تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۴۵۳۴۰۹
اگر مدیران استانی و نمایندگان مازندرانی به سکوت و انفعال خود ادامه دهند بی شک امروزِ خوزستان فردای مازندران است و همه باید در دادگاه تاریخ پاسخگو باشند.
۰
plusresetminus
امروزِ خوزستان فردای مازندران+فیلم
به گزارش بلاغ، خوزستان آب ندارد، نزدیک به یک هفته است که اخبار بی آبی ۱۱ شهر و ۷۰۰ روستای خوزستان در صدر اخبار قرار گرفته، خبری که دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

امروز بیش از ۶ سال از ابلاغ سند ملی حفاظت از محیط زیست کشور از سوی رهبر انقلاب می گذرد. سندی که می بایست سیر نابودی محیط زیست کشور را متوقف نماید و شاهد بخش اعظمی از مشکلات استان خوزستان نباشیم.

اما دلیل بی آبی امروز خوزستان چیست؟ کارشناسان امر بعد از اشاره به خشکسالی، برداشت غیر مجاز و کشاورزی غیر اصولی؛ انتقال آب کارون، سدسازی بی رویه و کاهش ورودی رودخانه ها را مهم ترین دلایل بحران آب امروز یکی از پرآب ترین استان های کشور می دانند. دلایلی که حداقل برای مردم مازندران آشنا هستند.

سال ۱۳۸۶ بود که در دولت اول محمود احمدی نژاد با هدف تامین آب شرب شهر های سمنان، مهدیشهر و سرخه طرح مطالعاتی سدی با نام «فینسک» شروع و در سال ۱۳۸۹ با همه اعتراضات مصوبه زیست محیطی را از سازمان محیط زیست اخذ کرد.

بالاخره در سال ۱۳۹۸ در حالیکه نمایندگان ساری در خواب بودند با حمایت حسن روحانی دیگر رییس جمهوری سمنانی  این طرح پس از بررسی در مجلس شورای اسلامی ردیف اجرایی گرفت و با شروع طرح جابجایی روستای تم و تلاجیم فرآیند ساخت سد فینسک بر روی سفیدرود یکی از سرشاخه های رودخانه تجن رسماً آغاز شد.

دانلود

در تمامی این مدت سکوت خبری رسانه های نزدیک به دولت های سمنانی هم هیچوقت نتوانست مقابل مخالفت های کارشناسی در مورد انتقال آب بین حوضه ای چه در قالب شیرین سازی و چه در قالب سد سازی بایستد و افکار عمومی مردم استان هیچگاه با این سد همراه نشد.

اما سوال اصلی این است، فارغ از دیگر نمایندگان استان مازندران و گلستان که همگی بر روی آثار جبران ناپذیر این سد سازی اجماع دارند. منصور علی زارعی و علی بابایی کارنامی دو نماینده ساری که در کمپین های انتخاباتی خود فریاد وا فینسکا سر می‌دادند چه شد که ناگهان مسلک سکوت در پیش گرفتند؟

امروز همزمان با بحران بی آبی خوزستان بعنوان یکی از غنی ترین استان ها در بحث آبخیز داری پیش بینی بحران آب در استان مازندران که روسای جمهور سمنانی و مدیران تهرانی در سکوت خبری به منابع آن چنگ می اندازند به دور از ذهن نیست.

اگر مدیران استانی و نمایندگان مازنی به سکوت و انفعال خود ادامه دهند بی شک امروزِ خوزستان فردای مازندران است و همه باید در دادگاه تاریخ پاسخگو باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲