عضو هیات مدیره سازمان بازآفرینی کشور اعلام کرد

احیای پروژه هراز بزرگترین طرح بازآفرینی کشور

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۴۵۲۷۴۲
عضو هیات مدیره سازمان بازافرینی کشور گفت: طرح احیا و ساماندهی پروژه هراز با در طول 6.5 کیلومتر بزرگترین طرح بازآفرینی شهری در حوزه ساماندهی کناره رودخانه در کشور است.
۰
plusresetminus
احیای پروژه هراز بزرگترین طرح بازآفرینی کشور
به گزارش بلاغ، رضا روستا در بازدید از پروژه هراز با اشاره به ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این پروژه گفت: طرح احیا و ساماندهی پروژه هراز  با در طول ۶  و نیم کیلومتر بزرگترین طرح بازآفرینی شهری در حوزه ساماندهی کناره رودخانه  در کشور است.

وی با بیان اینکه این طرح با توجه به وسعت حجمش و هم در فضای متفاوت که تعریف شده تحولی برای شهرستان خواهد بود ،عنوان کرد: ایجاده دریاچه شهر و چه سازهایی که در واقع تلاقی میکند، در آینده نه چندان دور شاهد تحولات عظیمی هم در حوزه توسعه فضاهای عمومی شهری هم در حوزه اقتصادی هم در حوزه تعاملات اجتماعی و هم اساساً در حوزه اقتصادی و سیمای شهری در شهر آمل خواهد بود.

عضو هیات مدیره سازمان بازآفرینی شهر کشور ادامه داد: امل می تواند الگوی مناسبی برای تمامی شهرهای  که صاحب اینچنین ظرفیت های اکولوژیک هستند، مدیریت شهری به این موضوع توجه کنند و با استفاده از ظرفیت کناره‌ها به هویت شهری، اقتصاد شهری و هم احیای در واقع محیط زیست شهری با رویکرد جدیدی در دستور کار قرار بگیرد.

وی با تاکید اینکه پروژه هراز  با توجه به میزان طول و اینکه بخش عمده‌ای از این رودخانه در شهر آمل و  هسته تاریخی و قدیمی این شهرستان  می گذرد،خاطرنشان کرد: حوزه مطالعه هم که مدیریت شهری تعریف شده  در واقع هزینه درآمد نیست، بلکه این پروژه هزینه منفعت است، که منافع اجتماعی و در واقع اقتصادی خیلی خوبی در آینده ایجاد خواهد کرد .

روستا ضمن اینکه از منظر بسته اقتصادی هم این پروژه با توجه به ظرفیتی که دارد می تواندمورد توجه بخش خصوصی قرار بگیرد، اظهار کرد: این پروژه تنها یک پروژه در ورود کناره نیست،  بلکه یک پروژه شهری،  هم پیوند با سایر کارکردهای  شهری،  کارکردهای اجتماعی همراه خواهد بود و در واقع مجموعه اقتصاد بازار را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: بازار تنها ارائه خدمات و خرید مایحتاج روزانه مردم نیست،  بلکه با تعریف این پروژه بازار علاوه بر نقش اقتصادی خود به کارکرد،  اقتصادی تبدیل به فضای عمومی می شود، تعاملات اجتماعی بهتری شکل می‌گیرد، ضمن اینکه اساساً ما باید به این سمت برویم که شهر برای انسان و شهروند ساخته شود، نه برای ماشین،  که این پروژه یکی از انسان محور ترین پروژه هایی که در شهر آمل در این خصوص انجام می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲