تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۴۵۳۴۲۷
رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران روند افزایشی آمار غرقی در دریای مازندران را نگران کننده توصیف کرد و گفت: باتوجه به شرایط کرونایی شاهد حضور مردم در ساحل دریای مازندران هستیم که این موضوع نگران‌کننده است.
۰
plusresetminus
افزایش بی‌سابقه غریق در دریای مازندران/مسافران به توصیه‌ها توجهی نمی‌کنند
به گزارش بلاغ، نقی کریمیان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه ۴ نفر دیروز ۲۹ تیرماه در آب‌های ساحلی دریای خزر جان خود را از دست دادند، گفت: یک جوان ۱۷ ساله در محمودآباد به دلیل شنا در سنگ چین طعمه امواج شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه امسال تعداد کودکان و نوجوانان غرق شده بیشتر از سال‌های گذشته است، افزود: جوان ۱۴ ساله اهل یکی از روستا‌های نور نیز دیروز هنگام شنا در دریای خزر غرق شد.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران افزود: یک مرد ۵٠ ساله نیز در آب‌های ساحل پارکینگ ۸ بابلسر جان باخت و پیکر این پرسنل پمپ‌بنزین دریاکنار پس از بیرون کشیدن از آب به سردخانه منتقل شد.

کریمیان به مرگ یک نفر دیگر در آب‌های ساحلی چالوس نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا همه طرح‌های دریا تعطیل و شنا در این مناطق نیز ممنوع است.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با ابراز تاسف از شناکردن برخی مسافران و افراد ناآگاه در سنگ چین ها، گفت: افردای که داخل این سنگ چین‌ها شنا می‌کند با دست خود خودشان را به کام مرگ می‌برند چرا که به دلیل شرایط محیطی امکان نجات این افراد حتی با کمک شناگران حرفه‌ای نیز وجود ندارد.

کریمیان گفت: برخی افراد نیز متاسفانه در مسیر قایق‌ها و شناور‌ها اقدام به شنا می‌کنند که سبب تصادف و زخمی شدن آ نها می‌شود.

وی گفت: یک شناگر در تنکابن دیروز به دلیل تصادم دریایی یک پای خود را از دست داد.

کریمیان افزود: از ۱۳ خرداد ماه امسال تاکنون حدود ۴۱۱ نفر با تلاش ناجیان غریق از غرق شدن در دریای مازندران نجات یافتند.

وی تصریح کرد: تاکنون تعداد غریق در دریای مازندران به ۴۷ تن رسیده درحالی‌که طی سال گذشته از ابتدای خرداد تا پایان شهریور آمار غریق در دریای مازندران ۴۷ تن بوده است که نگران‌هایی بسیاری به همراه دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲