جزئیات تازه از طرح شهید «قاسم سلیمانی» در مازندران؛

از ایجاد 12 مرکز واکسیناسیون بسیج تا تداوم طرح کمک‌ مومنانه

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۴۵۴۴۶۳
فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه گام پنجم طرح سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی به واکسیناسیون عمومی اختصاص دارد، گفت: 12 مرکز تجمیعی تزریق واکسن با استفاده از ظرفیت بسیج و کادر درمانی که در اختیار داریم، ایجاد شد.
۰
plusresetminus
از ایجاد 12 مرکز واکسیناسیون بسیج تا تداوم طرح کمک‌ مومنانه
به گزارش بلاغ، سردار سیاوش مسلمی در جمع خبرنگاران ضمن تشریح اقدامات سپاه کربلا در راستای تحقق طرح شهید سلیمانی در مازندران، اظهار کرد: طرح سپهبد شهیدحاج «قاسم سلیمانی» یک طرح محله و مسجد محور با همکاری خانواده‌ها و آحاد جامعه است.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه در ابتدای امر کنترل و جلوگیری از شیوع کرونا برای کمک به کادر درمان طرح شهید سلیمانی با 5مرحله پایش، رصد، شناسایی، مراقبت و نظارت طراحی شده بود، افزود: مهمترین مسئله در این طرح بیماریابی و تمرکز بر پیشگیری است.

وی با تاکید براینکه سپاه کربلا سعی کرده با تمام توان و امکانات موجود ابتدا در حوزه پیشگیری با هدف قطع زنجیره ابتلا به کرونا وارد عمل شود، گفت: در گام بعدی در شناسایی افراد مبتلا به این ویروس، بحث کمک به اجرای دستورالعمل های بهداشتی را تحت عنوان گام نظارت پیگیر شدیم.

مسلمی با بیان اینکه گام پنجم طرح سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی به واکسیناسیون عمومی اختصاص دارد، تصریح کرد: 12 مرکز تجمیعی تزریق واکسن با استفاده از ظرفیت بسیج و کادر درمانی که در اختیار داریم ایجاد شد در 26 مرکز تجمیعی در حوزه حفاظت و خدماتی کمک کادر دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هستیم تا امر واکسیناسیون تسریع شود و شاهد کاهش آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا باشیم.

وی با تلاش سپاه کربلا در بحث تامین کپسول اکسیژن مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی اشاره و بیان کرد: رفع مشکل کمبود کپسول اکسیژن در دستور کار است و به سهولت این نیاز مراکز درمانی درحال تامین است؛ تاکنون 142کپسول اکسیژن از خیرین جمع آوری و در اختیار بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار داده شد.

مسلمی به فعالیت 16مرکز درمانی، کلینک و بیمارستان ولایت سپاه در بحث مقابله باکرونا اشاره کرد و افزود:  تلاش داریم با پذیرش و درمان بیماران،  کمک کار دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل باشیم.

 این مسئول با بیان اینکه در مرداد سال جاری 8500 ویزیت را در بیمارستان ولایت ساری داشتیم، یادآور شد: برای کمک به کادر درمان در بابل و قائم شهر تعدادی تخت بیمارستانی تحویل مراکز درمانی شد.

مسلمی به همکاری سپاه کربلا در بحث بستری موقت در شهرستان بابل اشاره کرد و گفت: تعدادی پرستار و کادر خدماتی نیز در اختیار بیمارستان ها قرار دادیم.

وی از شناسایی و ساماندهی 371نفر برای فعالیت در مراکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا خبر داد و تاکید کرد: از همه امکانات و ظرفیت‌های بسیچ و سپاه برای موفقیت در بحث واکسیناسیون استفاده خواهیم کرد.

مسلمی بیان کرد: طرح شهید سیلمانی به واسطه اهمیت مبارزه با ویروس کرونا تا مهار این ویروس ادامه خواهد داشت و مرحله تزریق واکسن را با جدیت پیگیر هستیم تا امر واکسینه شدن مردم استان به سهولت انجام شود.

وی از تداوم اجرای طرح کمک‌ مومنانه در استان خبر داد و افزود: کمک‌های مومنانه از ابتدای شیوع کرونا با همکاری همه دستگاه‌ها اجرا شده، و در مجموع در استان از ابتدای شروع کمک مومنانه تاکنون 334میلیارد تومان کمک با استفاده از ظرفیت خیرین پایگاه های مقاومت، حوزه های مقاومت، ستاداجرایی فرمان حضرت امام راحل، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تامین و در اختیار جامعه هدف قرار  داده شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴