تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۴۵۳۶۵۳
نماینده مردم نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: طی دو سال اخیر بارها با اجرای سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی شاهد فروکش شدن ویروس کرونا بودیم و با بی توجهی باز نظارگر شدت گیری موج پنجم بیماری در کشور هستیم که اگر با همین سیاست‌های منفعلانه پیش برویم موجب شیوع موج ششم بیماری در کشور خواهیم بود.
۰
plusresetminus
سیاست‌های منفعلانه موج ششم کرونا را به همراه دارد
محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با بلاغ اظهار کرد: حدود دو سال از اپیدمی ویروس کرونا می‌گذارد، ویروسی که تاکنون چهره‌های متفاوتی از خود نشان داده است، در این فاصله زمانی خسارات مادی و جانی جبران ناپذیری از خود به جای گذاشته است.

وی اظهار کرد: از زمان شیوع اپیدمی ویروس کرونا باید یک کمیته به موازات ستاد ملی مبارزه با کرونا شکل می‌گرفت تا برنامه ریزی مناسبی در راستای رفتار با ویروس کرونا شکل می‌گرفت، به فرض مثال اگر تعطیلی یا دور کاری در نظر گرفته می‌شود در ذیل این کمیته بررسى و برنامه‌ریزی می‌شد.

نماینده مردم شهرستانهای نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: طی دو سال اخیر بارها با اجرای سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی شاهد فروکش شدن ویروس کرونا بودیم و با بی توجهی باز نظارگر شدت گیری موج پنجم بیماری در کشور هستیم که متاسفانه اگر با همین سیاست‌های منفعلانه پیش برویم موجب شیوع موج ششم بیماری در کشور خواهیم بود.

وی یادآور شد: امروزه بسیاری از کشورها که واکسیناسیون عمومی را انجام داده‌اند باز هم به اجرایی پروتکل‌های بهداشتی پایبند هستند و سعی کرده‌اند با افزایش آگاهی، مردم را با رفتارهای متفاوت ویروس جهش یافته کرونا آشنا کنند.

محسنی بندپی، ادامه داد: امروزه اقتصاد کشور بر دوش مردم است، از تحریم‌ها گرفته تا هزینه‌های بیماری معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده است؛ در این بین دولت حتی در پرداخت قبض برق، آب، گاز و تلفن و هزینه‌های دیگر مساعدتی با مردم نداشته است و مصوبه‌ای در هیات دولت نداشتیم تا قبوضی از قبیل آب، برق، گاز و تلفن را مردم با قید سه فوریت مجبور به پرداخت آنها نباشد و هیچ مهلتی در تاخیر پرداخت آنها مشخص نشده است تا در این شرایط فشار بر دوش قشر ضعیف جامعه نباشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: حمایت‌های دولتی حلقه مفقوده مبارزه با کرونا هستند تا زمانیکه هیات دولت از حداقل انعطاف پذیری خود در راستای حمایت مردم گام برندارد بدون شک این تعطیلات و دورکاری‌ها فقط برای گروه خاصی خواهد بود و اقشار ضعیف جامعه بدون حمایت مجبور هستند برای گذران زندگی خود حتی در اوج کرونا دل به دامن حوادث بزنند.

نماینده مردم مازندران در خانه ملت در پایان افزود: در حال حاضر تمام شهرهای کشور در شرایط قرمز و اکثر تخت‌های بیمارستانی پر هستند، این ماجراها نه تنها نشان از شکست کرونا نمی‌دهد، بلکه شاهد رشد موج جدیدی از بیماری در کشور هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰