نماینده ولی فقیه در مازندران:

الگوی جدیدی برای پیشرفت مازندران ترسیم شود

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
کد مطلب : ۴۵۳۴۳۱
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ما در مازندران این همه آب داریم ولی دچار کم‌آبی هستیم، ولی الگویی برای پیشرفت مازندران نداریم، نمایندگان مجلس چشم‌انداز کاری چهار ساله آینده خود را باید بیان کنند.
۰
plusresetminus
الگوی جدیدی برای پیشرفت مازندران ترسیم شود
به گزارش بلاغ، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در جلسه مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش رو بودن عید غدیرخم و تاکید بر لزوم گرامیداشت این واقعه تاریخ ساز، اظهار کرد: انتخابات باشکوه انجام شده و حضور ۶۱ درصدی مردم مازندران از افتخارات استان است.

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: تیم‌های اجرایی انتخابات و شورای نظارت بر انتخابات زحمات فراوانی کشیدند که جای تقدیر و تشکر دارد، آرزوی ما موفقیت دولت و رئیس جمهور منتخب است که دورنمای خوبی دارند امیدواریم شاهد اتفاقات خوب در عمل باشیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه دشمنان ما در فضای مجازی و عینی سیاه‌نمایی و شایعه‌های فراوانی را به‌راه انداختند تا مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کنند ولی خداوند قضا و  قدرش بر این انتخابات بوده است، گفت: با توجه به اینکه بزرگترین حادثه زمان پیامبر اکرم(ص) غدیر بود، باید به حکومت‌داری دین که پیام غدیر است اهمیت داده و به‌عنوان یک روش برای حکمرانی سیاسی دینی ببینیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: فلفسه غدیر بر مبنای حکمرانی سیاسی و دینی رقم خورد، باید خدا را شاکر باشیم که پیام غدیر را شنیده و آن را پذیرفتیم، باید با غدیر چهار نوع بیعت کنیم؛ اول با دل، دوم با جان، سوم با زبان و چهارم با دست! دفاع از غدیر به‌وسیله این چهار ابزار را باید در دستور کار قرار بدهیم.

وی گفت: ما سه نوع غدیر داریم، اول غدیر تاریخی در هجده سال دهم هجری در حضور ۱۰۰ هزار جمعیت اتفاق افتاد، دوم غدیر تدوینی و ترویجی که در طول ۱۴۰۰ سال توسط نویسندگان به رشته تحریر درآمد، سوم غدیر عملی که امروز برای ما اتفاق افتاده است، همین که می‌گوییم پیام غدیر حکومت‌داری دین برای اداره دنیا و آبادی آخرت بوده و بین دین و سیاست جدایی وجود ندارد.

امام جمعه ساری یادآور شد: منش غدیری امروز باید سرلوحه کار نمایندگان مجلس و مدیران قرار بگیرد، اگر در این بخش توفیقی حاصل نشود و ناکارآمدی به بار بیاید زحمات ۱۴۰۰ ساله به هدر رفته و همه چیز زیر سوال می‌رود، وظیفه ما عمل به وظیفه خودمان است تا یک تفکر غلط پایه‌گذاری نشود.

محمدی لائینی با قرائت فرازی از پیام اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با حج، اذعان کرد:  در طی ۱۵۰ سال گذشته همه کشورهای اسلامی دچار یک انفعال و عقب‌ماندگی علمی و همچنین وابستگی‌های سیاسی شدن که صحیح نیست، باید با تدبیر و کارآمدی از وابستگی خارج شده و غدیر دیگری را رقم بزنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: امروز مجلس با توان و قدرتی که در بحث تدوین قوانین و مقررات دارد می‌تواند با ریل‌گذاری‌ درست از مشکلات زیادی که در بحث تولید وجود دارد جلوگیری کند، مجلس ناظر خوبی برای اقدامات مدیران و مسئولان است.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: حق استان خوزستان این نیست که در بی آبی باشد، در حالی که  بیشترین آب را دارد و متاسفانه سپر بیشترین آسیب‌های جنگ تحمیلی شد، مشکل آب خوزستان به اوایل انقلاب برمی‌گردد، طبق مصوبه در سال ۹۶،  ۱۰ هزار میلیارد تومان برای آب همه شهرها و فاضلاب ۱۷ شهر خوزستان اعتبار در نظر گرفته شد، ولی کسی نظارت نکرد که این بودجه‌ها چه شد؟

وی با بیان اینکه سوال اینجاست که چرا امروز خوزستان در این بحران اجتماعی و امنیتی قرار گرفته است؟ تاکید کرد: مجلس باید نظارت کند، از جایگاه خودش استفاده کند، کارشناسی شده‌ترین شعارها و عنوان‌ها توسط مقام معظم رهبری بیان شده توجهمان باید روی تولید باشد، ما می‌ترسیم مازندرانی‌ها نیز به سرنوشت خوزستان دچار شوند، چرا که رتبه مهار آب‌های سطحی در مازندران ۱۲ و در کشور ۴۰ درصد است.

محمدی لائینی ادامه داد: ما در مازندران این همه آب داریم ولی دچار کم‌آبی هستیم، ولی الگویی برای پیشرفت مازندران نداریم، نمایندگان مجلس چشم‌انداز کاری چهار ساله آینده خود را باید بیان کنند، به‌نظر من حرکت روی ریل موجود زیبنده ما نیست، باید اتفاق جدیدی رقم بخورد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خطاب به نمایندگان مجلس درخواست کرد: نمایندگان به طراحی ریل راه‌آهن پرسرعت بین مازندران و استان‌های دیگر با استفاده از نقدینگی بخش خصوصی و فعال کردن ریل پرسرعت درون استانی از رامسر تا گلوگاه،ارائه طرح‌های جدید و رفع موانع در حوزه‌های مختلف،  کمک به رفع اشتغال جوانان، رفع موانع در حوزه دام و طیور، رفع موانع ایجاد صنایع تبدیلی، به دریا و اقتصاد آن توجه کرده و اقدام عملی انجام بدهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲