تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
کد مطلب : ۴۵۳۴۱۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز در مانی مازندران بستری هستند.
۰
plusresetminus
آمار بیماران بستری کرونایی مازندران 4 رقمی شد/نگرانی از افزایش صعودی مبتلایان به کرونا
سیدعباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ،‌ اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۷۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در این مدت تعداد ۳۱۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۴۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۹۲ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و در شبانه روز گذشته ۱۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونای دلتا در مراکز درمانی مازندران جان باختند.

این مسئول با اشاره به اینکه بار مراجعات برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ها نگران کننده است، ادامه داد: اگر روند به همین منوال باشد و دستور العمل‌های بهداشتی رعایت نشود روزهای سخت‌تری در انتظارمان خواهد بود.

موسوی گفت: همه آحاد جامعه برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس و قطع زنجیره انتقال بیماری دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا را به صورت جدی رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در تازه‌ترین به‌روزرسانی نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت برای فردا پنجشنبه ۳۱ تیر، ۱۵ شهرستان مازندران همچنان در وضعیت قرمز و ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شهرستان‌های بابل، بابلسر، فریدون‌کنار، قائم‌شهر، آمل، ساری، سوادکوه، جویبار، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، بهشهر، تنکابن و رامسر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های سیمرغ، سوادکوه‌شمالی، میاندورود، نکا، گلوگاه، کلاردشت و عباس‌آباد هم اکنون در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

موسوی ادامه داد: اگر سطح مراقبت‌ها کاهش یابد و روند بستری افزایشی شود، احتمال قرمزشدن شهرستان‌ها دیگر جدی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما