تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶
کد مطلب : ۴۵۲۹۹۰
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید برای مسجد راهبردهایی در مسیر رهنمودهای امامین انقلاب تعیین شود تا شاهد تحول در کارکرد مساجد باشیم
۰
plusresetminus
تحول فرهنگی جامعه در گرو احیای کارکردهای مسجد است
به گزارش بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در نشست تخصصی شورای تحول مساجد و محلات اظهار کرد: اگر بخواهیم در جامعه تحول فرهنگی رخ دهد حتما باید مسجد احیا شود، پس هدف اول کارگروه امور مساجد هم باید احیای مساجد باشد، در این رابطه باید دو اقدام انجام بدهیم، یکی شناخت داده‌ها و داشته‌های مسجد و دوم اجرای اقدامات لازم است.

وی بیان کرد: مسجد باید به مردم جامعه عبادت تحویل بدهد، باید تولیدات فرهنگی داشته باشد و به‌روز باشد، حضور امامت در مسجد اهمیت دارد تا برای یک محله امامت کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: مسجد باید امنیت محله را تامین کند، مسجد باید خدمات گوناگونی به محله بدهد و صندوق قرض الحسنه و مجمع خیرین داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: اقامه مراسمات مختلف و اعزام گروه‌های جهادی از جمله کارکردهای دیگر محله است، اینها در مجموع داده‌های یک مسجد به محله است، فعالیت کانون فرهنگی و پایگاه مقاومت در کنار هم ضروری است.

محمدی لائینی تصریح کرد: باید برای مسجد راهبردهایی در مسیر رهنمودهای امامین انقلاب تعیین شود تا شاهد تحول در کارکرد مساجد باشیم و متناسب با شعار سال برای مسجد راهکار پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تعریف کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰