تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸
کد مطلب : ۴۵۳۸۵۱
دبیرکل محبوب جنبش حزب‌الله لبنان که به‌مناسبت پانزدهمین سالگرد پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی در جنگ تموز (33روزه) سخنرانی می‌کرد گفت، از جنگ 33 روزه به این سو، رژیم صهیونیستی جرأت حمله به لبنان را نداشته است و این یعنی بازدارندگی مهم‌ترین دستاورد این نبرد است.
۰
plusresetminus
 سیدحسن نصرالله: 15 سال است اسرائیل به لبنان حمله نکرده چون می‌ترسد
به گزارش بلاغ؛ سید «حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، شنبه شب و در ابتدای سخنرانی خود به‌مناسبت پانزدهمین سالگرد پیروزی مقاومت بر دشمن صهیونیستی در جنگ 33 روزه 2006، به حوادث اخیر «خلده» و اتفاقاتی که در مراسم تشییع «علی شبلی» عضو حزب‌الله که هفته گذشته در یک مراسم عروسی ترور شد پرداخت.

دبیرکل حزب‌الله سپس وارد بحث اصلی یعنی دستاوردهای لبنان در جنگ 33روزه شد و گفت پس از این جنگ بود که معادله بازدارندگی و قواعد جلوگیری از درگیری شکل گرفت و بازدارندگی قابل‌توجهی را در برابر رژیم صهیونیستی ایجاد کرد که بسیار راهبردی و استراتژیک است: «وقتی امنیت به وجود آید همه چیز وجود خواهد داشت، وقتی امنیت وجود نداشته باشد سرمایه‌گذاری و تجارت و اقتصاد نیز وجود نخواهد داشت لذا این دستاورد بزرگ و راهبردی توسط مقاومت لبنان به دست آمد و امنیت و آرامش 15 سال است که به‌استثنای برخی تنش‌های مقطعی در لبنان به وجود آمده است، البته در این مدت نیز باید دولت و ارتش لبنان به وظایف خود بپردازند».

امنیت بی‌سابقه
سید حسن نصرالله گفت: «لبنان ده‌ها سال بود که همیشه جولانگاه نیروی هوایی اسرائیلی‌ها بود و آنها هر کاری می‌خواستند در جنوب منطقه بقاع و خود بیروت انجام می‌دادند و هیچ بازدارنده‌ای نیز در برابر آنها وجود نداشت. امروز 15 سال است که هیچ جنگنده اسرائیلی وارد لبنان نشده است تا بتواند هدفی را در لبنان مورد اصابت قرار دهد، جز در مواردی که حادثه‌ای در سال 2014 پیش آمد که هیچ خسارت جانی و مالی نداشت و اسرائیلی‌ها نیز پاسخ این حمله را دیدند...البته درخصوص تجاوزهای هوایی صحبت خواهم کرد و خواهم گفت که چگونه باید با این تجاوزها مقابله شود، اما در مجموع چنین امنیتی در عرصه لبنان سابقه نداشته است.

وحشت صهیونیست‌ها از انتقام ما
به گفته دبیرکل حزب‌الله، چیزی که مانع تجاوز صهیونیست‌ها به لبنان در این مدت شده، «ترس دشمن است از اینکه واکنش انتقام‌جویانه ما را ببیند. مقاومت لبنان برای اسرائیلی‌ها بسیار ترسناک است. غیر از نقض حریم هوایی لبنان که توسط جنگنده‌ها و پهپادها صورت می‌گیرد، اما 15 سال است که مسئولان سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی هر روز لبنان را تهدید می‌کنند، اما نتوانسته‌اند هیچ کاری انجام دهند».‎
او اضافه کرد، مهم‌ترین نگرانی صهیونیست‌ها بعد از شکست در جنگ لبنان «سلاح مقاومت» است. آنها البته مطالبات حداقلی و حداکثری در این زمینه دارند و با فشارهای اقتصادی و معیشتی و اجتماعی تلاش دارند موقعیت جدیدی را به لبنان تحمیل کنند و بار دیگر لبنان را به شرایط قبل از سال 2000 و 2006 بازگردانند و این کشور را به جولانگاه خود تبدیل کنند و البته برخی گروه‌ها در داخل لبنان وجود دارند که دانسته یا نادانسته به این اهداف صهیونیست‌ها خدمت می‌کنند. مقاومت لبنان از سال 2006 تاکنون در تمامی ابعاد کمی و کیفی و ناوگان تسلیحاتی و سلاح‌های مختلف و همچنین موشک‌های دقیق و نقطه‌زن تقویت پیدا کرده است و وزیر جنگ اسرائیل چند روز پیش به‌صورت علنی اعلام کرد که موشک‌های دقیق حزب‌الله یک تهدید موجودیتی علیه اسرائیل است».

پاسخ فوری برای تداوم معادله بازدارندگی
رهبر حزب‌الله لبنان اضافه کرد، «آنها مدعی بودند به مناطق خالی از سکنه حمله کرده‌اند و البته ما نیز در بیانیه خود به این موضوع اشاره کردیم. آنها تصور می‌کردند که در شرایط نابسامان هیچ کس به‌دنبال تثبیت معادله بازدارندگی لبنان نخواهد بود و معادلات بازدارندگی که حزب‌الله در سال 2006 رقم زده، رها شده است، اما ما در این شرایط باید تصمیمی می‌گرفتیم که مناسب با این حادثه باشد، وقتی چنین تجاوز‌هایی صورت می‌گیرد و نیاز به پاسخگویی داشته باشد ما دو نوع تقسیم‌بندی در این رابطه را مد‌نظر داریم؛ یکی از عوامل نقش زمان است که البته ماهیتی جوهری و اساسی ندارد و برای ما خیلی تفاوت نمی‌کند که این پاسخ فوری انجام شود یا یک یا چند هفته بعد....ما دیروز انتخاب کردیم که یک منطقه خالی از سکنه در مزارع شبعا را هدف قرار دهیم. ما از این اقدام یک پیام داشتیم و نزدیک پادگان‌های آنها را هدف قرار‌دادیم. ما تصمیم گرفتیم این عملیات را در روز روشن انجام دهیم و شبانه این کار را انجام ندادیم، چون ما همانند آنها نمی‌خواستیم مردم را بترسانیم».
سید حسن نصرالله در ادامه تأکید کرد، دشمن تصور نکند که پاسخ ما محدود به همین شرایط باشد ممکن است ما در شمال فلسطین اشغالی نیز اهدافی داشته باشیم که در صورت تکرار تجاوزها آنها را نیز مورد حمله قرار خواهیم داد، لذا دست ما باز است و واکنش ما محدود به «مزارع شبعا» نخواهد بود.

ایران قوی است
نصرالله در ارتباط با واکنش حزب‌الله لبنان به شرایط منطقه‌ای و جنگ نفتکش‌ها و شرایط ایران نیز اینطور موضع گرفت که «ایران اسلامی و جمهوری اسلامی ایران خودش به‌تنهایی این قدرت را دارد که از خود دفاع کند و برای دفاع از خود نیاز به کسی ندارد و هر کاری که بخواهد خودش انجام می‌دهد».
سید مقاومت به عملیات اخیر حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی این طور اشاره کرد که «هدف ما از عملیات دیروز تثبیت قواعد بازدارندگی بود. ما می‌خواهیم معادلات جدیدی پایه‌ریزی کنیم. رسانه‌های صهیونیستی مدعی بودند که ما به‌دنبال ایجاد معادلات جدید هستیم اما ما به‌دنبال تثبیت معادلات قبلی هستیم ما می‌خواهیم از کشور خودمان محافظت کنیم. ما دیروز خواستیم در عرصه میدانی به دشمن بگوییم که هر تجاوز هوایی با واکنش ما مواجه خواهد شد و مطمئن خواهید شد که هر تجاوز جدید هوایی شما نیز با پاسخ قطعی و البته در زمان و روش مناسب مواجه خواهد شد».

امنیت لبنان در گروی مقاومت
دبیرکل حزب‌الله خطاب به دشمن صهیونیستی هم گفت: «هرگز امیدوار نباشید که بستر مردمی مقاومت لبنان و افکار عمومی همراه مقاومت، حزب‌الله را رها کند. طبعاً انتقادها و اختلاف‌نظرهایی وجود دارد اما مردم و افکار عمومی درخصوص بستر مقاومت، ایمان و اعتقاد راسخ به این موضوع دارند و آنها به‌خوبی می‌دانند که امنیت لبنان در گروی مقاومت و حمایت از مقاومت و سلاح مقاومت است. بستر کنونی مقاومت تاریخی است و مردم اهل صبر و بصیرت و تأمل هستند».

بهره‌برداری سیاسی آمریکا و آل‌سعود از انفجار بیروت
دبیرکل حزب‌الله در مورد انفجار بیروت هم گفت، [بعد از انفجار] بهره‌برداری سیاسی که قبلاً پول آن را آمریکایی‌ها و آل‌سعود در راستای منافع اسرائیل داده بودند آغاز شد، اما با گذشت چند روز پوشالی بودن این ادعاها مشخص شد، ولی آنها هرگز معذرت‌خواهی نکردند، انگار هیچ دروغی ضد ما نگفته بودند، آنها حتی دنبال سناریو و فرضیه‌های جدیدی رفتند و مدعی شدند که اسرائیل این کار را انجام داده است. البته آنها به‌دنبال محکوم کردن اسرائیل نبودند بلکه می‌خواستند حزب‌الله را محکوم کنند، اما با گذشت یک سال این سناریوی آنها نیز با هیچ ادله‌ای تثبیت نشد... تحقیقات رسمی ارتش لبنان و فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها و تمامی کمیته‌های حقیقت‌یاب به این نتیجه واضح و شفاف و علنی رسیدند که هیچ سلاح و موشک و مهماتی در این انبارها وجود نداشته است و هیچ بمبارانی نیز صورت نگرفته است، لذا آنها داستان جدیدی را طراحی کردند و موضوع «نیترات» را مطرح کردند. خب، دستگاه قضایی بگوید که؛ این نیترات را چه‌کسی وارد بیروت کرده است؟ این کشتی حادثه‌ای برایش پیش آمده بود و این محموله را در بیروت تخلیه کرده است، اما چه‌کسی مانع از بارگیری مجدد این محموله و خروج آن از بیروت شده است؟ آنها با ارتش سایبری خود تلاش دارند سناریوهای متعددی را در این زمینه مطرح کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴