تاریخ انتشارجمعه ۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۵۲۷۵۳
رئیس ‌کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه تخلف بانک‌ها در رابطه با مماشات با ابربدهکاران بانکی در کمیسیون متبوعش پیگیری می‌شود، اعلام کرد: بسیاری از بدهکاران بانکی توانسته‌اند با وجود عدم تسویه بدهی‌های خود مجددا از برخی بانک‌ها تسهیلات دریافت کنند.
۰
plusresetminus
رئیس ‌کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: ابربدهکاران بازهم تسهیلات دریافت می‌کنند!
به گزارش بلاغ،‌ نصرالله پژمان‌فر از ارسال گزارش‌های متعدد از تخلفات بانک‌ها به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: پرونده تخلف بانک‌ها در کمیسیون اصل 90 بسیار است به عنوان مثال مصادیقی است که برخی بانک‌ها وظایف خود را در وصول مطالبات بانکی از افراد به موقع انجام نداده و به نوعی در برخورد با این افراد -که عموما ابربدهکاران بانکی هستند- مماشات کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حالی برخی بانک‌ها با ابربدهکاران مماشات می‌کنند که سخت‌گیری‌های بسیاری در حق وام‌گیرنده‌های خرد می‌شود و بانک‌ها طلب خود را از آنها به هر طریقی که شده وصول می‌کنند. به گفته این مسئول، در بسیاری از موارد باوجود آنکه ابربدهکاران بانکی بدهی خود را تسویه نکرده‌اند امـــــا بانک‌ها باز هم به آنها تسهیلات می‌دهند، درواقع بدهکاران بانکی می‌توانند از برخی بانک‌ها مجددا تسهیلات دریافت کنند.

پژمان‌فر تأکید کرد: اگرچه به دنبال پیگیری‌های کمیسیون اصل 90 برخی از بانک‌ها تخلفات و خطاهای خود را جبران و اصلاح کرده‌اند اما پرونده برخی دیگر نیز در حال بررسی است تا درصورت لزوم به مراجع قضایی ارسال شود.

وی یادآور شد: از آنجا که در سال‌های اخیر عملکرد بانک‌های خصوصی آسیب بسیاری به نظام اقتصادی کشور وارد کرده و بخشی از افزایش نقدینگی به دلیل خلق پول بانکی توسط این بانک‌ها انجام گرفته، این تخلفات نیز در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.

گفتنی است طی ماه‌های اخیر اعلام شد که 11 ابربدهکار بانکی حدود 90 هزار میلیاردتومان به نظام بانکی بدهی دارند که البته با پیگیری‌های بانک مرکزی و قوه قضائیه نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان از این بدهی تسویه شده است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷