تاریخ انتشاريکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۸
کد مطلب : ۴۵۳۴۷۶
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در طول 8 سال فعالیت دولت تدبیر و امید کارهای بسیار مهمی‌در استان خوزستان انجام شده است، گفت: اعتراض حق روشن مردم خوزستان است و اگر تعداد اندک چند ده نفره را کنار بگذاریم، بقیه مردم اعتراض به حقی داشته‌اند و خواستار حل و فصل مشکلات‌شان بودند.
۰
plusresetminus
روحانی: کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به خوزستان قابل قبول است!

به گزارش بلاغ؛ حجت‌الاسلام روحانی دیروز شنبه در آیین افتتاح طرح‌های ملی وزارت نیرو در سراسر کشور در هشتادوچهارمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، با‌ اشاره به گزارش وزیر نیرو که به همراه معاون اول رئیس‌جمهور به استان خوزستان سفر کرده است از تصمیمات و اقدام برای حل مشکلات این استان، اظهار داشت: اقدامات خوبی در این ایام برای رفع مشکلات اخیر استان انجام شده و معاون اول رئیس‌جمهور و تعدادی از وزیران دولت برای بررسی و حل مشکلات مردم در استان حضور دارند.

روحانی با بیان اینکه مشکل کم آبی امروز استان به‌خاطر کاهش 52 درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته و خشکسالی بی‌سابقه ناشی از آن به همراه افزایش دمای هوا در این منطقه است، گفت: به‌خاطر کمبود آب پشت سدها که 50 درصد کاهش داشته است، نمی‌توانیم آب پشت سدها را رهاسازی کنیم چون در شهریور و مهر مردم دچار مشکل بیشتری خواهند شد.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در سال گذشته بخش زیادی از طرح‌های آبرسانی در شهرهای مختلف استان خوزستان انجام شده است و در بخش کشاورزی خوزستان نیز اقدامات عظیمی ‌در توسعه کانال‌کشی و زهکشی زمین‌های زراعی استان به اجرا درآمد، به‌گونه‌ای که در طول 8 سال 295 هزار هکتار زمین در سطح استان خوزستان و بخش کمی ‌از استان ایلام برای کانال‌کشی و زهکشی به انجام رسید.
روحانی با بیان اینکه در حوزه آب و فاضلاب استان خوزستان اقدامات بسیار بزرگی در 8 سال گذشته انجام شده است، اظهار داشت: در طرح غدیر آب آشامیدنی را از سد دز به بخش بزرگی از خوزستان و اهواز انتقال دادیم، اما در عین حال و به‌رغم همه تلاش‌هایی که شده هنوز مشکلات استان به‌طور کامل پایان نیافته است.
رئیس‌جمهور با‌ اشاره به اینکه در سال‌های گذشته استان خوزستان با مشکل گرد و غبار دچار گرفتاری شده بود، گفت: دولت در این زمینه بخش زیادی از خطوط انتقال برق را تعویض کرد و 46 هزار هکتار از زمین‌هایی که گرد و غبار خیز بود را نهال‌کاری کرد.
روحانی با تأکید بر اینکه باید مشکل خوزستان کامل حل شود، گفت: اعتراض حق روشن مردم خوزستان است و اگر تعداد اندک چند ده نفره را کنار بگذاریم، بقیه مردم اعتراض بحقی داشته‌اند و خواستار حل و فصل مشکلاتشان بودند و در این راستا مسئولین هم تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند تا مشکلات مردم بزرگوار استان برطرف شود.
رئیس‌جمهور با قدردانی از اقدامات وزارت نیرو در طول دولت یازدهم و دوازدهم، اظهار داشت: اقدامات لازم برای تولید بیش از 17 هزار مگاوات برق در سال 96 انجام شده بود و می‌بایست در سال 97 سرمایه‌گذاری‌ آن انجام شود که با تحریم دچار مشکل شد. چرا که بخش عمده‌ای از این سرمایه‌گذاری‌های کشور اضافه شد و برق آن وارد مدار شده است.
روحانی گفت: در سال‌های 97 الی 99 بخش صنعت به‌رغم جنگ اقتصادی توسعه بسیار زیادی داشت و در 3 ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته شاهد توسعه صنعتی بسیار بالایی هستیم. به‌طور طبیعی توسعه بخش صنعت موجب افزایش مصرف برق می‌شود و امسال در کنار این موضوع به‌خاطر گرمای شدید هوا و خشکسالی، در بخش برق دچار مشکل شدیم.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: مردم بدانند که وزارت نیرو در 2 سال اخیر برای آب و برق 132 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است و همه این سرمایه‌گذاری‌ها در 2 سال گذشته به افتتاح رسیده است. روحانی با قدردانی از همه مهندسین، کارگران و دست‌اندرکاران بخش صنعت آب و برق، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم تلاش زیادی در حوزه انتقال آب، برق‌رسانی روستایی و ساخت تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب و احداث سد بخصوص در نقاط مرزی و همچنین شیرین‌سازی آب خلیج ‌فارس و انتقال آن به شرق کشور، انجام شده است و باید این‌گونه اقدامات همچنان ادامه یابد تا مردم مشکلی در این بخش‌ها نداشته باشند. همچنان که سدها و نیروگاه‌های بسیار عظیمی ‌در حال احداث است که طی سال جاری و سال آینده به افتتاح خواهد رسید.

افتتاح ۹ طرح صنعت آب و برق با اعتبار ۲۳۸۲ میلیارد تومان در ۱۳ استان
رئیس‌جمهور روز گذشته ۹ پروژه صنعت آب و برق در ۱۳ استان کشور با اعتبار ۲۳۸۲ میلیارد تومان را از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.
بهره‌برداری و افتتاح تصفیه‌خانه آب و خط آبرسانی به بابل و بابلسر و 4 شهر و 57 روستا با جمعیت تقریبی 600 هزار نفر، تصفیه‌خانه آب و آبرسانی به خلخال در استان اردبیل، تصفیه‌خانه آب فاضلاب کنارک در سیستان و بلوچستان، تصفیه‌خانه آب هوره در چهارمحال و بختیاری، آبرسانی به حاجی‌آباد (زرین دشت) استان فارس، اتمام عملیات اجرایی سد مخزنی ‌هایتر استان فارس، 3 واحد نیروگاه مقیاس کوچک در استان فارس، آبگیری سد خائیز و سد ارغون در استان بوشهر و 13 نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت 30 مگاوات در 9 استان از جمله طرح‌هایی بود که روز گذشته به دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲