تاریخ انتشارسه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
کد مطلب : ۴۵۳۵۵۴
امام‌جمعه شهر امیرکلا گفت: نهاد نمازجمعه یکی از بازوان ولایت‌فقیه و فلسفه نمازجمعه نشان دادن اقتدار و وحدت جامعه است، امیدواریم همراه با استقلال سیاسی مسئولان به وعده‌های مالی خود برای شهر امیرکلا جامه عمل بپوشانند.
۰
plusresetminus
نمازجمعه بازوی قدرتمند ولایت فقیه و نماد اقتدار جامعه اسلامی/استقلال سیاسی امیرکلا با بخشداری مستقل رقم خواهد خورد
به گزارش بلاغ، همزمان با چهل و دومین سالگرد اقامه اولین نماز عبادی سیاسی جمعه کشور حجت‌الاسلام عباس بابائیان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک این روز اظهار کرد: نماز جمعه یکی از ارکان مهم و از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی است و از دستاوردهای مهم و کارکردهای بسیار زیبای امام راحل بودکه با پایه‌گذاری نمازجمعه در سراسر کشور انقلاب را بیمه کردند.

وی افزود: نمازجمعه باعث اقتدار، شوکت و حفظ نظام اسلامی در طول ۴۲سال انقلاب است، اساسا فلسفه حکمت و تشکیل نمازجمعه برای آگاهی بخشیدن مردم در زمینه‌های مختلف بود و ایجاد تشکل نیروهای حزب‌ اللهی، بصیرت‌افزایی مسلمانان، تقویت روحیه جمعی جامعه و ایجاد وحدت بین مسلمانان، سنگری مستحکم برای نظام اسلامی و تقویت بنیان‌های جامعه اسلامی از دیگر کارکردهای مهم این نهاد انقلابی به‌شمار می‌رود.

امام جمعه شهر امیرکلا ادامه داد: نمازجمعه ترویج گفتمان انقلاب اسلامی مانند پرچمداری عدالت‌خواهی، مبارزه با تجمل ‌گرایی، فساد، حمایت از اقشار مختلف جامعه را به همراه دارد و جزو مهمترین تولیدکننده ‌های فرهنگ جامعه اسلامی محسوب شده که دشمن از آغاز تشکیل نمازجمعه از این شکوه و وحدت خشمگین و در صدد از بین بردن این شاکله قوی بود اما به مرور بر شوکت آن افزوده شد.

این مسئول تصریح کرد: نهاد نمازجمعه یکی از بازوان ولایت فقیه و رهبری است و به همین دلیل باید نمازجمعه را تقویت کنیم چون بسیاری از بنیان‌های جامعه به این موضوع وابسته و یکی از عوامل مهم در تقویت روحیه و حفظ ایمان مردم است، البته باید گفت بزرگترین تقویت‌کننده وحدت اجتماعی در جامعه اسلامی و یک سلاح معنوی کم‌نظیر در مسیر تقویت ایمان و فرهنگ‌سازی جامعه است.

بابائیان گفت: کارکردهای نماز جمعه در دفاع‌مقدس، بصیرت‌افزایی، حضور در صحنه‌های مشکلات اجتماعی و سیاسی نشان داد دارای چه ظرفیت و جایگاهی است و وقتی یک سوره کامل در قرآن داریم در مورد آن نشان می‌دهد بالاترین فریاد قرآن نمازجمعه است،باید قبول کنیم هر وقت نمازجمعه پررنگ بود دشمن عقب ‌نشینی کرد و با تعطیلی نمازجمعه شاهد افت معنوی مردم خواهیم بود و این خواسته دشمن بود، اسلام برای تقویت روحیه ایمانی روزانه نماز جماعت، هر هفته نماز جمعه و تجمع سالانه حج دارد تا امت اسلامی اقتدارش را به نمایش بگذارد و فلسفه نمازجمعه نشان دادن اقتدار و وحدت جامعه می‌باشد.

وی تاکید کرد: امام راحل فرمودند "ائمه جمعه مسئولان نظام هستند" و رهبری عزیز فرمودند "ائمه جمعه فرماندهان فرهنگی جامعه هستند" و این نشان از جایگاه و عظمتی است که اسلام برای آن قائل شده و در حال حاضر بیش از ۹۰۰ امام جمعه در کشور تلاش می‌کنند تا معنویات رهبری اجرا شود که در این راه رسانه‌ها بسیار موثر هستند تا مردم بتوانند جامعه با روحیه ایمان و معنویت را ترویج کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر امیرکلا ادامه داد: ائمه جمعه وظایفشان مطالبه‌گری در جامعه برای خدمت بیشتر به مردم و رفع مشکلات مردم است، نماز جمعه کلید حل مشکلات بسیاری از مردم جامعه اسلامی و البته وظیفه معرفی خدمات مسئولان به مردم را نیز بر عهده دارند.

این مسئول با اشاره به برخی خدمات دفتر و ستاد نمازجمعه به مردم امیرکلا یادآور شد: در ۳ سالی که محضر مردم امیرکلا هستیم بیش از ۵۰ مدیرکل را چندین مرتبه به این شهر آورده‌ایم و مشکلات متعدد در ابعاد مختلف را گوشزد کردیم که برکات خوبی داشته و در جهت زیرساخت برنامه‌های عمرانی و مطالبه مردم پیوسته پیگیر این ارتباطات با مسئولان هستیم و تا جایی که بتوانیم کمک کار مسئولان در ارتقا و پیشرفت جامعه هستیم.

بابائیان با تقدیر از مسئولان استانی و شهرستانی اذعان کرد: با تقدیر از استاندار، نمایندگان، دکتر صالحی امیری خارج از بودجه‌های مصوب با ۲۲میلیارد۶۰۰ میلیون تومان بودجه جدید که با رایزنی از آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون وزیر راه به تصویب رساندیم امیدواریم با تحقق این بودجه بسیاری از مکشلات اساسی شهر امیرکلا برطرف شود.

وی افزود: در مسیر استقلال سیاسی بیشتر این شهر با رایزنی‌هایی که با جناب عرف معاون وزیر کشور داشتیم و طی مراحل قانونی به زودی شاهد محقق شدن بخشداری مستقل برای امیرکلا خواهیم بود در شهری که نزدیک به پنجاه هزار نفر جمعیت دارد و تا به امروز بخشداری مستقل نداشت.

امام جمعه امیرکلا اظهار کرد: شهر شهیدپرور امیرکلا ۲۵۵شهید دارد که به توفیق الهی در طول این سه سال به همه این خانواده‌ها سرکشی کردیم و در هر مناسبتی با شهدا هستیم، کشوری که دشمن دارد همیشه باید آماده باشد و این دیدارها باعث تقویت نظام، فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد، البته جلسات تفسیر، سرکشی به مساجد، اجرای برنامه‌های بزرگ عاشورایی و حضور در مراسم‌های مختلفی مذهبی و اداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز همچنان در مسیر خدمتگذاری به مردم امیرکلا انجام می‌شود که با استقبال کم نظیر مردم انقلابی امیرکلا در روزهای راهپیمایی یوم‌الله‌های مختلف همراه بود.

این مسئول با اشاره به شیوع ویروس کرونا ادامه داد: در طول دو سال اخیر بیش از ده میلیارد ریال کمکهای مومنانه به جز اجرای طرح مساوات که آن هم ثمرات و برکات زیادی داشت با کمک خیرین توسط دفتر امام جمعه به نیازمندان داده شد.

وی با اشاره به چهل و دمین سالگرد اقامه اولین نمازجمعه کشور گفت: برنامه‌های متنوعی برای پنجم مرداد در نظر گرفته شده که از چند روز قبل آن را آغاز کردیم و در نمازجمعه هفته گذشته ۹ برنامه اجرا و در نهایت تا پایان هفته جاری ۴۵ برنامه جهت گرامیداشت این مهم انجام خواهد شد.

امام جمعه امیرکلا اظهار کرد: در ابعاد مختلف عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی رایزینی‌های متعددی انجام داده ایم و بودجه و پروزه های خوبی دریافت و به مجموعه های مختلف تزریق کردیم که حتی در برخی موارد متهم هم شده‌ایم اما برای مردن و خدمت به مردم تا آخر خواهیم ایستاد و از افتراها نمی‌هراسیم، هرچند بی‌تقوایی در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی غوغا می‌کند به راحتی توهین تهمت افترا و شایعه درست می‌کنند امیدواریم مرجع و متولی ساماندهی به فضای مجازی فکری به حال این لاابالی‌گری‌ها داشته باشد تا جلوی تشویش اذهان عمومی و تزریق مطالب ناشایست و غیر واقعی به آحاد جامعه گرفته شود.

بابائیان در پایان با اشاره به عملکرد شورای فعلی شهر اظهار کرد: مردم در انتخابات اخیر نمره خودشان را به اعضای شورای اسلامی شهر دادند و این موضوع می تواند چراغ راه اعضای جدید باشد که خود را با مطالبات بحق مردم وقف دهند و به‌دنبال مسئولیت نظارتی خویش باشند تا بتوان شهری و شهرداری با مدیریت مناسب و دلسوز عموم را تجربه کنیم، البته در این انتخابات نیز برخی با افترا و دروغ عدم اقبال عمومی مردم به عملکردشان را به دستگاه‌های نظارتی و بنده نسبت داده‌اند که امیدواریم به بصیرت مردم ایمان بیاورند و دست از لجاجت و سنگ‌اندازی بردارند تا شاهد حل مشکلات شهر امیرکلا باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴