تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۴۵۲۵۱۶
مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه ازکاشت 16 هکتار گیاه دارویی سیاه دانه در زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus
کاشت 16هکتار سیاه دانه در گلوگاه
مهدی باباجانی در گفت وگو با خبرنگار بلاغ ، از کشت گیاه دارویی سیاه دانه در شهرستان  گلوگاه خبر داد.

 وی اظهار کرد: این محصول در 16 هکتار اراضی این شهرستان کشت شد. و با اشاره به میانگین برداشت یک تن سیاه دانه در هر هکتار  پیش بینی می‌شود 16تن گیاه دارویی سیاه دانه از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه بیان کرد: گیاه دارویی سیاه دانه یک کشت پربازده است که علاوه بر افزایش درآمد، موجب رونق کشاورزی و تنوع کشت محصولات شهرستان نیز می شود. وبا توجه به استقبال کشاورزان سطح کشت این محصول در سال جاری از رشد قابل قبولی برخوردار بوده است.
 
وی تصریح کرد: علاوه بر مصارف دارویی این گیاه، از کنجاله سیاه دانه با داشتن پروتئین و فیبر خام به عنوان مکمل غذایی برای انسان و دام نیز استفاده می‌شود.

مهدی باباجانی در ادامه  از برداشت کلزا در 1160 هکتار اراضی زراعی و خشکه زاری شهرستان گلوگاه با تولید بیش از 2000 تن خبر داد.
 
وی خاطر نشان کرد: کلزا محصول استراتژیک و ماده اولیه تولید روغن خوراکی است که به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و نداشتن کلسترول، کیفیت بالایی دارد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه ادامه داد: نمایندگان شرکت غله مازندران برای خرید کلزادر کارخانه آرد پاکسابان و بنفشه گلوگاه با حضور نماینده جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه مستقر شده و دانه روغنی کلزا را با 2 درصد ناخالصی و 9درصد رطوبت به مبلغ 110 هزار ریال از کشاورزانی که ثبت سامانه هستند خریداری می کنند.
 
وی یادآور شد: کشت کلزا در تناوب با سایر گیاهان از جمله غلات علاوه بر حاصلخیزی خاک موجب کنترل علفهای هرز و کاهش حمله آفات و بیماریها و موجب افزایش عملکردمحصول می گردد.  و در توسعه پایدار کشاورزی، اشتغالزایی و اقتصاد خانوار نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما