تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
کد مطلب : ۴۵۳۰۲۴
NFT ها توکن هایی هستند که به صورن انحصاری به یک فرد تعلق دارند و در خصوص، عکس، فیلم، موسیقی و... ارائه می شوند. این ارزها نسبت به نوع دیگر خود قیمت متفاوتی دارند و برای خرید آن ها هم باید از همان کیف پول هایی استفاده شود که اتریوم در آن قابل خرید و فروش باشد
۰
plusresetminus
همه چیز درباره NFT ها
به گزارش بلاغ، امروزه با رواج یافتن ارزهای دیجیتال، افراد سعی کرده اند تا با خرید فروش آن ها و سرمایه گذاری، به نوعی در آمدی کسب کنند. ارزهای دیجیتال، قابلیت های بسیار و تئوری های پیچیده ای دارند و هر فردی برای استفاده از آن ها، کامل باید تاریخچه و حتی نحوه استفاده را به خوبی بداند. به عنوان مثال بیت کویین ارزی دیجیتال است که نسبت به بقیه ارزها محبوب تر است.
 برای خرید و فروش این ارز، باید از صرافی های معتبری استفاده کرد و حتی به خوبی از ساختار او، ضرر ها و زیان ها آگاه بود. همچنین برای تبدیل ارزهای دیجیتال، راه کارهایی وجود دارد که افراد می توانند این ارزهای مجازی را تبدیل به پول کشور خود کرده و سپس استفاده کنند. در کل اگر جزو افرادی باشید که با ارزها سر و کار داشته باشید قطعا نام NFT به گوش شما آشنا است.

 این توکن ها با تفاوت ویژه ای که دارند در دسته بندی هایی جدا از بیت کویین و... قرار می گیرند و بر پایه اتریوم از آن ها استفاده می کنند. اگر هم اطلاعات کافی راجب این ارز را ندارید، حتما مقاله را تا انتها دنبال کنید تا ما همه چیز را برای شما شفاف سازی کنیم.


ارز دیجیتال در اصل چیست؟
همان طور که از نام آن ها مشخص است، ارزهای دیجیتال، ارز یا همان پول هایی هستند که در فضای مجازی به صورت دیجیتال خرید و فروش می شوند. ارزها، انواع مختلف و متعددی دارند و هر یک از آن ها وابسته به شرکت یا سازمانی جدا می باشد. ارزهای دیجیتال بر اساس یک سری بلاک چین یا کد تشکیل می شوند که هر یک از این بلاک چین ها از کلی اطلاعات پشتیبانی می کند.
برای تبدیل ارزهای دیجیتال و خرید و فروش آن ها، باید از صرافی های معتبر و کیف پول مخصوص ارز دیجیتال استفاده کرد. زیرا در غیر آن صورت نمی توان ارزها را خریداری کرد و آن ها را به فروش رساند. در کل این ارزها توسط دستگاهی به نام ماینر استخراج می شوند و هریک قیمت متفاوتی نیز دارند.
 ارز NFT هم دسته ای از این نوع ارزها هستند که در ادامه به معرفی بیشتر آن ها می پردازیم. همان طور که اشاره کردیم این ارزها انواع مختلفی دارند که، بیت کویین، اتریوم، اتریوم کلاسیک، دوج کویین، bnb، ترون و... نمونه ای از آن ها هستند که امروزه در بازار ارز خرید و فروش تمامی آن ها مجاز است و با استفاده از صرافی های معتبر می توان از آن ها استفاده کرد.
 NFT چیست؟
NFT ها توکن هایی هستند که به صورن انحصاری به یک فرد تعلق دارند و در خصوص، عکس، فیلم، موسیقی و... ارائه می شوند. این ارزها نسبت به نوع دیگر خود قیمت متفاوتی دارند و برای خرید آن ها هم باید از همان کیف پول هایی استفاده شود که اتریوم در آن قابل خرید و فروش باشد. اگر بخواهیم ساده تر این ارزها را توضیح دهیم، می توان گفت که NFT ها دقیقا همانند یک شی با ارزش می مانند که متعلق به یک نفر هستند.

به عنوان مثال فرض کنید که شما یک آهنگ را ساخته اید. این اثر موسیقی که شما آن را ساختید، در تمام دنیا تک و خاص است و قطعه هایی نواخته شده فقط به خلاقیت ذهن شما باز می گردد. در یک فاجعه این فایل آهنگ پاک می شود و تمام قطعه هایی هم که رو کاغذ نوشته بودید از بین می روند.


 اگر قبل از آن فایل موسیقی خود را به یک NFT تبدیل کرده باشید، این فایل به صورت دیجیتال ثبت و از بین نمی رود اما اگر فقط همان قطعه موسیقی بر روی کاغد به جا مانده از بین می رود و دیگر کسی به آن دسترسی ندارد.
زمانی که تمام قطعه های ساخته شده به جز فایل NFT از بین بروند، تنها همان قطعه ای که متعلق به شما است باقی می ماند و همانند یک اثر هنری قدیمی باقی می ماند. فایل های NFT هم همین گونه هستند و هر یک از آن ها بر اساس توکن دسته بندی می شوند. در بالاتر توضیح دادیم که برای تبدیل ارزهای دیجیتال، باید از‌کیف پول استفاده شود. برای تبدیل و خرید توکن NFT هم به کیف پول مخصوص نیاز است.
این ارزهای NFT قابل تعویص نیستند و بلاک چین های آن ها به طور مخصوصی رمز نگاری شده اند که منحصر به یک فرد خاص هستند.
ارزها به چند دسته تبدیل می شوند؟

قبل از هرچیزی و قبل از خرید و فروش هر نوع ارزی، باید به خوبی متوجه شوید که ارزها چند دسته اند شاید ارزهای دیجیتال به انواع مختلفی تقسیم بندی شوند و به فروش بروند اما در کل به دو دسته مهم و کلی جدا طبقه بندی می شوند. این ارزها به دو دسته؛ ارزهای دیجیتال غیر قابل تعویض و معاوضه و ارزهای دیجیتال قابل تعویض تقسیم بندی می شوند‌.
ارزهای غیر قابل تعویض و معاوضه
ارزهای غیر قابل تعویض، همان ارزهایی هستند که نمی توان از آن ها تکثیر یا تبدیل کرد. به عنوان مثال ارز NFT نمونه ای از این ارزها هستند. توکن NFT ها به پول نقد تبدیل نمی شود و همانند بقیه ارزهای موجود در بازار هم، نمی توان تعداد زیادی را از آن ها تولید کرد، زیرا همان طور هم که در بالا اشاره کردیم، این توکن ها توسط اشخاص مخصوص و با بلاکچین های اتریوم ساخته می شوند  و در قالب توکن می مانند.
ارزهای قابل تعویض و قابل معاوضه
دسته دیگری از ارزها که به راحتی تبدیل و جابه جا می شوند، همان ارزهای دجیتالی اند که در بالا نام بردیم. مثلا بیت کویین، ترون، اتریوم کلاسیک و... نمونه ای از این ارزها هستند. ارزهای دیجیتال قابل تعویض در تعداد مشخص هستند و همچنین قابلیت تبدیل به پول را دارند. به عنوان مثال شما یک بیت کویین را خریداری کرده اید و پس از مدتی که نرخ آن زیاد شد قصد فروش دارید.
در تمام صرافی های آنلاین، قابلیتی وجود دارد که از پول ارز فروخته شده را به کیف پول واریز می کند و پس از آن می توانید آن را به حساب بانکی خود از طریق شماره شبا انتقال دهید یا دوباره ارزی خریداری کنید.

حتی در برخی از مواقع می توانید ارز خود را به ارز دیگری هم تبدیل کنید که توکن های NFT این‌ گونه نیستند. به ارزهایی که قابلیت تبدیل راحت را دارند، ارزهای قابل تعویض گفته می شود که همان طور ذکر شد برای تبدیل ارزهای دیجیتال، حتما باید از کیف پول استفاده شود.


NFT ها چه کاربرهایی دارند؟
شاید اکثر افراد فکر کنند که NFT فقط مربوط به ارزهای دیجیتال است و فقط ارزها را در خود ذخیره می کند. باید بگوییم که اصلا اینگونه نیست و NFT ها کاربرد بسیاری دارند. تقریبا هر چیزی را که بتوان به یک محتوای دیجیتالی تبدیل کرد، قابلیت تبدیل به NFT را دارند.
همان مثال قطعه موسیقی که در بالا زدیم، نمونه ای بارز هستند. یا حتی نقاشی ها و اثر های هنری را می توان به NFT تبدیل کرد. همچنین این توکن ها حتی قابلیت تبدیل شدن به بازی های واقعیت مجازی را دارند؛ بازی های مخصوصی که هر فردی طراحی می کند و نمونه ای دیگر ندارد. شاید کپی هایی از روی NFT ها ساخته شود، اما هیچکدام همانند نسخه اصلی خود نیستند و می توان گفت به نوعی به که قیمت  NFT ها متفاوت است، مربوط به متفاوت بودن آن ها می باشد.
چگونه می توان NFT خریداری کرد؟
NFT ها، حتما باید از طریق کیف پول هایی خرید و فروش شوند که NFT با آن ها هم خوانی داشته باشد. سایت ها و صرافی های آنلاین بسیاری در بازار وجود دارند که می توانید با ثبت نام در آن ها NFT خود را به فروش برسانید و حتی خریداری کنید. البته باز هم ذکر می کنیم که قیمت آن ها یکسان نیستند. مثلا بیت کویین، در تمام سراسر جهان قیمتی یکسان دارد و همه آن ها با هم تغییر می کنند.
 اما NFT این گونه نیست و هر یک از آن ها به دلیل این که برای شخص متفاوتی هستند، قیمت های متغییری دارند. توجه داشته باشید که NFT ها در حراج برای فروش گذاشته می شوند و حتما قبل از خریداری، باید کیف پول را شارژ کنید تا قادر به خرید آن ها باشید، زیرا در غیر این صورت خرید امکان پذیر نیست.

کیف پول هایی که در صرافی مورد نظر برای شما به وجود می آید، می تواند به جز قیمت NFT، شما را از قیمت روز تتر و بقیه ارزها هم مطلع می کند.


توکن چیست؟
برای آگاهی کامل از NFT قبل از هر چیز باید به خوبی بدانید که توکن چیست. زیرا NFT  ها هم به نوعی توکن هایی مخصوص هستند. توکن در زبان ساده نشان گر هویت ها هستند. یعنی این که به هر چیزی هویت می دهند و آن را مشخص می کنند. به عنوان فرض کنید که شما در یک شرکت بزرگ سهام دار هستید؛ توکن ها فقط در خصوص ارزها دیجیتال و محتواهای دیجیتال نیستند.
در این شرکت حقی که شما اظهار نظر کنید، رای دهید و... را توکن می گویند. یا مثلا همان کارت شناسایی، نشانگر شخصیت و هویت شما است که ثابت می کند شما چه فردی هستید و مشخصات شما چیست. توکن ها به هر چیزی هویت می دهند و در سیستم ارزها هم همین گونه عمل می کنند.
معرفی صرافی آنلاین در ایران
همان طور که گفتیم صرافی های زیادی در این خصوص وجود دارد و هر یک از آن ها با ارائه دادن خدماتی، سعی در جذب مشتری دارند‌. صرافی ارزینجا هم نمونه ای از‌این صرافی های آنلاین است. شما با ساختن یک کیف پول در این صرافی می توانید شاهد قیمت روز ارز چیلیز باشید و همچنین از حراجی های مربوطه با NFT استفاده کنید.

انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰