تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۴۵۳۲۳۵
خانم زهرا کیا پاشا بانوی چالوسی که از وی به عنوان بانوی برتر حضور تبلیغ در سطح کشور تجلیل شد، می‌گوید؛ ما وظیفه داریم خدمت‌گزار جوانانی باشیم که آمادگی کار دارند ولی برایشان فضا فراهم نیست در این راستا از تمام مبلغان می‌خواهیم که محبت را چاشنی کار گروهی قرار دهند تا ببیند خروجی چه خواهد شد.
۱
plusresetminus
وقتی ایده‌های بانوی برتر تبلیغ در شهر توریستی چالوس جواب داد
به گزارش بلاغ، طی سال‌های اخیر با گسترش جنگ روانی و جولان دشمنان دین اسلام در فضای مجازی شاهد ترویج یک سری از ناهنجاری‌ها به‌خصوص در بین نوجوانان و جوانان هستیم که این موضوع در بیشتر مناطق استان به‌خصوص شهرهای توریستی به وفور به چشم می‌خورد.

شهر زیبای چالوس یکی از این شهرستان‌های توریستی است که تقریبا در تمامی روزهای سال میزبان گردشگران از نقاط مختلف کشور و تا قبل از شیوع کرونا از خارج از کشور است، در نگاه اول اگر در سطح این شهر تردد کنیم با مواجه با بدحجابی و ظواهر بد بانوان و آقایان اذهان به سمتی می‌رود که مردم این شهر به مسائل شرعی و دینی توجهی ندارند در حالی که اینطور نیست...

مبلغان دینی این شهر همواره در تلاش هستند تا با اشاعه تبلیغ کمک کنند تا مردم شهر و به‌خصوص گردشگران با حرکت در مسیر درست حجاب را چاشنی افکار و همین طور ظاهر خود کنند.

برای کسب اطلاع از جزییات این اقدام با یکی از مبلغان فعال چالوسی به گفت‌وگو می‌پردازیم که در ادامه می‌خوانید؛
زهرا کیاپاشا متولد ۱۳۵۸ مسؤول امور بانوان اداره تبلیغات و معاون پرورشی دبیرستان معارف دخترانه صدرا که به عنوان یکی از بانوان برتر حضور تبلیغ معرفی شده است، می‌گوید؛ فعالیتم را از سال ۱۳۸۸ آغاز کردم، در حال حاضر فوق‌لیسانس روانشناسی و طلبه سطح سه حوزه در حال تحصیل برای کسب مدرک دکتری هستم، مرا با نام مبلغ می‌شناسند.

*عمل به وصیت پدر جانبازم بعد از ارتحالش
وی اضافه می‌کند؛ پدرم پاسدار ملک کیاپاشا جانباز شیمیایی بود که در سال ۱۳۹۶ با رحمت خدا رفت، وی همواره  تاکید داشت که ما باید خودمان را وقف اسلام کنیم، من هم سعی کردم به حرفش عمل کنم از این رو   در سال ۱۳۹۷ به ذهنم رسید که هیأتی با نام فاطمیون را راه‌اندازی کنم همین کار را هم کردم این هیأت  ۱۳۹۸ خودش را نشان داد به‌طوری که الان مسؤولان شهرستان برای انجام هر کاری با مجموعه کاری ما ارتباط برقرار می‌کنند.




*نگاهی به آسیب‌های حوزه بانوان و جوانان
این مبلغ برتر دینی، یادآور می‌شود؛ توجه به آسیب‌ها در حوزه بانوان، کودک، نوجوان و جوانان همواره مدنظرم بوده است، از این رو تصمیم گرفتم با کمک یک جمعیت فرهیخته از بانوان با برنامه‌ریزی و ایده‌پردازی چه در شهرستان و کشور یک سری موارد را کاربردی کنیم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت خروجی مدرسه دخترانه علوم و معارف اسلامی چالوس، می‌گوید: همان‌طور که می‌دانید این مدرسه در سال ۱۳۸۸ با ورود مقام معظم رهبری کلید خورد و در  سه شهر ساری، بابل و چالوس آغاز به‌کار کرد، فارغ التحصیلان این مدرسه می‌توانند به طور مستقیم وارد چهار دانشگاه امام صادق (ع)، الزهرا (س)، شهید مطهری و شاهد شده و ادامه تحصیل دهند.




*تشکیل هیأت فاطمی متشکل از خروجی‌های مدرسه صدرا
کیاپاشا همچنین بیان می‌کند؛ با توجه به اینکه اغلب خروجی‌های این مدرسه نمره الف دانشگاه و تیزهوش هستند تصمیم گرفتم طی جلسه‌ای برای حضور در اقدامات فرهنگی و تبلیغ دور هم جمع‌شان کرده و از آن‌ها دعوت کنم تا در مسیر تبلیغ همراهم شوند، از این رو یک سمن نام فاطمیه (س) تشکیل دادیم و نتیجه این شد که ایده‌ها را اجرایی کنیم.

این بانوی عرصه تبلیغ، تصریح می‌کند؛ از طرفی با تشکیل گروهی با نام مادران فاطمی با حضور مادر همین دانشجویان، آموزش‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف ترویج خانه‌داری، تربیت فرزند و غیره با کمک چند مشاور ماهانه یک بار طی حقیقی و مجازی طی نشستی عمومی در حسینیه فاطمیه برگزار می‌شود، خروجی برایشان رضایت‌بخش بوده و هست.



*برگزاری کارگروه‌های تربیتی/ رضایت والدین و اقبال بیشتر
وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های مختلف در هیأت فاطمی، ادامه می‌دهد؛ کارگروه تربیتی با حضور افراد ۳ تا ۱۸ سال که طی فراخوان از سطح مدارس شهرستان دعوت شدند برای دومین سال در حال فعالیت است، در ابتدا گفتیم دعوت از تعداد اندکی از دانش‌آموزان صورت گیرد ولی پس از گذشت دو هفته وقتی جزئیات کار دهان به دهان چرخید خانواده‌ها اقبال بیشتری پیدا کردند تا جایی که هم اکنون بیش از ۵۰۰ نفر در این کارگروه فعال هستند، همچنین کلاس‌های مستمر تربیتی در فضای مجازی و حقوقی با اولویت آموزش موضوعاتی که امروزه کمرنگ شده برگزار می‌شود.

کیاپاشا می‌گوید؛ راه‌اندازی پویش‌های مختلف با موضوعات روز همچون در روز دختر " پویش پدر دختری " را با ارائه عناوین و ساخت کلیپ با بیان یک خاطره خوب از هم و ارسال در پیج اینستاگرامی از جمله برنامه‌های پربازدید و پرطرفدارمان بود، همچنین بااستفاده از موهبت الهی چالوس از هر جنگل، کوه و دریا برنامه‌های شاد و مفرح با هدف بصیرت‌افزایی برگزار می‌کنیم.




*تشکیل گروه جهادی و مرکز نیکوکاری فاطمیون در حسینیه
این مبلغ با اشاره به تشکیل گروه جهادی فاطمیون زیر مجموعه این ۱۸ نفر دانشجو پای کار، اضافه می‌کند؛ هر کدام از این ۱۸ نفر حدود ۱۵ نفر زیرمجموعه دارند، از این رو توانستیم با استفاده از ظرفیت این افراد این گروه جهادی را تاسیس کنیم، در کنارش مرکز نیکوکاری فاطمیون را هم استارت زدیم تا گامی مهم در خصوص رفع مشکلات مادی و معنوی و معیشتی دانش‌آموزان برداریم.
وی با بیان اینکه در این مرکز نیکوکاری ۳۱۳ خانوار تحت حمایت داریم، ادامه می‌دهد؛ پس از شیوع کرونا با ارائه خدمات به مردم البته با حمایت و خیران توانستیم اقدامات خوبی را رقم بزنیم، از اهدای بسته مومنانه گرفته تا تولید و توزیع ماسک و لوازم بهداشتی...




*فعالان حوزه تبلیغ محبت را چاشنی کارشان کنند
کیاپاشا تاکید می‌کند؛ در بحث تبلیغ حس می‌کنم طبق فرمایش امام راحل از رویش‌های انقلاب تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی است یکی از رویش‌های خود سازمان حوزه توان تربیت و تعلیمی مبلغان است، ببینید در همین شهر جمعیت بانوان فرهیخته دور هم جمع شدند جوانان را پای کار آوردند تا نگذارند فرمایشات امام راحل روی زمین بماند.

این بانوی مبلغ یادآور می‌شود؛ ما وظیفه داریم خدمت‌گزار جوانانی باشیم که آمادگی کار دارند ولی برایشان فضا فراهم نیست اگر ما خادم این بچه‌ها باشیم در یاری رساندن دین خدا موفق می‌شویم باید  مسیر را به جوانان نشان دهیم چرا کارها و ایده‌هایی که بیان می‌کنند که متعجب‌مان می‌کند، در این راستا از تمام مبلغان می‌خواهیم که محبت را چاشنی کار گروهی قرار دهند تا ببیند خروجی چه خواهد شد.



* تاثیری که برگزاری پویش شناسنامه من بر انتخابات گذاشت
وی با اشاره به فعالیت‌های کانون اندیشه فاطمی گفت: اخیرا در موضوع انتخابات وارد شدیم اقداماتی انجام دادند تاثیرش را روی فرهنگ شهرمان دیدیم، با برگزاری جشن سیاسی رای اولی‌ها و دعوت از هر طیفی در ابتدا حرف‌شان این بود که ما تیپ‌مان به چادری‌ها نمی‌خورد بیاییم ۱۰دقیقه هستیم می‌رویم، برنامه که آغاز شد ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه طول کشید، همه ماندند در راه بازگشت گفتند شماره ما را ذخیره کنید مراسم بعدی هم هستیم، بعدا کم کم در گروه کارهای متنوعی رفیق شدیم و با هم کار می‌کنیم.

کیاپاشا خاطرنشان می‌کند؛ در حاشیه برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه عده‌ای از دانش‌آموزان که ظاهری آزاد دارند گفته بودند رای نمی‌دهیم اما پس از برگزاری پویش "شناسنامه من" شناسنامه‌های مهر خورده خود را برای‌مان ارسال کردند که نشان‌ از تاثیر برنامه‌های فرهنگی دارد.

گفتنی است؛ این بانوی فعال شبانه‌روز وقت و زمان خود را به انجام کار فرهنگی در حسینیه فاطمیه کنار اداره تبلیغات اسلامی شهر چالوس صرف می‌کند تا خروجی کار را روی جوانان و جوانانی که از مسیر درست هدایت دینی و قرآن منحرف شده‌اند ببیند.

تبلیغ در این شهر با کمک فرهیختگان نمونه بارزی از اقدامات موفق زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی است که انجامش در چنین شهری که همواره در معرض هجمه‌های فرهنگی قرار دارد ضروری است.

گزارش- زری طاهری‌پرکوهی
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴