کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در مازندران:

مسئولان با اقدامات جهادی دنبال حل مشکلات مردم باشند

26 تير 1400 ساعت 19:00

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: همه مسئولان باید با استفاده از فرصت‌ها تصمیمات و اقدامات جهادی داشته باشند.


به گزارش بلاغ، آیت الله محمد باقر محمدی لایینی در نشست با رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان مازندران که به مناسبت سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان برگزار شد،ضمن تقدیر از اعضای این شورا برای انجام دو سه ماه کار مبتنی بر اقدامات فراوان چندین ساله توسط شورای نگهبان در ایام انتخابات۱۴۰۰، اظهار کرد : این اقدامات جهاد بود، اگر برای خدا بوده و نیت خالص باشد خستگی از تن به‌در می‌رود.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: انسان مخلص کسی است که کار خوب ارائه بدهد، در همه حوزه‌ها در انتخابات اخیر در کشور و استان، با نتیجه‌ای که حاصل شد یک امید و اعتماد عمومی در میان مردم ظاهر شد و خدا را هم بر اصل و هم نتیجه انتخاب شکر می‌کنیم برنده انتخابات هم مردم هستند.

 محمدی لائینی یادآور شد: حضور و مشارکت بالای مردم برای نظام پشتوانه است که دشمنان سعی کردند این حضور را کم‌رنگ کنند، دشمنان در فضای واقعی و حقیقی یرای منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات هر کاری می‌توانستند کردند‌ اما خوشبختانه شاهد حضور قابل قبول ۵۰ درصدی مردم در انتخابات بودیم.

وی با تاکید بر اینکه حضور همه مردم و اقشار مذهبی و طبقات متوسط برایمان اهمیت دارد، گفت: باید ببینیم اگر شرکت‌کنندگان از بین ضعفا هستند لذت بیشتری به ما دست می‌دهد چون این‌ها پایگاه انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم بوده و هستند، نباید کاری کنیم که این قشر با انتخابات قهر کنند چرا که صاحبان اصلی انقلاب هستند، صندلی و حقوق ما برای این‌ها است.

محمدی لائینی اظهار کرد: از نگاه امنیتی و وجدانی، انسانی مذهبی ناگوار است که صاحب سفره قهر کرده و مهمان تناول کند، اقشار ضعیف و متوسط مهم هستند، کسانی که این وضع را به‌وجود آوردند و مردم را دردمند کردند باید پاسخگو باشند، چرا اینها حضورشان کمرنگ شده، مسببین این جریان باید مجازات شوند.

وی تاکید کرد: کار شورای نگهبان سخت بوده و جهاد است، رضایت در این کار ۹۰ درصد به ۱۰ درصد است، در انتخابات ریاست جمهوری هفت کاندیدا راضی و هزار نفر ناراضی شدند، از طرفی مواجه با فشارها و واسطه‌ها وجود دارد، اینجا است که از استقامت و تشخیص نباید فاصله گرفت، پیامدها را باید به جان خرید.

محمدی لایینی با تاکیدبر ایستادگی در موضع حق، اذعان کرد: اعضای شورای نگهبان باید در مسیر حفط اخلاص و آرمان شهدا حرکت کنند، فساد و سیاسی‌بازی باید در این حوزه صفر باشد، یک قاعده حرم نظام است دشمنان هم سعی بر خراب کردن اینجا دارند،  کم و کسری‌های قانونی در هر حوزه وجود دارد که متولیان همان حوزه پیگیری کنند بنابراین در شورای نگهبان متولیان باید تلاش کنند تا مشکلات قانونی حل شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در  رابطه با الکترونیکی شدن انتخابات، گفت: چند سالی است که می گویند مشکل زیرساختی داریم بالاخره که چی! بعد از فارع شدن از فضای انتخابات مسئولان باید نسبت به مدرن‌تر شدن و کم آسیب‌تر شدن انتخابات دست به دست هم بدهند.

حجت الاسلام علی اصغر زکوی رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان مازندران نیز بیان کرد: اگر شورای نگهبان نبود به‌تدریج هویت نظام و پایداری ارکان از بین می‌رفت به فرموده امام راحل تضعیف و توهین شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان مازندران افزود: شورای نگهبان باید همواره بر طبق قانون و شرع مقدس عمل کند اما انسان است و جایز به خطا! همیشه کسانی بوده و هستند به همین دلیل ممکن الخطا بودن نسبت به تصمیمات شورای نگهبان اشکالاتی و ایراداتی داشتند و فکر می‌کنند که در برخی از مواقع می‌شد تصمیم بهتری اتخاذ می‌شد، اما با اینکه نسبت به این شورا انتقادی دارند اما در عمل به تصمیم شورا تمکین می‌کنند.

زکوی تصریح کرد: در مقابل گروهی داریم که سرخطشان بیرون از کشور است و بیگانگان مخالف نظام و همراهی داخلی‌شان که خودنما هستند، همیشه ارکان نظام را مورد هجوم و تضعیف قرار می‌دهند، که این رویکردها که همان جنگ نرم ترکیبی و ادراکی بر علیه نظام بوده و خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد تزلزل در اعتقادات دینی مردم، ایجاد تردید نسبت به پایه‌های اقتدار نظام، ایجاد تردید در اسلام سیاسی و مهندسی افکار از جمله مصادیق جنگ نرم است این کلیدواژه‌ها را مقام معظم رهبری به‌کار بردند، و تا کنون تلفات زیادی داشت، نباید از این حملات و هجمه‌ها نباید غفلت کنیم.

زکوی اذعان کرد: خوشبختانه انتخابات ۱۴۰۰ با تمام فرازونشیب‌ها پشت سر گذاشته شد، نسبتا هم همکاری خوبی بین همه نهادها وجود داشت اما آسیب‌های تکراری و متفاوتی را شاهد بودیم، به‌دلیل اخلال در شروع کار دستگاه احراز شاهد تاخیرها از نیم تا سه ساعت کم‌سابقه و بی‌سابقه بودیم.

وی ادامه داد: گزینش نامناسب و آموزش ناکافی در برخی از عوامل انتخاباتی اعم از اجرایی و نظارتی را توسط افرادی که مسئولیت‌پذیر نبودند، همچنین مشکل تکراری ورود کانون‌های ثروت و قدرت و فرصت‌طلبانی که برای حمایت از کاندیداهای خاص وارد عرصه شده به‌خصوص در شوراها و مجلس قبل و آینده پول می‌ریزند، از جمله تفاوت‌های این انتخابات بوده است.

زکوی گفت: تمدیدهای مکرر که هر جا دستمان رسید را لغو کردیم، داستان پرغصه تایید و رد صلاحیت‌های کاندیداهای شوراها، آمار بالای آرای باطله ماخوذه، نقص قانون در تعیین شرایط ثبت‌نام کنندگان که فله‌ای آمدند ثبت‌نام کردند که مشکلاتی ایجاد شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان تاکید کرد: شورای نگهبان کشور تابع متغیرهای فراوانی است که تحت اختیار ما نیست، اولین مشکل این است که با وصله پینه کردن و تبصره زدن کاری حل نمی‌شود، تغییر قانون اساسی و تدوین قانون جامع انتخابات در دو پایه سیاست‌های کلی و دوم تجربه چهل و چند ساله باید صورت بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به راهکارها، بیان کرد: قانونی که شرایط ثبت‌نام‌کنندگان را از کلی گویی خارج کند، دوم اینکه شرایط ثبت‌نام کنندگان به‌گونه‌ای تدوین شود که مجاز به ثبت‌نام فله‌ای نباشند، افزایش هزینه تخلف به‌صورت متناسب‌سازی جرم با جریمه، شفاف‌سازی هزینه‌ها و گردش مالی نامزدها، سالم‌سازی فضای انتخابات و حاکمیت قانون و اخلاق، با سازوکارهای مالی جلوی لابی گری اشخاص حقیقی و حقوقی گرفته شود و سبک‌سازی فرآیند انتخابات است چرا که قانون انتخابات پیچیده است اصلاحیه هم اضافه شده است.

زکوی افزود: در قانون انتخابات باید اتفاق جدیدی بی‌افتد، تا همین قانون وجود دارد بخشی از آسیب‌ها وجود دارد، الکترونیکی کردن کامل فرآیند انتخاباتی همیشه مطالبه شورای نگهبان بوده و است البته ساختار الکترونیک طوری باشد که خدشه‌ای وارد نکند و از آرای مردم به‌درستی صیانت کند، دو سال با انتخابات آینده فرصت داریم مطالبه کنیم چرا که سیاست‌های راهبردی رهبری معطل مانده باید از دولت آینده بخواهیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453319

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/453319/مسئولان-اقدامات-جهادی-دنبال-حل-مشکلات-مردم-باشند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com