلمان شاغل، کسری معلمان جبران شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 454469

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/454469/4-هزار-معلم-مازندران-آستانه-سال-تحصیلی-بازنشسته-شدند-جبران-کمبود-نیروهای-حق-التدریس

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com