تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۴۵۳۰۴۶
جشن‌های استقلال آمریکا، که با تعطیلات آخر هفته این کشور مصادف شده بود، رسماً به حمام خون تبدیل شد و دست کم در 400 تیراندازی، 150 نفر کشته شدند.
۰
plusresetminus
حمام خون درآمریکا 400 تیراندازی با 150 کشته طی 3 روز!

به گزارش بلاغ؛ کشتارهای مسلحانه در آمریکا همچنان با شدت هر چه تمام ادامه دارد و به نظر می‌رسد به یک امر کاملاً عادی در بین مردم این کشور تبدیل شده است. این در حالی است که دولت «جو بایدن» نمی‌تواند با موج تیراندازی‌ها و کشتار مردم‌، مقابله کند. بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، جشن‌های پایان هفته آمریکا، که با سالگرد استقلال آمریکا(4 جولای یک شنبه هفته جاری) مصادف بود، به حمام خون تبدیل شد و صدها کشته و زخمی بر جای گذاشت.

« مرکز بایگانی خشونت‌های مسلحانه» با ارائه آماری در همین زمینه، اعلام کرد: در بیش از ۴۰۰ تیراندازی، که از جمعه تا یکشنبه در سراسر این کشور اتفاق افتاده است، دست‌کم ۱۵۰ نفر جانشان را از دست داده‌اند. به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌.‌ان.‌ان» در نیویورک، آمار خشونت‌های مسلحانه به سطح بی‌سابقه‌ای طی سال‌های اخیر رسیده است. این شبکه افزود، ۲۶ نفر در ۲۱ تیراندازی، که از جمعه تا یکشنبه به وقوع پیوسته است، کشته شده‌اند.  مطابق این گزارش، تا این مقطع زمانی در سال جاری میلادی، آمار خشونت مسلحانه در نیویورک، نزدیک به ۴۰ درصد نسبت به بازه مشابه سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است. در آن مقطع، ۷۶۷ تیراندازی اتفاق افتاده و ۸۸۵ نفر کشته شده‌اند.

در شیکاگو، که یکی از شهرهای بسیار خشن آمریکا محسوب می‌شود، از ساعت ۱۸ عصر جمعه تا ۱۸ عصر دوشنبه، ۸۳ نفر زخمی و ۱۴ تن دیگر، کشته شده‌اند. دو دختر پنج و شش ساله، جزو کسانی بوده‌اند که زخمی شده‌اند. به گزارش فارس، «سی‌.‌ان‌.ان»نوشت، در روزهای آخر هفته، چندین «تیراندازی کور» هم اتفاق افتاده‌است. این شبکه، عبارت «تیراندازی کور» را این طور تعریف کرده است: «حادثه تیراندازی که در آن حداقل چهار نفر، غیر از فرد ضارب، کشته یا زخمی شده باشند».

روزنامه دیلی میل نیز طی گزارشی در همین زمینه نوشت: خیابان‌های آمریکا در تعطیلات روز استقلال، با ۱۴۲ کشته در ۳۷۹ تیراندازی جداگانه، به حمام خون بدل شده و شیکاگو و فیلادلفیا بدترین کانون‌های بحران شناخته شده‌اند. بر اساس این گزارش، فیلادلفیا شاهد مجموعا ۱۷ تیراندازی در روز تعطیلات، با ۲۱ مجروج و هفت کشته بوده است. شش تن از کسانی که هدف اصابت گلوله قرار گرفته‌اند، نوجوانان ۱۵ تا ۱۹ ساله بودند. این تلفات ناگوار شامل دو قتل هم می‌شود. در ماجرای این دو قتل، بیش از ۱۰۰ گلوله شلیک شده است.

«جیم کنی»، شهردار فیلادلفیا، با صدور بیانیه‌ای، در رابطه با خشونت‌های روز شنبه نوشت:« خشونت وحشتناک این تعطیلات یادآور این نکته دردناک است که کووید-۱۹ تنها بحران شهر ما نیست. خشونت با سلاح، همچنان جامعه ما را متشنج و زندگی شهروندان فیلادلفیا را به شکلی دردناک کوتاه می‌کند. با عزیزان قربانیان، همدردی می‌کنم و این فقدان غیر قابل تصور را تسلیت می‌گویم».یک عضو انجمن شهر شیکاگو نیز این شهر را «منطقه جنگی» خواند و از رهبران این شهر، به ویژه شهردار آن، بابت افزایش جرایم انتقاد کرد.« لوری لایت‌فوت» که هفته پیش مدعی شده بود، ۹۹ درصد از انتقادات، بابت جنسیت و نژاد اوست، معضل بیکاری، فقر و قاچاق سلاح را از دلایل این خشونت‌ها برشمرد. اما این عضو شورای شهر شیکاگو، اظهارات لایت‌فوت را «کاملا بی‌معنا»دانست.

بایدن گیج می‌زند
خبر دیگر از آمریکا اینکه، یک بار دیگر چهره متعجب و گیج «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، وقتی که با سؤال یک خبرنگار درباره روسیه مواجه می‌شود و تلاش او برای پاسخ دادن از روی یادداشت، به گمانه‌زنی درخصوص وضعیت سلامت ذهن او دامن زده است. در جدیدترین ویدئوی پر بیننده، یک خبرنگار هنگام حضور رئیس‌جمهور آمریکا در فروشگاهی در روستای «سنترال لِیک» میشیگان، از او درباره ادعاها مبنی بر اینکه روسیه در هک اخیر در این کشور دست داشته، می‌پرسد. خبرنگار می‌گوید: «درخصوص جدیدترین هک انجام شده به دست روس‌ها، آیا می‌گویید این به معنای آن است که...»، بایدن در اینجا حرف وی را قطع می‌کند و می‌گوید که دولت او مطئمن نیست که کار روسیه باشد.در ادامه، بایدن پاسخ می‌دهد که تازه در این خصوص مطلع شده و بعد یادداشتی را از جیبش درمی‌آورد و می‌گوید: چیزی را که برای من فرستاده‌اند برای شما می‌گویم.اما به نظر یادداشت‌ها هم به او کمک زیادی نمی‌کنند، زیرا باز هم نمی‌تواند پاسخ مشخصی بدهد. این ویدئو، واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته که از شوخی تا کنایه‌های تند و حتی تمسخر را شامل می‌شود و بسیاری، مهارت‌های شناختی بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را زیر سؤال برده‌اند.

اخیراً نیز بایدن در یک سخنرانی در کارولینای شمالی گفته بود که کرونا تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها را در مقایسه با قربانیان مجموع جنگ‌های آمریکا در قرن گذشته به کام مرگ کشانده است. او هنگام نام بردن از این جنگ‌ها، از جنگ خیالی «آمریکا و ایران» نام برد، که هرگز وجود خارجی نداشته است.

اما گاف بایدن به همین جا ختم نشد و او در همان روز، طی یک کنفرانس خبری در کاخ سفید هم حرکاتی غیرعادی را بروز داد و هنگام پاسخگویی به برخی از سؤالات خبرنگاران درخصوص لایحه اصلاحات زیرساختی، پاسخ‌های خود را زمزمه کرد. قبلا «رانی جکسون» پزشک سابق کاخ سفید و عضو جمهوری‌خواه کنگره از ایالت تگزاس، گفته بود که در حال دست به دست کردن نامه‌ای در بین همکاران جمهوری‌خواه خود در مجلس نمایندگان است که در آن، خواستار انجام آزمایش شناختی  رئیس‌جمهور آمریکا شده است، تا مشخص شود که آیا او به لحاظ ذهنی برای فرماندهی تمامی نیروهای مسلح مناسب است یا خیر.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما