تاریخ انتشارسه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۵۳۵۴۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ضمانت اجرایی لازم را نداشته است، گفت: تعطیلات یک هفته‌ای پایتخت قرار بود در جهت پیشگیری از شیوع کرونا در تهران و مازندران باشد، اما به دلیل قصور مسئولان و شهروندان در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شاهد مسافران بسیار زیادی در استان بودیم.
۰
plusresetminus
مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ضمانت اجرایی ندارد/روندی صعودی آمار ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونا
به گزارش بلاغ، سیدعباس موسوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بی توجهی به توصیه‌های بهداشتی از سوی مسئولان و شهروندان موجب شده تا با قرار گرفتن مازندران در پیک پنجم، آمار ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونا دوباره در استان روندی صعودی بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ضمانت اجرایی لازم را نداشته است، افزود: تعطیلات یک هفته‌ای پایتخت قرار بود در جهت پیشگیری از شیوع کرونا در تهران و مازندران باشد، اما به دلیل قصور مسئولان و شهروندان در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شاهد مسافران بسیار زیادی در استان بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان‌های مازندران حدود ۴ هزار تخت بیمارستانی است، گفت: هم اکنون حدود ۳ هزار بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند و مابقی تخت‌ها هم بیماران غیر کرونایی بستری هستند.

موسوی تاکید کرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بخش بیماران مبتلا به کرونا در آستانه تکمیل شدن قراردارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تمامی شهروندان خواست شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را بیش از پیش رعایت کنند.

موسوی گفت:  طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۹۱  بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی این مدت تعداد ۳۵۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون یک‌هزار و ۹۹۷ نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۳۰۱ نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۴۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۹ بیمار جدید بستری و ۱۲۴ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۵۱ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 طی شبانه روز گذشته با بستری شدن تعداد ۶۶۰ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۲هزار و ۶۴۲ نفر رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴