تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۴۵۴۲۵۴
نایب‌رئیس‌کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: تنها دلیل افزایش قیمت مرغ در این روز‌ها، نا ترازی در بخش توزیع است که دلیل آن دلالان هستند.
۰
plusresetminus
رئیس‌ کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی: مرغ 27 هزار تومانی را 40 هزار تومان می‌فروشند
به گزارش بلاغ؛ حبیب اسدالله‌نژاد درباره وضعیت توزیع و قیمت مرغ تصریح کرد: امروز بزرگ‌ترین مشکل بازار مرغ کشور، نبود نظارت در چرخه توزیع است و فعالیت دلالان در این چرخه بوضوح مشاهده می‌شود. دلالان در سایه بی‌تدبیری و نبود نظارت به راحتی در حال فعالیت هستند و مرغ تازه را از کیلویی ۲۷ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان در سطح شهر رسانده‌اند.

رئیس ‌کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: این نظارت ناکافی از سوی ناظران باعث ایجاد التهاب و نابسامانی در سراسر کشور شده است به طوری که در تهران با کمبود مرغ مواجه هستیم اما در برخی استان‌ها مازاد تولید وجود دارد.

اسدالله نژاد ادامه داد: مرغداران مرغ‌های زنده خود را با قیمت مصوب و در نهایت یکهزار تومان گران‌تر به کشتارگاه‌ها می‌فروشند و با این وجود دچار ضرر می‌شوند، اما در این بین در چرخه توزیع افرادی هستند که محصول خود را دو برابر قیمت خرید می‌فروشند.

او تصریح کرد: در برخی استان‌های با تولید بالا مانند گیلان با مازاد مرغ مواجه هستیم به طوری که تولید این استان ۵۰۰ تن، اما مصرف کمتر از ۲۰۰ تن است که اجازه خروج این مرغ‌ها به خارج از استان نیز داده نمی‌شود.

رئیس‌کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: فعالیت دلالان از این قسمت آغاز می‌شود که مرغ زنده را با قیمت مصوب از تولیدکنندگان این استان‌ها می‌خرند و با قیمت‌های نجومی در تهران به مغازه دار‌ها می‌فروشند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴