کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بیمه سلامت مازندران خبر داد:

پرداخت 828 میلیارد ریال از مطالبات مؤسسات درمانی مازندران

2 مرداد 1400 ساعت 21:35

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: با تخصیص اعتبار از سوی سازمان بیمه سلامت ایران، 828 میلیارد ریال از مطالبات مؤسسات درمانی طرف قرارداد استان پرداخت شد.


به گزارش بلاغ، رسول ظفرمند در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: با تخصیص اعتبار از سوی سازمان بیمه سلامت ایران و در ادامه پرداخت های منظم سازمان بیمه سلامت ، در این ماه مبلغ 828 میلیارد ریال از مطالبات مؤسسات درمانی استان شامل نسخه نویسی الکترونیک، بیمارستانهای دولتی دانشگاهی، پزشکان خانواده، سطح یک روستایی، مؤسسات درمانی طرف قرارداد، داروخانه ها(نسخه پیچی الکترونیک) پرداخت شد. لازم به ذکر است در این ماه از این مبلغ، 47 میلیارد ریال نیز بابت نسخه نویسی الکترونیک پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در ادامه با بیان این که در طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان به پیشرفت های خوبی رسیدیم، بیان داشت: سازمان بیمه سلامت در راستای استقرار دولت الکترونیک ، کاربرد دفترچه‌های بیمه سلامت را حذف نمود. وی افزود: این طرح منجر به تسریع روند ارائه خدمات درمانی، کاهش هزینه‌ها و مدیریت منابع، شفافیت در رسیدگی و بررسی خدمات ارائه شده به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و همچنین صرفه جویی در مصرف کاغذ و تنظیم هوشمند اسناد رسیدگی بر اساس قوانین بیمه گری می‌شود.

وی همچنین در خصوص ارائه خدمات به بیماران کرونایی تصریح کرد: با توجه به اوج گیری شیوع کرونا در استان و کشور، سازمان بیمه سلامت تمام تلاش خود را جهت حمایت های بیمه ای و درمانی از بیمه شدگان در کشور به کار بسته است و در این مسیر داروی بیماران مبتلا به کرونا مانند فاویپیراویر، رمدسیویر و .... همچنین آزمایش PCR تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در پایان اعلام کرد : حدود نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت مازندران قرار دارند و بیمه سلامت استان سالانه بیش از ۷ هزار میلیارد ریال برای هزینه درمان بیمه شدگان به مؤسسات درمانی طرف قرارداد استان پرداخت می کند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453469

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/453469/پرداخت-828-میلیارد-ریال-مطالبات-مؤسسات-درمانی-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com