سرپرست شرکت آبفا مازندران اعلام کرد

صرفه‌جویی، مهمترین روش مدیریت مصرف و گذر از تنش آبی

تاریخ انتشارسه شنبه ۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۴۵۲۶۸۴
سرپرست شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: سطح آب زمین رو به کاهش و طبیعت به شدت در رنج و عذاب است اما با اندکی صرفه جویی در مصرف آب آینده همه ما تضمین خواهد شد.
۰
plusresetminus
صرفه‌جویی، مهمترین روش مدیریت مصرف و گذر از تنش آبی
به گزارش بلاغ، بهزاد برارزاده در گفتگویی ضمن گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب اظهار داشت: 70 درصد زمین از آب پوشیده شده، اما تنها یک درصد آن در دسترس است. کشور ما در منطقه خشک و نیمه حشک قرار دارد و با اینکه مازندران از دیرباز استانی پرآب قلمداد میشد اما به دلیل افزایش جمعیت طی سالهای گذشته و استفاده بی رویه از منابع آبی و نیز تغییر اقلیم و خشک شدن بسیاری از چاهها و چشمه ها، قطعا پرآبی در مازندران توهمی بیش نیست.

 وی صرفه جویی در مصرف آب را بهترین راهکار برای گذر از تنش آبی خواند و گفت: همه ساله در راستای تاکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب،  هفته اول تیر ماه به هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است و می طلبد همه مردم به منظور استفاده بهتر و درست از آب و جلوگیری از ایجاد خشکسالی، صرفه جویی و مدیریت مصرف را جدی بگیرند.

برارزاده افزود: رعایت اصول صرفه جویی جزء انکارناپذیری از زندگی ماست، صرفه جویی در مصرف آب برای نجات و دوام زندگی در زمین به عنوان یک اصل اساسی ، به نیاز همه ما تبدیل شده است و با مشاهده وضعیت فعلی آب  و کاهش بارندگیها و ذخایر آبی لازم است که هر قطره آب را ذخیره کنیم.

 سرپرست شرکت آب و فاضلاب مازندران ادامه داد : حفاظت از آب بسیار ساده است  و می توانیم  اینکار را در خانه از خودمان شروع کنیم ، یک قدم کوچک میتواند صدها گالن به ذخیره آب اضافه کند لذا ضروریست برای گذر از تنش آبی و ذخیره آب برای فردای نزدیک فرزندانمان از امروز صرفه جویی در مصرف آب را انجام دهیم و بدانیم این کار بیش از هر پس اندازی برای آیندگان ضرورت دارد.

این مسئول ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۹۰ دستگاه دیزل ژنراتور برای مقابله با کمبود آب ناشی از قطعی برق در سراسر استان مازندران به کارگیری شد.

برارزاده اظهار داشت: با توجه به کاهش ۴۴ درصدی بارندگی در سال آبی جاری و کمبود آب تلاش کردیم اقدامات موثری در راستای مقابله با تنش آبی انجام دهیم در همین راستا در حوزه انرژی ۱۹۰ دستگاه دیزل ژنراتور وارد مدار شد و ضمن تعمیر اساسی ۳۰ دستگاه الکتروپمپ و ۲۳ دستگاه دیزل ژنراتور  ، مناقصه خرید ۲۵۰ دستگاه الکتروپمپ و قرارداد تعمیر ۵۰ دستگاه الکتروپمپ  دیگر نیز صورت گرفت

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران اقدامات دیگر این حوزه در راستای گذر از کم آبی را  استاندارد سازی ۱۴۴ دستگاه انواع تابلو برق ، به کارگیری تجهیزات نوین اعم از تابلوهای راه انداز اینورتر و سانت استاتر و سیستمهای کنترل خودکار دستگاهای رادیو فرکانسی، ساعت فرمان و .... به منظور مدیریت مکانیزه تولید و توزیع آب بیان کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جذب حامی
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
چاره‌ای جز مردمی‌کردن تولید و اقتصاد نداریم