هشدار آیت الله محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری:

مازندران نباید به خوزستان دیگری تبدیل شود/جنگل‌های هیرکانی در معرض قاچاق و نابودی

تاریخ انتشارجمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۵۳۴۴۲
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نگرانی ما در آینده این است مازندران به خوزستان دیگری تبدیل شود، امروز جزیره میانکاله به بیابان کاله تبدیل شده! امروز جنگلهای هیرکانی، صنایع چوب و کاغذ، دام و طیور و... وضعیت خوبی ندارند، این یک هشدار جدی است.
۰
plusresetminus
مازندران نباید به خوزستان دیگری تبدیل شود/جنگل‌های هیرکانی در معرض قاچاق و نابودی
به گزارش بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر تقوای الهی، تقوا را مهمترین مؤلفه زندگی، سلامت، رشد و تعالی دانست.

وی با اشاره به اوج گیری کرونا خواستار توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و شخصی برای مقابله و مهار بیماری کرونا شد و گفت: باید نسبت به رعایت پروتکل‌های اجتماعی توجه ویژه داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران برلزوم شعار دینی و تجلیل از امامان و مناسبت‌های اهل بیت (ع) تاکید کرد و ولادت باسعادت حضرت امام هادی (ع) را گرامی داشت و گفت: تجلیل این مناسبت‌ها نشانه تکریم شعار دینی است.

امام جمعه ساری چادر را نماد حجاب برتر و جزو شعائر دینی دانست و گفت: بر ما واجب است تا شعار الهی را تکریم و تعظیم کنیم و از مهمترین شعار الهی جریان غدیر به شمار می‌رود.

محمدی لائینی با تاکید براینکه غدیر را باید تجلیل کنیم، افزود: متناسب با شرایط موجود باید این آئین را تکریم و تعظیم کنیم و همه مردم وظیفه داریم ایام و دهه غدیر را گرامی داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سه نوع غدیر، غدیر تاریخی، تبلیغی و ولایت غدیری گفت: باید جریان غدیر را در جامعه نشر و نهادینه کنیم.

وی با عنوان اینکه اگر امروز نظام و حکومت در جریان شعارهای حکومت علوی موفق شود، دنیا توفیق غدیر را لمس خواهد کرد، گفت: پیام غدیر این است که دین در کنار حکومت است و تفکیکی بین حکومت و دین نیست.

امام جمعه ساری با تاکید براینکه عملکرد امروز ما نوعی غدیر محسوب می‌شود، گفت: مسئولان با عملکرد درست باید جریان غدیر را ترویج و تثبیت کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به برخی ناکارآمدی‌ها و ضعف‌ها در جامعه، بخش عمده این ناکارآمدی‌ها را ناشی از بی تدبیری برخی مسئولان دانست و گفت: یکی از مصوبات تصویب ۱۰ هزار تومان برای تأمین آب خوزستان بوده است و با گذشت پنج سال وضعیت مشخصی ندارد و امروز با کامیون آب معدنی به این استان ارسال می‌شود.

محمدی لائینی با بیان اینکه متاسفانه برخی از عملکرد دولتمردان ما برخلاف اهداف ترسیم شده است، خاطرنشان کرد: شرایطی که امروز در خوزستان می بینیم به خاطر بی تدبیری مسئولین است چرا خوزستان باید امروز دچار این مشکلات باشد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه جزیره میانکاله به بیابان کاله تبدیل شده است، گفت: ریزگردها و گسترش بیابان مازندران را تهدید می‌کند و به دلیل بی کفایتی صدها هزار تن نهاده‌های دامی در بندر امیرآباد در حال پوسیدن است اما مرغ و دام‌های استان به خاطر نداشتن خوراک در حال ذبح شدن است.

وی گفت: همچنین به دلیل برخی بی کفایتی‌ها جنگل‌های هیرکانی در معرض قاچاق و نابودی است و صنعت چوب وکاغذ مازندران که در خاورمیانه منحصر بفرد بوده، در حال تعطیلی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نگرانی ما در آینده این است مازندران به خوزستان دیگری تبدیل شود، امروز جزیره میانکاله به بیابان کاله تبدیل شده! امروز جنگلهای هیرکانی، صنایع چوب و کاغذ، دام و طیور و ... وضعیت خوبی ندارند، این یک هشدار جدی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲