کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر هیأت نظارت انتخابات مازندران خبر داد

آغاز رسیدگی به شکایات و تخلفات انتخابات شوراها در مازندران/بررسی‌ها تا 2 هفته دیگر ادامه دارد

8 تير 1400 ساعت 7:31

دبیر هیأت نظارت انتخابات شورای شهر و روستاهای مازندران از آغاز رسیدگی به شکایات و تخلفات انتخابات شوراهای شهر و روستا در مازندران خبر داد و گفت: این بررسی‌ها تا اعلام نتایج نهایی رسیدگی و جمع بندی نهایی به مدت 15 روز به طول خواهد انجامید.


سیدعلی سلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت بررسی شکایات نامزدها و تخلفات انتخابات  شوراهای شهر و روستاهای مازندران اظهار کرد: از هفتم تیرماه، رسیدگی به شکایات مربوط به روستا‌ها در هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و تخلفات و شکایات مربوط به شورا‌های شهر در هیات عالی استان آغاز شد.

وی افزود: این بررسی‌ها تا اعلام نتایج نهایی رسیدگی و جمع بندی نهایی به مدت 15 روز به طول خواهد انجامید و در نهایت، به وزارت کشور ابلاغ می‌شود.

دبیر هیأت نظارت انتخابات شورای شهر و روستاهای مازندران، خاطرنشان کرد: شکایات زیادی پس از اعلام نتایج آرا به دست هیأت نظارت رسیده است که برخی از این شکایات با مستنداتی هم همراه است که بیشترین شکایات و تخلف در بحث خرید و فروش آرا است.

سلیلی ادامه داد: تاکنون ابطال صندوق نداشتیم و در حال رسیدگی هستیم و باید ببینیم در بررسی‌ها آیا تخلفات منجر به ابطال وجود دارد یا خیر.

وی تصریح کرد: ما تا حصول نتیجه و جمع بندی نهایی، هیچ اظهار نظری در خصوص احتمال تغییر در اسامی منتخبان نمی‌توانیم کنیم و باید برای اظهار نظر تا پایان مهلت قانونی، فرصت بدهید.

گفتنی است در انتخابات اخیر، تعداد 4 هزار و 162 شعب اخذ رای در مازندران مربوط به شوراهای اسلامی بود که شامل یک‌هزار و 151 شعبه شهری و دو هزار و 631 شعبه روستایی بود؛ با توجه به گستردگی استان مازندران تعداد 498 صندوق اخذ رای سیار شورا در این انتخابات وجود داشت که در  268 شعب اخذ رای  شورا  انتخابات به صورت مکانیزه برگزار شد.

بنابر آخرین گزارش ستاد انتخابات مازندران  یک‌هزار و 516 نفر داوطلب شورای اسلامی شهری برای 336 کرسی اصلی و 14 هزار و 5 نفر نیز داوطلب روستایی برای 7 هزار و 683 کرسی اصلی در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا با هم رقابت کردند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 452833

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/452833/آغاز-رسیدگی-شکایات-تخلفات-انتخابات-شوراها-مازندران-بررسی-ها-2-هفته-دیگر-ادامه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com