تاریخ انتشارجمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۴۵۳۲۸۹
امام جمعه فریدونکنار تاکید کرد: از مجلس انقلابی خواستاریم تا خلاهای قانونی را در شورای نگهبان برطرف کند.
۰
plusresetminus
مجلس خلاهای قانونی شورای نگهبان را برطرف کند
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه فریدونکنار اظهارکرد: تقوا به معنای مراقبت چشم، دست و پا و اطراف و همچنین جبران خطاها است.

وی خاطرنشان کرد: دعای روز عرفه امسال با همت امت امام حسین با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مصلی نماز جمعه برگزار می‌شود و این دعا برکات فراوانی دارد که امیدواریم مردم این شهرستان روز عرفه را مهم بشمارند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: درحالی که بنابر پیش‌بینی‌های هواشناسی تا سه ماه دیگر باران نداشتیم و حتی کشت دوم را هم ممنوع اعلام کردند اما با دعای مومنان در روزهای گذشته باران خوبی بارید و خداوند دعا را بسیار مفید می‌دانند.

تقی‌پور با گرامی‌داشت هفته بهزیستی گفت: متاسفانه مردم از فعالیت‌های بهزیستی خبر ندارند اما یکی از نهادهای تاثیرگذار است چراکه آسیب‌شناسی‌هایی که مسئولان این اداره انجام می‌دهند می‌تواند برای ادارات و نهادهای دیگر موثر باشد.

وی یادآورشد: پس از تشکیل ستاد نمازجمعه واحدهای مربوطه باید آسیب‌های شناسایی شده توسط کارشناسان بهزیستی را پیگیری و به دنبال راه حل باشند.

امام جمعه فریدونکنار تاکید کرد: ستاد نمازجمعه آماده ارائه راهکارها توسط اقشار مختلف مردم فریدونکنار است.

تقی‌پور با گرامی‌داشت سالروز تاسیس شورای نگهبان که در روز ۲۶ تیر است، گفت: شورای نگهبان یکی از نهادهای نظارتی است که اصل آن از صدر اسلام بوده که دین‌ستیزان با دین‌باوران بر سر نظارت مجادله داشتند که حتی آیت‌الله شیخ فض‌الله نوری بیش از صد سال قبل برای پایه‌ریزی شورای نگهبان تلاش کرد و در این راه جانش را از دست داد و به شهادت رسید.

وی اظهارکرد: پس از تلاش‌های صورت گرفته توسط علما و شخصیت‌های مبارز تصمیم بر این شد که ۲۰ نفر از فقها به مجلس معرفی شده تا مجلس پنج فقیه را برای نظارت قوانین انتخاب کند و ۲۶ تیر سال ۵۹ به دستور امام خمینی(ره) شورای نگهبان تاسیس شد که بسیاری از داخلی‌ها و خارجی‌ها از همان ابتدا با این نهاد مخالفت و به آن حمله می‌کردند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه اگر شورای نگهبان نباشد اسلامیت نظام و قوانین زیر سوال می‌رود تصریح کرد: انتقاد با تخریب بسیار متفاوت است، همه حق انتقاد دارند اما به فرموده امام خمینی(ره) کسی حق توهین و تخریب به این نهاد انقلابی را ندارد.

تقی‌پور خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر بسیاری از شوراهای شهر و روستا به دلیل عدم ورود شورای نگهبان و نظارت کافی دچار چالش‌های فراوانی از جمله فساد اخلاقی و مالی شدند.

وی یادآورشد: حتی مقام معظم رهبری هم فرمودند که اعضای شورای نگهبان درحال کار برای اسلام هستند اما امکان دارد با برخی از نظرات آنها موافق نباشم که نشان دهنده نگاه نافذ مقام معظم رهبری است.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: قبل از تصمیم شورای نگهبان می‌توان به آن انتقاد و راهکار داد اما پس از تصمیم باید به آن‌ها احترام گذاشته و پایبند باشیم تا دچار مشکلاتی مانند فتنه سال ۸۸ نشد.

امام جمعه فریدونکنار تاکید کرد: اعضای شورای نگهبان باید از هم‌اکنون برای انتخابات آینده طرح‌هایی را به مجلس ارائه دهند تا مشکلات موجود برطرف شود و از مجلس انقلابی خواستاریم تا خلاهای قانونی را در شورای نگهبان برطرف کند و به این نهاد اجازه دهند تا اگر نامزدی تمایل داشت که دلایل رد صلاحیت او اعلام شود شورای نگهبان با رضایت شخصی آن فرد این دلایل را اعلام کند تا مردم این افراد را بشناسند و همچنین ساز و کارهای بررسی صلاحیت‌ها به روز شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴