تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۴۵۲۵۰۱
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: سال گذشته بیش از 50 هزار میلیارد ریال از سوی صندوق نوآوری بودجه به اکوسیستم دانش بنیان تزریق شد.
۰
plusresetminus
تزریق بیش از 50 هزار میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان
به گزارش بلاغ، سورنا ستاری در افتتاح مرکز رشد و نوآوری آمل و رونمایی چند محصول دانش بنیان این مرکز، اظهار کرد: بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال پارسال از سوی صندوق نوآوری بودجه به اکوسیستم دانش بنیان تزریق شد و بانک‌ها نیز بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به این شرکت‌ها پرداخت کردند.

وی با بیان این که مراکز نوآوری در سطح کشور شدیدا درحال توسعه هستند، افزود: بیش از ۱۰۰ مرکز نوآوری هم اکنون در کشور فعال است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: شرکت‌های دانش بنیان با ارائه ایده‌های نو گام موثری را در توسعه اقتصادی کشور برداشته اند و هر روز شاهد رونمایی از ایده‌های برتر از سوی شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

این مسئول افزود: رشد اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته از ۲ هزار میلیارد ریال عبور کرد.

ستاری در پاسخ به پرسشی پیرامون بودجه امسال معاونت فناوری رئیس جمهوری، گفت: وضعیت بودجه برای امسال با اهتمام ویژه دولت و مجلس مناسب است و حمایت‌ها و بودجه‌ها در خصوص شرکت‌ها دانش بنیان افزایش یافته است.

معاون رییس جمهوری بر ضرورت تاسیس مراکز رشد در شهرستان‌ها تاکید کرد و افزود: افتتاح مراکز پارک علم و فناوری در شهرستان‌ها می‌تواند شروعی برای هموار‌تر شدن مسیر شرکت‌های دانش بنیان باشد و پارک‌های علم و فناوری نباید تنها در مراکز استان مستقر باشند، زیرا سبب کاهش دسترسی شرکت‌ها و محدودیت آن‌ها خواهد شد.

ستاری به ظرفیت مازندران و شهرستان آمل در حوزه شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: برای بر طرف کردن مشکلات زیر ساخت‌های فناورانه در استان صندوق نوآوری و شکوفایی از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴