تاریخ انتشاريکشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۴۵۴۳۶۷
پارالمپیک توکیو در حالی آغاز شد که ورزشکاران مازندرانی در رشته های مختلف در قالب تیم ملی به مصاف حریفان خود رفتند.
۰
plusresetminus
از نتایج بسکتبال و تیراندازی تا پیروزی قدرتمندانه مثلث مازندرانی والیبال
به گزارش بلاغ؛ مراسم افتتاحیه پارالمپیک توکیو دوم شهریور از ساعت ۲۰ به وقت محلی آغاز و این مراسم همانند مراسم  المپیک در استادیوم ملی شهر توکیو برگزار شد؛ زهرا نعمتی و نورمحمد آرخی پرچمداران کاروان سردار دلها در بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ بودند و سرپرست معنوی کاروان ایران نیز مادر شهید محمد بابایی است که در مراسم افتتاحیه حضور داشت.
در ادامه به مهمترین نتایج مازندرانی‌ها در این رقابت‌ها می‌پردازیم :
بسکتبال باویلچر پارالمپیک توکیو| ایران و سعادتپور باختند
تیم‌ملی بسکتبال باویلچر ایران دومین بازی خود در پارالمپیک توکیو را هم واگذار کرد. دومین دیدار تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در مرحله گروهی مقابل تیم آمریکا برگزار شد و با برتری حریف پایان یافت.

تیم بسکتبال با ویلچر ایران  که در گروه B  رقابت های دور مقدماتی بازی‌های پارالمپیک با تیم‌های استرالیا، آلمان، آمریکا و الجزایر هم‌گروه است عصر امروز (جمعه) در دومین دیدار این مرحله برابر تیم آمریکا قرار گرفت.
این دیدار از ساعت ۱۷ به‌وقت توکیو در سالن «آرکا آرنا » آغاز شد و در نهایت با نتیجه ۴۱ بر ۶۵ به سود تیم ملی بسکتبال با ویلچر آمریکا به پایان رسید.
وحید سعادت‌پور بازیکن آملی تیم ملی در این مسابقه به میدان رفت.
تیم بسکتبال با ویلچر ایران (شنبه) از ساعت ۱۰:۱۵ به وقت تهران به مصاف تیم الجزایر خواهد رفت.
تیراندازی با کمان پارالمپیک توکیو| بیابانی از سد استرالیا گذشت
کماندار ساروی در دور حذفی رقابت‌های پارالمپیک قدم اول را محکم برداشت.
در ادامه رقابت‌های پارا تیر و کمان و در رشته کامپوند و کلاس w ۲ رمضان بیابانی در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل مارچانت از استرالیا قرار گرفت و در یک رقابت نزدیک و حساس با نتیجه ۱۴۱ بر ۱۳۹ به برتری رسید و راهی دور بعدی مسابقات شد.

بیابانی در مرحله یک هشتم نهایی روز سه‌شنبه با «پیوتر فن‌مونتاگو» از بلژیک رقابت خواهد کرد.
رمضان بیابانی بعد از برتری مقابل حریف استرالیایی گفت: مسابقه‌ای جذاب و نتیجه خیلی نزدیک بود. خدا را شکر که برنده شدم و به مرحله بعد رسیدم اما از عملکردم راضی نیستم.
عضو تیم ملی پارا تیر و کمان ایران در پاسخ به این سوال که چه نتیجه‌ای او را راضی می‌کند، گفت: فقط مدال و بالا رفتن پرچم ایران مرا راضی می‌کند و امیدوارم در نهایت به آن برسم. اینجا همه شرایط برای این مهم فراهم است.
والیبال نشسته پارالمپیک توکیو| پیروزی قدرتمندانه با مثلث مازنی
 تیم ملی والیبال نشسته در نخستین پیکار خود در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق به شکست ۳ بر صفر آلمان شد.

تیم ایران که از وجود مرتضی مهرزاد، رمضان صالحی و مجید لشکری به عنوان مثلث مازنی بهره می‌برد، با تسلط خوب مسابقه را پیش برد نخستین پیروزی خود را در راه دفاع از عنوان قهرمانی بدست آورد.
تمجید خبرگزاری آلمان از مهرزاد
خبرگزاری آلمان نوشت: روز شنبه ۶ شهریور،ساعت ۳ بامداد به وقت اروپای مرکزی تیم‌های والیبال نشسته ایران و آلمان در چارچوب رقابت‌های پارالمپیک توکیو به مصاف هم خواهند رفت.
ملی‌پوشان آلمان اما در راه کسب عنوان قهرمانی با مانع بزرگ و ۲ متر و ۴۶ سانتیمتری با نام مرتضی مهرزاد روبرو هستند. حضور او در میدان باعث پوشش ۲ متر و ۳۰ در عرض و یک متر و ۹۶ شش سانتیمتر در ارتفاع است.

کمیته پارالمپیک (IPC) از او با عنوان بلندقدترین ورزشکار تاریخ المپیک و دومین فرد بلند‌قد جهان در حال حاضر یاد می‌کند.
رشد غیر طبیعی قد مرتضی مهرزاد ناشی از آکرومگالی (Akromegalie) یا ترشح بیش از حد هورمون‌های رشد است. در عین حال او در سن پانزده سالگی با سقوط از دوچرخه دچار آسیب دیدگی لگن شد. همچنین پای راست او ۱۵ سانتیمتر از پای چپش کوتاه‌تر است.
تیم ملی والیبال نشسته ایران با همراهی ستاره‌اش، قهرمان بازی‌های پارآسیایی سال ۲۰۱۸، دو قهرمانی آسیا در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ و قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما