کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون درمان وزیر بهداشت خبر داد

افزایش بستری‌شدگان سرپایی بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها/موج پنجم کرونا گستردگی بیشتری دارد

7 مرداد 1400 ساعت 21:18

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه شمار بستری شدگان سرپایی در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده است، گفت: تقریبا ۸۰ درصد مراجعه کننده‌ها با یک درمان موقت و سرپایی راهی خانه هایشان می‌شوند.


به گزارش بلاغ، قاسم جان بابایی در بازدید از مراکز درمانی ساری با اشاره به گستردگی موج پنجم کرونا در مقایسه با موج‌های قبلی اظهار کرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی همیشه متناسب با پیک کرونا افزایش پیدا می‌کند و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شمار بستری شدگان سرپایی در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده است، افزود: تقریبا ۸۰ درصد مراجعه کننده‌ها با یک درمان موقت و سرپایی راهی خانه هایشان می‌شوند.

جان بابایی با بیان اینکه کمبود وجود دارد ادامه داد، در این زمینه یکی از کار‌هایی که انجام دادیم بستری موقت‌ها را زیاد کردیم.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: مردم نگران تخت نباشند چرا که دانشگاه‌های علوم پزشکی براساس نیازشان تخت‌ها را بلافاصله اضافه می‌کنند، مهم این است مردم کمک و همراهی کنند تا رفت و آمد‌ها و تجمعات خانوادگی و عروسی‌ها متوقف شود.

جان بابایی افزود: هر چه تعداد تخت‌ها زیاد شود، اما مردم توجهی به رعایت پشیوه نامه‌ها نداشته باشند مطمئن باشید همه جا تخت کم میاید.

وی گفت: تعداد مریض‌های بدحال با وجود افزایش مراجعه کنندگان بیماری کرونا به همان اندازه اضافه نشد و میزان مرگ و میر گرچه همینقدر که هست قابل جبران نیست، ولی به تناسب افزایش تخت‌ها و بستری‌ها بالا نیست.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: بیمارانی که زودتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند زودتر از خدمات درمانی بهره مند می‌شود و این امر می‌تواند وضعیت بیماری را متوقف کند.

به گزارش بلاغ، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همراهی موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، اسدی و پنبه چی معاونین درمان و توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی دانشگاه از مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) ساری و مرکز آموزشی درمانی بوعلی ساری بازدید کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این بازدید از نزدیک در جریان تلاش‌های کادر درمانی این مرکز در خدمت به بیماران قلبی و بیماران کرونایی قلبی قرار گرفت و از تلاش های آنان تقدیر کرد.

وی با حضور در بخش های مختلف این بیمارستان فرآیندهای ارائه خدمات درمانی، اقدامات کنترل عفونت در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سیستم های تهویه بخش های کرونایی و سیستم های اکسیژن رسانی و دستگاه های اکسیژن ساز را مورد ارزیابی قرار داد.

جان بابایی با حضور در بخش های مختلف  فرآیندهای ارائه خدمات درمانی، اقدامات کنترل عفونت در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سیستم های تهویه بخش های کرونایی و سیستم های اکسیژن رسانی و دستگاه های اکسیژن ساز را مورد ارزیابی قرار داد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453605

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/453605/افزایش-بستری-شدگان-سرپایی-بیماران-کرونایی-بیمارستان-ها-موج-پنجم-کرونا-گستردگی-بیشتری

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com