تاریخ انتشارشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
کد مطلب : ۴۵۲۶۰۱
رئیس ‌مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اعلام اینکه بزرگ‌ترین کارخانه تولید چادر مشکی خاورمیانه طی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: به این ترتیب ایران از واردات چادر مشکی بی‌نیاز خواهد شد.
۰
plusresetminus
ستاد اجرایی فرمان امام(ره): سال آینده ایران از واردات چادر مشکی بی‌نیاز می‌شود
به گزارش بلاغ، حجت نیکی ملکی در توئیتر نوشت: «منافق ورشکسته تو تلویزیون سعودی اینترنشنال می‌گوید شما نمی‌توانید چادر مشکی تولید کنید چطوری ادعا می‌کنید واکسن تولید کردید؟ واکسن را که به کوری چشم دشمنان این ملت تولید کردیم، سال آینده هم بزرگ‌ترین کارخانه چادر مشکی منطقه با سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام به بهره‌برداری می‌رسد.»
گفتنی است، ایران یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان چادر مشکی دنیاست و با وجود نیاز بالا فقط چند کارخانه با ظرفیت اندک در کشور فعالیت دارند. با بهره‌برداری از کارخانه چادر مشکی ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) کشور از واردات چادر مشکی که در زمان حاضر در انحصار چند نفر است، بی‌نیاز خواهد شد. ایران بزرگ‌ترین مصرف‌کننده چادر مشکی است ولی نزدیک به ۸۰ درصد نیاز کشور وارداتی است.

همچنین عملیات اجرایی ساخت بزرگ‌ترین کارخانه تولید چادر مشکی کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام در قم با ظرفیت تولید ۱۸ میلیون متر مربع، سرمایه‌گذاری ۱۱۳۰ میلیارد تومان و‌اشتغالزایی برای دو هزار نفر از اواخر سال گذشته آغاز شده و ادامه دارد.

در حال حاضر کارخانه حجاب شهرکرد سالانه ۱۰میلیون متر پارچه چادری مرغوب و باکیفیت تولید می‌کند و توانسته جایگاه مطلوبی در بازار داخلی پیدا کند. این کارخانه از اواخر دهه 60 تاکنون تولیدات زیادی داشته و مصرف یک سوم چادر زنان ایرانی را تامین می‌کند.

کارخانه حجاب شهرکرد در سال 69 ثبت و در سال 72  فعالیت خود را آغاز کرد، در سال94 ماشین‌آلات خط تولید پارچه چادرمشکی را وارد و از سال 95 به تولید آزمایشی پرداخت که در این سال‌ها توانسته تولید خود را از سه میلیون متر مربع در ابتدای فعالیت، به پنج میلیون متر مربع درسال 97 برساند و سال گذشته هم به هفت و نیم میلیون متر چادر مشکی هم رسید.

ظرفیت کارخانه، تولید 10 میلیون متر مربع چادر مشکی است اما با 75 تا 80 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند که دلیل آن دشواری تامین مواد اولیه است. میزان واردات کشور در بحث چادر مشکی بین 50 تا 90 میلیون متر در سال است که ظرفیت شرکت نساجی حجاب، 10 تا 15 درصد نیاز کشور را پوشش خواهد داد.

همچنین بهمن 99 کارخانه تولید چادرمشکی نای زرین خوانسار پس از هشت سال تعطیلی فعالیت خود را آغاز کرد. این کارخانه تولید چادر مشکی سال ۸۳ در شهرستان خوانسار افتتاح شد، اما به علت مشکلات اقتصادی به خصوص تعرفه‌های نامناسب سال ۹۱ تعطیل شد. ظرفیت تولید این کارخانه در مرحله نخست پنج میلیون متر پارچه در سال است. با راه‌اندازی این کارخانه در مرحله نخست زمینه‌اشتغال 100 نفر فراهم شد و در مرحله بعد ۲۰۰ نفر دیگر مشغول بکار می‌شوند.

لازم به یادآوری است که به گفته برخی اقتصاددانان آمریکایی، برخی محصولات آمریکا همچون خودرو و لوازم خانگی آمریکا از کیفیت پایین‌تری نسبت به همتایان کره‌ای و ژاپنی برخوردار است، حال آنکه آمریکا فضاپیماهای فوق پیشرفته می‌سازد. با استدلال کارشناس شبکه سعودی، آمریکا وقتی نمی‌تواند خودروی خوب تولید کند، چگونه فضاپیمای فوق پیشرفته می‌سازد؟!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴