تاریخ انتشارسه شنبه ۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۴۵۲۶۸۶
امروز مشهد میزبان هزاران زائر و میلیون‌ها دل عاشقی است که به دلیل شرایط کرونایی نتوانسته‌اند خود را به میعادگاه عاشقان برسانند اما دلشان را به سمت حرم شمس الشموس پر داده‌اند.
۰
plusresetminus
حال و هوای عاشقی زیر سایه شمس الشموس/ نائب الزیاره‌ایم
به گزارش بلاغ، مشهد الرضا قبله عاشقان ولایت و امامت در سالروز ولادت امام مهربانی‌ها حال و هوایی دیگر دارد گویی ملائکه بال‌های خود را زیر پای زائران حرم منور رضوی قرار داده‌اند و ذکر دل‌نشین «یا امام رضا(ع)» در تمام شهر طنین‌انداز شده است.
امروز مشهد میزبان هزاران زائر و میلیون‌ها دل عاشقی است که به دلیل شرایط کرونایی نتوانسته‌اند خود را به میعادگاه عاشقان برسانند اما دلشان را به سمت حرم شمس الشموس پر داده‌اند. با این وجود زائرانی که توانسته‌اند با پای جان، خود را به حرم منور رضوی برسانند، عهد کردند نائب الزیاره تمام عشاقی باشند که به هر دلیلی نتوانسته‌اند در این روز با برکت در جوار این مضجع نورانی باشند.

با شروع دهه کرامت مشهدالرضا غرق در نور و شادی است و به هر جای شهر که نگاه کنی عده از جوانان را می‌بینی که با شور و شوق وصف‌ناپذیر در حال آذین‌بندی یا توزیع شکلات و شربت در بین زائران و مجاوران هستند. در مسیر حرم رضوی دلدادگانی را می‌بینید که به یمن قدم مولود علاوه بر توزیع شکلات، کفش زائران را صلواتی واکس می‌زنند.
وارد بارگاه رضوی که می‌شوی کتیبه‌های بزرگ پارچه‌ای در صحن‌ها‌ قابل رؤیت است که عباراتی همچون «یا عالم آل محمد»، «خوشا دردی که درمانش تو باشی»، «خوشا راهی که پایانش تو باشی»، «خوشا مُلکی که سلطانش تو باشی» و «خوشا جانی که جانانش تو باشی» روی آن‌ها نقش بسته است. آن‌طرف‌تر پرچم‌های سبز و زرد هم بر لبه بام‌های صحن‌ها به اهتزاز درآمده است و نظر هر زائری را به خود جلب می‌کند؛ پرچم‌هایی با عبارت «اسعدالله ایامکم» که به دلدادگان حریم حضرت دوست شادباش عید را می‌دهند.

علاوه بر آن لامپ‌های رنگی زرد، سبز، قرمز و سفید هر شب بالای سر زائران روشن است تا بارگاه امام خوبی‌ها(ع) غرق در نور و شادی شود و زیبایی این بارگاه را دوچندان کرده‌اند. وارد حرم که می‌شوی علاوه بر گل‌آرایی سقاخانه‌، پنجره فولاد و آب‌نماها، طرحی که خادمان آقا برای زیبایی سازی المان گنبد خضرا در صحن پیامبر اعظم(ص) انجام داده‌اند هم موردتوجه عاشقان حضرت رضا(ع) قرارگرفته است و فضای حرم را عطراگین کرده است.

محمد حسنی یکی از این جوانانی که در حال خدمت‌رسانی به زائران است در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: مازنی هستم و اهل بابل، امشب هرکس به اندازه بضاعتش به زائران بارگاه امام هشتم خدمت می‌کند و من با واکس زدن کفش‌های زائران سعی در شاد کردن دل آقا دارم.
وی افزود: من هرسال در روز میلاد امام رضا(ع) با پدر و مادر پیرم به مشهد می‌آمدیم اما سال گذشته متأسفانه پدرم به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرد و امسال با مادرم به پابوسی آقا آمده‌ام و خودم این‌طرف کفش‌های زائران را واکس می‌زنم و جلوتر مادر پیرم که روی ویلچر نشسته است به زائران شکلات می‌دهد.
این جوان مازنی با لهجه شیرینش ادامه داد: امسال جای پدرم اینجا خالی است ولی گویی الان در کنار ما ایستاده است و زائران را تعارف می‌کند که کفش‌هایشان را به من بدهند تا غبار راه را از قدم‌هایشان بزدایم و لحظه‌ای در کنارمان استراحت کنند.
حسنی گفت: امیدوارم امام مهربانی‌ها این کارها را از ما قبول کند و پدرم را در این شب با برکت از خان با برکت خود متنعم کند.

حسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) در خصوص زائران پیاده‌ای که امسال به عشق امام رضا(ع) به سمت حرم آمده‌اند، اظهار کرد: جمعی از علاقه‌مندان به حضرت امام رضا (ع) هم‌زمان با دهه کرامت و در آستانه میلاد باسعادت ثامن‌الحجج در قالب کاروان‌های کوچک راهی مشهد شدند.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود هزار زائر پیاده در این ایام به مشهد مشرف شوند، بر اساس اطلاعات رسیده، از این تعداد ۴۸۰ زائر از نیشابور، حدود ۱۰۰ زائر از فریمان، ۱۵۰ زائر از سرخس و باقی آنان از طریق جاده قوچان و جاده قدیم نیشابور راهی مشهد هستند که یک کاروان از فریمان را زنان و باقی کاروان‌ها را مردان تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: اقامت این زائران در مشهد یک‌روزه خواهد بود که با تمهیداتی که مدیران کاروان‌ها اندیشیده‌اند از مراکز اقامتی امن که از مراکز بهداشت و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مجوز دارند برای اقامت آن‌ها استفاده می‌شود و در طول مسیر هم اقامتگاه‌های ثابت با خدمات سرپایی و درمانی پذیرای زائران پیاده امام هشتم (ع) هستند.
انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲