کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل هواشناسی مازندران خبر داد

احتمال وقوع روان آب و سیلاب در مازندران

25 تير 1400 ساعت 7:55

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: هواشناسی استان درباره وقوع سيلاب و روان آب محلی و نقطه ای در دامنه ها و ارتفاعات هشدار داد.


به گزارش بلاغ، محمدرضا رضوی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: خروجی مدل های هواشناسی نشان می دهد امروز و فردا به علت عبور متناوب امواج از روی منطقه شاهد ناپایداری به شکل ابرناکی همراه با رگبارهای پراکنده و وزش باد در استان خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به رگباری بودن بارش ها در دامنه ها و ارتفاعات ، احتمال جاری شدن سیلاب و روان آب محلی و نقطه ای وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: به علت پیش‌بینی وقوع رعد و برق و صاعقه، کوهنوردان و اهالی مناطق مرتفع و کوهستانی از صعود به ارتفاعات و فضا‌های باز و دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل ها، مناطق باز و مرتفع خودداری کنند.

این مسئول افزود: افراد از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این مدت خودداری کنند

رضوی تصریح کرد: نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که هوای خنک تا روز شنبه در استان ادامه دارد.

وی افزود: در این مدت به تناوب شاهد رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق در سطح استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: با توجه به نوع بارشهای رگباری بصورت محلی و نقطه ای احتمال وقوع روان آب و سیلاب در دامنه ها و ارتفاعات استان وجود دارد.

وی افزود: از روز یکشنبه تا پایان هفته جو پایدار همراه با افزایش دما در استان پیش بینی می شود بطوریکه بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۴ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی تا ۳۸ درجه می رسد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453280

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/453280/احتمال-وقوع-روان-آب-سیلاب-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com