مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران خبر داد

برگزاری دعای عرفه در ۲۹۰ مسجد مازندران

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۴۵۳۳۶۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: ۲۹۰ مسجد و اماکن مذهبی در مازندران آماده برپایی مراسم دعای عرفه با رعایت دقیق شیوه نامه ها و پروتکل‌های بهداشتی هستند.
۰
plusresetminus
برگزاری دعای عرفه در ۲۹۰ مسجد مازندران
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن ایام عید قربان و عید غدیر و با تاکید بر هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم معنوی دعای عرفه در ماه ارزشمند ذی الحجه ، اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته و با توجه به تجربه موفق برگزاری مراسمات آئینی در سال‌های گذشته به ویژه برگزاری دعای عرفه در شرایط کرونایی، ۲۹۰ مسجد و اماکن مذهبی در تمامی شهرهای مازندران آماده برپایی این مراسم معنوی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از فیوضات ماه ذی الحجه و فرصت بسیار ارزشمند معنوی آن برای بندگان مومن و مسلمانان و اهمیت  برگزاری دعای عرفه در این ماه عزیز ، افزود: یکی از مهم‌ترین اعمال مستحبی این ماه، برگزاری باشکوه دعای عرفه است که باید از این فرصت ارزشمند و معنوی آن کمال بهره را برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود قرائت این  دعای ارزشمند را زمینه کسب معرفت الهی دانست و تاکید کرد: تمامی مساجد استان فعال هستند و همه مجموعه های برگزار کننده دعای عرفه نسبت به رعایت شیوه‌نامه ها ، دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان مصمم هستند و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و استفاده از وسایل شخصی جزء الزامات برگزاری این مراسم معنوی است.

شکریان امیری با اشاره به بیانات بسیار ارزشمند رهبری عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله العظمی االامام خامنه ای (مدظله االعالی) پیرامون بهره‌گیری  از ظرفیت دعا و توسل  برای ریشه کن کردن این بیماری منحوس ، خاطر‌نشان کرد: برگزاری دعای عرفه و قرائت این دعای ارزشمند همواره مورد تاکید بزرگان دین بوده است و باید به تعبیر رهبری معظم انقلاب باید از ظرفیت این دعاها و توسل‌ها برای ریشه کن کردن این بیماری و ویروس منحوس( کووید۱۹) بهره گرفت.

وی بیان کرد: نقش هیئات مذهبی و جایگاه آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نیست و هیات بزرگترین پایگاه دینی ، اجتماعی و سیاسی در جامعه اسلامی بشمار می رود و یکی از ارکان مهم فرهنگ سازی و تمدن سازی در جوامع اسلامی است.

این مسئول با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای برگزاری دعای عرفه و اعیاد قربان و غدیر با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت و درمان در استان ، افزود: هیئات مذهبی باید کانون بصیرت افزایی و الگوی تبعیت از فرامین رهبری معظم انقلاب باشند و هرچقدر این هیات ها با برنامه ریزی دقیق به فعالیت های فرهنگی خود ادامه دهند قطعا در الگو پذیری جامعه اسلامی موفق تر عمل خواهند کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی وقایع تاریخ اسلام به ویژه واقعه غدیر ، تصریح کرد: یکی از مهم ترین عوامل در بوجود آمدن واقعه خونین دشت نینوا و عاشورا ، عدم شناخت امت اسلامی از فرهنگ غدیر است.

شکریان امیری در ادامه سخنان خود باتاکید بر فعال بودن همه هیئات مذهبی در مراسمات محرم الحرام 1443هجری قمری با رعایت دقیق شیوه نامه ها و دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت، خاطر نشان کرد: جشن های ولادت و روضه خوانی برای اهل بیت (ع) بخصوص حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش هیچ گاه تعطیل نیست و به تعبیر امام راحل (ره) ما هرچه داریم از این محرم ابا عبدالله الحسین (ع) و عاشورا است و هیاتی ها ثابت کردند در شرایط شیوع این ویروس منحوس (کووید19) هم می توانند فعالیت کنند و رهبری معظم انقلاب هم فرمودند مسجدی ها ، هیئات مذهبی و فعالان حوزه دین در رعایت این شیوه نامه ها و پروتکل ها از دیگر اقشار جامعه مصمم تر و دقیق تر هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما