کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بلاغ گزارش می‌دهد

5 منتخب شورای ششم مازندران روی لبه تیغ!/رفت و برگشت نامه‌های میرسلیم و مرادیان و صلاحیتی که رد نشد!

4 مرداد 1400 ساعت 14:24

طی روزهای اخیر میرسلیم نایب رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در نامه‌ای به کیوان مرادیان رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای مازندران خواستار حذف نام پنج عضو منتخب شورای ششم شهرهای ساری، کلاردشت، چالوس و امامزاده عبدالله(ع) از توابع آمل شد، اما مرادیان طی نامه‌ای به میرسلیم، رد صلاحیت را در حیطه قانونی این هیئت در شرایط فعلی نمی‌داند.


به گزارش بلاغ؛ طی نامه‌ای که این روزها در فضای مجازی هم دست به دست می‌چرخد، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهرهای کشور صلاحیت نهایی پنج عضو منتخب شورای ششم چهار شهر مازندران را تایید نکرد و دستور حذف نام این اعضا به هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهرهای مازندران از سوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کشور صادر شد.

طبق این نامه، سید مصطفی میرسلیم نایب رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در نامه‌ای به کیوان مرادیان رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای مازندران خواستار حذف نام پنج عضو منتخب شورای ششم شهرهای ساری، کلاردشت، چالوس و امامزاده عبدالله(ع) از توابع آمل شد.

                                

در این نامه که 29 تیر صادر شد خطاب به رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهرهای مازندران آمده است: «با توجه به اعلام عدم صلاحیت نهایی آقایان سید ذوالفقار شریفی ایزدی، سبحان بخشی موسی‌کلایی، صابر سام‌دلیری، فرهاد کریمایی و محمدرضا خاکپور از سوی این هیئت، لازم است پس از حذف نام آنان از فهرست منتخبان و اصلاح آن بر اساس قوانین و ضوابط مصوب، مراتب را جنابعالی به فرمانداری ارسال کنید تا صحت انتخابات آن حوزه اعلام گردد.»

پس از انتشار این نامه، حرف و حدیث و شبهات فراوانی در میان خیلی از اقشار و آحاد مردمی به وجود آمده بود و گمانه زنی‌های فراوانی برای هر یک از این نفرات طی این روزها زده شد.

اما طی روز جاری و با انتشار پاسخ نامه مرادیان رئیس هیئت عالی نظارت استان به نامه میرسلیم، خیلی از گمانه زنی‌ها، استباه از آب درآمد!

                

در این نامه، مرادیان با تایید از قبل صورت گرفته این نفرات و نبود راهکار قانونی رد صلاحیت این نفرات از سوی هیئت نظارت استانی، از هیئت مرکزی نظارت کشور خواسته است تا این مورد را از طریق مکاتبه با وزارت کشور پیگیری کند.

وی در تشریح این موضوع آورده است: قانونا بعد از انتخابات، هیات عالی نظارت استانی می‌تواند تنها در خصوص صحت انتخابات نظر دهد، ضمن اینکه این هیئت در زمان مقرر، صحت انتخابات را تایید کرده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453524

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/453524/5-منتخب-شورای-ششم-مازندران-روی-لبه-تیغ-رفت-برگشت-نامه-های-میرسلیم-مرادیان-صلاحیتی-رد-نشد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com