تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۴۵۳۵۴۸
امام جمعه بابل گفت: نماز جمعه زیباترین مظهر توحید و اتحاد و زیباترین نوع ارتباط بندگان با خدا است و وظیفه این نهاد تقویت ولایت اهل بیت (ع) و احیاء فرهنگ ولایت پذیری است.
۰
plusresetminus
نماز جمعه یک قرارگاه فرهنگی و مذهبی است
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام مجتبی روحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بابل بیان کرد:پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی است و ۴۱ سال از اقامه نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و در این سال‌ها دستاوردهای زیادی را در این نهاد شاهد می باشیم.

امام جمعه بابل ادامه داد:ستاد نماز جمعه گرچه تشكیلات اداری است اما منحصر به روز جمعه نیست و ماحصل زحمات ما در طول یك هفته باید روز جمعه متجلی شود و تمام زحماتی كه اعضای این ستاد در طی هفته متحمل می‌شوند نمود آن در روز جمعه متجلی خواهد شد.

وی با بیان اینكه یك نماز جمعه با عظمت و باشكوهی كه برگزار می‌شود نیاز به برنامه‌ریزی و تلاش مضاعفی دارد و باید حركت‌های جدیدی در آن شكل بگیرد، گفت: در مجموعه فعلی ستاد نماز جمعه احساس می‌كنیم نیاز به تحرك بیشتری داریم.

امام جمعه بابل  گفت: نمازجمعه، اجتماعی است که پیام و هدف دارد و وظیفه نهاد نمازجمعه تقویت ولایت اهل بیت (ع) و احیاء فرهنگ ولایت پذیری است.

 وی عنوان کرد:نماز جمعه زیباترین مظهر توحید و اتحاد و زیباترین نوع ارتباط بندگان با خدا است و وظیفه این نهاد  تقویت ولایت اهل بیت (ع) و احیاء فرهنگ ولایت پذیری است.

روحانی بیان داشت: مهمترین وظیفه ائمه جمعه «تبیین حقایق و هدایتگری فرهنگی و سیاسی» است که ائمه‌جمعه باید با استفاده از این فرصت مغتنم، در نمازجمعه که قلب فرهنگی هر شهر باید  هدایتگری سیاسی و فرهنگی انجام دهند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به ظرفیتهای شهرستان بابل اشاره نمود و گفت: متاسفانه با توجه به ظرفیتهای این شهرستان نتوانسته است جایگاه خود را به دست بیاورد و امید داریم در آینده نزدیک تلنگرهای ما باعث شود تا ظرفیتهای ما تبدیل به فرصت شود.

امام جمعه بابل ادامه داد: اقبال به نماز جمعه دشمن را ناکام و ناراحت می‌کند چون با اقامه نماز جمعه نقشه‌های دشمن به هم می‌ریزد.پس باید با روشنگری و آگاه سازی آحاد مردم از این ظرفیت ها در توانمند سازی استفاده گردد .

روحانی تصریح کرد: رسانه ها به عنوان چشم بیدار در جامعه می توانند در نواقص جامعه را به ما گوشزد کند تا ما در صدد رفع آن برآییم

وی در پایان سخنانش گفت: شورای جدید  باید شورای قبلی را عبرت بگیرد و عملکرد شورای پنجم را آیینه عبرت آموزی برای خود قرار دهند تا بتوانند جایگاه این شهرستان را برای این شهرستان ایجاد کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴