تاریخ انتشارشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۹
کد مطلب : ۴۵۴۳۳۰
کارشناسان و فعالان اقتصادی معتقدند نرخ ارز و سکه در هفته جاری کاهش می‌یابد.
۰
plusresetminus
کارشناسان‌: نرخ ارز این هفته‌کاهش می‌یابد
به گزارش بلاغ، بازارهای مالی در اولین هفته شهریور شاهد افت و خیزهای شدید قیمتی بود. قیمت ارز در این هفته دستخوش نوسانات زیادی بود به طوری که دلار و یورو به ترتیب از قیمت 25 هزار و 921 تومان و 30 هزار و 508 به نرخ  27 هزار و 229 تومان و 32 هزار و 37 تومان افزایش یافت. 

نرخ سکه نیز همسو با قیمت ارز از قیمت 11 میلیون و 870 هزار تومان به مبلغ 11 میلیون و 980 تومان رسید البته در روز چهارشنبه قیمت سکه از کانال 12 میلیون تومان عبور کرد اما دیری نپایید که این افزایش قیمت در آخرین روز معاملات جای خود را به کاهش قیمت داد.

پیش‌بینی می‌شود؛  با شروع صادرات انرژی و غیره به افغانستان و استقرار کابینه آقای رئیسی، رشد ارز در هفته جاری متوقف شود و با رسیدن شاخص بورس به سطح یک میلیون و 550 هزار واحد، شاهد تعادل در بازار سرمایه هم باشیم یا حتی ورود به فاز استراحت تسریع شود. 

در همین راستا نادر بذرافشان؛ دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران با پیش‌بینی خود از بازارها طی روزهای آتی، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است که سه پارامتر اصلی اونس جهانی طلا، میزان عرضه و تقاضا در داخل و مهمتر از همه نرخ ارز در داخل و بحث ثبات آن تعیین‌کننده روند بازار سکه و طلا در کشور خواهد بود. با توجه به نهایی شدن اعضای کابینه دولت جدید و آغاز به کار آن‌ها، امیدواریم که بازار ارز تحت کنترل قرار گیرد و بازار به ثبات نسبی مناسب برسد. امید است که طی روزهای اخیر شاهد این باشیم که دولت ثبات و حتی روند کاهشی در بازار ارز بتواند ایجاد کند؛ بر این اساس با توجه به اینکه تقاضا در بازار طی هفته‌های اخیر چندان زیاد نبوده است، احتمال این می‌رود که قیمت‌ها ثبات پیدا کرده و حتی روند کاهشی هم داشته باشند.

همچنین محمد کشتی‌آرای؛ نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز گفت: طلا در آخرین روز هفته برخلاف روز چهارشنبه (سوم شهریور) روند کاهشی را از سر گرفته بود و نرخ اونس جهانی حدود 9 دلار با کاهش همراه بود در نتیجه با کاهش دو عامل تاثیر‌گذار شامل ارز و اونس جهانی باعث شد نرخ سکه و طلا نیز کاهش یابد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴