کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای حکم رفع تصرف و اعاده به وضع سابق تالاب نفتی ساری

10 تير 1400 ساعت 23:47

با حضور دادستان مرکز مازندران و مسئولان متولی رفع تصرف و اعاده به وضع سابق تالاب نفتی ساری آغاز شد.


به گزارش بلاغ،
با دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان مازندران، کریمی دادستان مرکز استان به این مساله ورود کرد وبعد ازبرگزاری جلسات مشترک با مسئولان محیط زیست، آب منطقه ای وسایر مسوولان مرتبط ،امروز درمحل تالاب حضور یافت ودستور رفع تصرف و اعاده به وضع سابق تالاب نفتی ساری صادر واقدام آغازشد.


 
دادستان مرکز استان در حاشیه بازدید و حضور خود گفت: مسوولانی که به ارائه خدمات درخارج ازبافت اقدام کردند تحت تعقیب قانونی قرارخواهند گرفت.

 
کریمی افزود: تعداد بناهای ایجاد شده زیاد نبوده و در حد دیوارکشی بوده که طبق قانون قلع وقمع و رفع تصرف و اعاده به وضع سابق خواهد شد.

 
 وی ادامه داد: مقرر شد محیط زیست طرحی برای احیای بخش هایی که با غفلت مسئولان مورد تصرف یا تغییر کاربری قرارگرفت احیا وبه وضع سابق بازگرداند.


 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اظهار داشت: اگر اعلام بموقع خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص تخریب محیط زیست و تجاوز به اراضی ملی و انفال نبود قطعا شاهد ساخت وسازهای غیرمجاز در این منطقه وتخریب غیر قابل  جبران محیط زیست بودیم که با دستورات بموقع و تاکید رئیس کل دادگستری استان اقدامات لازم قانونی جهت گسترده شدن این تصرفات و همچنین اعاده به وضع سابق برداشته شد.


 
این مسوول بابیان اینکه از منظر آسیب‌شناسی هرگونه اجرای حکم قضایی بازگشت وضع به حالت سابق، علاوه بر تثبیت وضع مطلوب آثار طبیعی، گام موثری در زمینه پیشگیری از تکرار موارد مشابه بوده و نشانگر این امر است که در هیچ مرحله‌ای از فعالیت غیرمجاز حاشیه امنیت برای متخلفین وجود نخواهد داشت و این اقدام قانونی آنها هزینه‌های گزافی را برای متعدیان به همراه خواهد داشت.



انتهای پیام/
 


کد مطلب: 452916

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/452916/اجرای-حکم-رفع-تصرف-اعاده-وضع-سابق-تالاب-نفتی-ساری

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com