کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه بهترین صندلی هواپیما را انتخاب کنیم؟

4 مرداد 1400 ساعت 7:34


به گزارش بلاغ، هنگام مسافرت گزینه های مختلفی برای چگونگی سفر و انتخاب وسیله نقلیه پیش روی خود دارید. بسیاری از افراد مسافرت با هواپیما را ترجیح می دهند، چرا که می توانند بدون دغدغه سفری راحت را تجربه نمایند و در کمترین زمان ممکن به مقصد مورد نظر خود برسند.
شما هنگام خرید بلیط هواپیما می توانید صندلی مورد نظر خود را هم انتخاب نمایید، هنگام انتخاب صندلی باید نهایت دقت خود را به کار ببرید، چرا که تجربه یک سفر ناب و دلپذیر با داشتن یک صندلی راحت همراه می باشد.
در ایام پر سفر صندلی هایی که بیشترین استفاده را دارند زودتر رزرو خواهند شد، بنابراین برای اینکه بتوانید صندلی مناسبی را انتخاب نمایید باید چند روز قبل از مسافرت بلیط خود را رزرو نمایید. از این رو مسافرانی که با صندلی های هواپیما آشنایی دارند به راحتی یک صندلی مناسب را انتخاب خواهند کرد.
ویژگی های صندلی های مناسب
برای اینکه بتوان یک صندلی مناسب را انتخاب کرد اولین کاری که باید انجام داد این است که کلاس پروازی خود را تعیین کرد، به این معنی که اگر بلیط هایی با قیمت بالا تهیه نمایید می توانید صندلی های فرست کلاس را رزرو کنید  و با صندلی هایی بسیار راحت ر و به رو خواهید بود.
بسیاری از افراد ممکن است توان پرداخت بلیط های فرست کلاس را نداشته باشند، بنابراین می توانند از بلیط های لحظه آخری یا چارتی استفاده نمایند.  برای انتخاب صندلی باید ویژگی صندلی ها را در نظر داشته باشید. این ویژگی ها را در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد.
یکی از ویژگی هایی که صندلی ها دارند این است که پشتی آن ها خمی می شود، این صندلی ها برای خوابیدن بسیار مناسب هستند، بسیاری از صندلی هایی که در ردیف های آخر قرار دارند قابلیت خم شدن را ندارند و راحتی مورد نیاز را برای شما فراهم نخواهند کرد.
از دیگر ویژگی هایی که صندلی های هواپیمایی باید داشته باشند این است که با صندلی های جلو فاصله زیادی داشته باشند که بتوان به راحتی پای خود را در مابین صندلی ها قرار داد.

بهترین صندلی ها هواپیما کدام هستند؟
همان طور که در مطالب بالاتر هم ذکر شد صندلی های بیزنس کلاس بهترین صندلی های موجود در هواپیما می باشند. صندلی هایی که در هواپیما قرار دارند از لحاظ خوابیدن، از لحاظ خروج سریع از هواپیما، از لحاظ ایمنی و ... با هم تفاوت دارند که در ادامه ویژگی هر کدام از آن ها را برای شما بیان خواهیم کرد.
همه مسافرانی که از هواپیما استفاده می کنند شرایط یکسانی ندارند، برخی از آن ها ممکن است با کودکان خود به مسافرت بروند، بعضی دیگر مجردی سفر خود را رقم می زنند و عده ای دیگر هم ممکن است ترس از پرواز داشته باشند، بنابراین باید با توجه به شرایطی که دارند صندلی خود را انتخاب می نمایند.
در هنگام سفر ممکن است با تکان هایی همراه باشید که نمی توان جلوی آن ها را گرفت، انتخاب صندلی هایی که در قسمت میانی هواپیما قرار دارند می تواند بسیار مناسب باشد  و تکان های کمتری را حس خواهید کرد. هنگام رزرو بلیط می توانید از وب سایت مستر بلیط استفاده نمایید و به راحتی بلیط مورد نیاز خود را تهیه کنید.
انتخاب صندلی مناسب برای لگ روم
بسیاری از افراد ممکن است قد بلندی داشته باشند و هنگام نشستن با مشکل هایی به همراه باشند، بنابراین زمانی که پاهای خود را دراز می کنند ممکن است نیاز به جای بیشتری داشته باشند. افرادی که از قامت کوتاه تری برخوردار هستند به راحتی می توانند جای خود را تنظیم نمایند.
صندلی هایی در ردیف های خروج های اضطراری وجود دارد  که نزدیک به راهرو هستند و با فاصله بیشتری از هم قرار گرفته اند، از این رو می توانید با انتخاب این نوع از صندلی ها به راحتی جای خود را تنظیم نمایید. صندلی هایی دیگری در بالک هد هواپیما قرار دارند که می توانید با بهره بردن از آن ها پاهای خود را زیر صندلی جلویی قرار دهید.

صندلی های مناسب خواب
بسیاری از مسافران هنگامی که وارد وسیله حمل و نقل می شوند به خواب می روند و کل سفر خود را تا رسیدن به مقصد با خواب رقم می زنند. اگر شما نتوانید صندلی مناسبی را انتخاب نمایید ممکن است هنگامی که خواب می روید در میانه راه از خواب بپرید یا اینکه سرتان روی شانه های فرد کناری قرار بگیرد.
با توجه به این موضوعات اگر قرار است که در هواپیما به خواب بروید باید صندلی هایی را در کنار پنجره برای خود رزرو نمایید. با انتخاب این صندلی ها اگر حتی در خواب عمیق هم باشید مسافرانی که کنار شما قرار دارند برای رفت و آمد شما را بیدار نخواهند کرد.
به طور کلی انتخاب صندلی که در کنار پنجره قرار دارد شما را از انجام بسیاری از کارها محروم می کند، به عنوان مثال دیگر نیازی نیست مهماندار غذاهای نفر کناری را به شما بدهد که به دست آن ها برسانید، همچنین صندلی هایی که در قسمت های جلویی هواپیما قرار دارند از سر و صدای کمتری برخوردار هستند.
صندلی مناسب از لحاظ ایمنی
تا این قسمت از مطالب به دنبال پیدا کردن صندلی هایی بودیم که بتوانیم به راحتی مسافرت خود را رقم بزنیم، اما علاوه بر این موارد امنیت هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تحقیقات زیادی را به انجام رسانده اند که طبق آن ها می توان گفت افرادی که در صندلی های آخر هواپیما قرار دارند هنگام رخ دادن سانحه هایی هوایی شانس زنده ماندن بیشتری دارند.
انتخاب صندلی برای افرادی که از وزن زیادی برخوردار هستند
افرادی هستند که هنگام استفاده از هواپیما نگران اضافه وزن خود هستند که مبادا افراد کناری خود را تحت فشار قرار دهند، از این رو، این افراد می توانند صندلی های کنار راهرو را انتخاب نمایند  که جای بیشتری را برای شما ایجاد می کند.

صندلی مناسب برای کسانی که کودک به همراه دارند
خانواده های زیادی وجود دارند که هنگام مسافرت از هواپیما استفاده می کنند، چه بسا این خانواده ها دارای کودک هایی هستند که مدام در حال غر زدن و اذیت کردن است، بنابراین انتخاب یک صندلی که بتواند فضای مناسبی را برای کود شما مهیا نماید بسیار ضروری می باشد.
انتخاب صندلی های وسط باعث می شود که افرادی که کنار شما هستند با غرغرهای بچه های شما تحت فشار قرار گیرند. صندلی هایی که در بالک هد قرار دارند فضای بیشتری را دارا هستند  و می توانید بچه ها را در کنار خود قرار دهید.
قبل از پرواز به انتخاب صندلی بپردازید
بسیاری از افراد ممکن است قبل از سفر صندلی های خود را انتخاب نکنند، هنگام خرید بلیط هواپیما ارزان می توانید بدون اینکه صندلی را انتخاب کرده باشید کمی زودتر در فرودگاه حاضر شوید و به محض وارد شدن به  هواپیما اگر صندلی رزرو نشده باشد آن را انتخاب نمایید.
حال برای رزرو صندلی هواپیما ممکن است نتوانید به صورت آنلاین این کار را به انجام برسانید، بنابراین در این شرایط می توانید با آژانس های هواپیمایی تماس حاصل نمایید و از آن ها بخواهید این مشکل را برای شما رفع نمایند، همچنینی قبل از اینکه به رزرو بلیط بپردازید باید اطلاعات دقیقی در مورد صندلی های هواپیما به دست آورید.
بسیاری از هواپیماها این امکان را برای مسافران ایجاد می کنند که هنگام رزرو بلیط صندلی خود را هم رزرو نمایند، بنابراین باید نسبت به رزرو بلیط خود زودتر اقدام نمایید که بتوانید صندلی هایی مناسب را رزرو کنید.

گاهی اوقات بسیاری از افراد مبلغ بیشتری را پرداخت خواهند کرد و صندلی را که مد نظر دارند خریداری می کنند که در این صورت دیگر نیازی به تهیه بلیط فرست کلاس نخواهید داشت.
بعضی از آژانس های هواپیمایی برنامه هایی را برای مسافران خود قرار می دهند که طبق آن می توان به عنوان یکی از مسافران همیشگی هواپیما صندلی مورد نظر را برای خود رزرو کرد.
در شرایطی که نمی توانید صندلی مناسبی را از قبل رزرو نمایید، باید قبل از تمامی مسافران وارد هواپیما شوید به نحوی که یک ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه حضور داشته باشید. اگر دیر تر از زمان موعد برسید ممکن است صندلی مورد نظر را از دست بدهید.
گاهی اوقات این امکان پیش می آید که در لحظات آخر می توانید صندلی خود را عوض نمایید، به این صورت که از چک این می خواهید که در صورت امکان صندلی انتخابی شما را به فرست کلاس تغییر دهد. پروازهای اکونومی امکان انتخاب صندلی با پرداخت هزینه کم را برای مسافران مهیا کرده اند. برای اینکه اطلاع پیدا نمایید که چه صندلی هایی خالی هستند می توانید از گیت فرودگاه سوال بپرسید و طبق صندلی هایی که در اختیار شما قرار دارد یکی را برای خود انتخاب نمایید.

اگر شما تا به حال با هواپیما به مسافرت رفته باشید صندلی ها را به خوبی می شناسید، به عنوان مثال از مامور گیت درخواست می کنید که در صندلی B14 بنشینید، البته اگر با نقشه صندلی ها هم آشنایی نداشته باشید با مشکلی رو به رو نخواهید بود، ماموران با دریافت اطلاعات از شما قادر خواهند بود که صندلی مورد نظر را به شما نشان دهند.

انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453544

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/453544/چگونه-بهترین-صندلی-هواپیما-انتخاب-کنیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com