کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله رئیسی در گفتگوی تلویزیونی با مردم مازندران:

سفره مردم را به دلار بند نکنید/معطلی 40 درصد ظرفیت‌های کشور

24 خرداد 1400 ساعت 17:00

آیت‌الله رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سفره‌های مردم را نباید به دلار و خارج از کشور بند کنند.


به گزارش بلاغ، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با مردم مازندران که از شبکه استانی صدا و سیمای مرکز پخش شد با ادای احترام به ۱۰ هزار شهید دفاع مقدس و علمای بزرگ و تاثیر گذار استان،گفت: مازندران با داشتن علمای بزرگ که آثار و برکات فراوانی برای کشور داشته اند حق بزرگی گردن ایران اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه دسترنج کشاورزان مازندرانی نیز سبب رونق سفره‌های مردم ایران شده است، افزود: مازندران با داشتن مواهب طبیعی، آب فراوان، خاک حاصلخیز، نیروی انسانی کارآمد و اقتصاد جنگل و دریا نباید گرفتار فقر و بیکاری باشد.

رئیسی گفت: با وجود استان مازندران و استان‌های شمالی واردات خیلی از محصولات کشاورزی بی معنا است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: استان‌های شمالی و مازندران تامین کننده خیلی از محصولات استراتژیک مانند برنج هستند و در این استان‌ها نباید بیکار یا افرادی تحت پوشش نهاد‌های حمایتی باشند.

وی با بیان اینکه از امکانات این استان حاصلخیز و فعال در تولیدات کشاورزی باید بهره گیری درست کرد، ادامه داد: ۶۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور را می‌توان زیر کشت دانه‌های روغنی برد و در تولید روغن خودکفا شد که دستیابی آن برای کشور امکان پذیر است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: برخی کشاورزان تسهیلات دریافت کردند، اما به خاطر حوادث پیش بینی نشده بایستی خسارت دیرکرد تسهیلات نیز پرداخت می‌کردند که عادلانه نبود که خوشبختانه مصوبه دریافت جریمه دیرکرد از تسهیلات در دیوان عدالت اداری لغو شد.

وی با ابراز تاسف از تداوم مشکل دفن و دپوی زباله‌ها در شمال کشور،گفت: مردم از این وضعیت در رنج هستند و این مشکل ابتدایی به دلیل فعال نشدن دستگاه‌های زباله سوز هنوز حل نشده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وضع کارخانه نساجی مازندران را نیز بسار متاثر کننده دانست و افزود: بخش‌هایی از این کارخانه بزرگ که می‌توانست سبب اشتغال پایدار در شهرستان و منطقه شود اکنون نیمه جان و تعطیل رها شده است.

وی با طرح این سوال که چرا این واحد صنعتی بزرگ در جریان یک خصوصی سازی باید به تعطیلی کشیده می‌شد،گفت: این کارخانه و بسیاری دیگر از این کارخانه‌ها می‌توانند فعال شوند و وضعیت بیکاری را به حداقل برسانند.

حجت الاسلام رئیسی بر توسعه صنایع پیشران، تکمیل زیرساخت‌ها حمل ونقل، توجه به اقتصاد دریا و صنایع تبدیلی در مازندران تاکید کرد و ادامه داد: همه این گره‌ها و مشکلات با رونق کشاورزی و زنجیره ارزش در کالا‌های کشاورزی و لبنی می‌توان باز کرد.

معطلی چهل درصد ظرفیت‌های کشور

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه چهل درصد ظرفیت تولید کشور معطل است،گفت: همه این ظرفیت‌های معطل مانده در کشور قابل مشاهده هم است.

حجت الاسلام رئیسی افزود: متاسفانه این فرصت‌ها دارد از بین می‌رود و سفره‌های مردم نیز روز به روز کوچکتر می‌شود.

وی ادامه داد: برخی کالا‌های اساسی مثل گوشت برای خانواده‌های عزتمندی که وضع اقتصادی خوبی ندارد تبدیل به کالای لوکس شده که دسترسی به آن برای این اقشار امکان پذیر نیست.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مسکن ۷ برابر و خودرو ۸ برابر افزایش قیمت داشته اند و وضع معیشتی مردم همه را نگران کرده است.

وی با طرح این سوال که چرا این شرایط پیش آمده است؟ گفت: مشکل اصلی در شیوه مدیریت است که باید تغییر جدی کند.

سید ابراهیم رئیسی محور این تحول و تغییر را اجرای عدالت دانست و ادامه داد: مردم می‌خواهند عدالت باشد و اگر کم است به عدالت تقسیم شود و اگر زیاد است تقسیم آن عادلانه باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دلیل اینکه برخی استان‌ها هم در خشکسالی و هم در بارندگی دچار مشکل می‌شوند نبود مدیریت صحیح است.

وی افزود: ایران مشکل آب ندارد بلکه مشکل مدیریت منابع آب دارد و می‌توان با تغییر الگوی کشت با کمترین مصرف منابع آبی بیشترین بهره وری را داشت.

سفره مردم را به دلار بند نکنید

سید ابراهیم رئیسی با انتقاد از بی ثباتی در بازار گفت: تصمیمات لحظه‌ای باعث می‌شود بازار دچار تکان شود، اما اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که با این تکان تکان نخورد.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست دوره جمهوری با بیان اینکه حوادثی مانند سیل، شیوع کرونا و تحریم‌ها نباید اقتصاد کشور را اینگونه تکان بدهد، افزود: چرا سفره‌های مردم را به دلار و خارج از کشور باید بند کنید که اگر خواستند جلوی صادرات نهاده‌های دامی را بگیرند آنوقت در سفره مردم تاثیر خود را بگذارد.

وی افزود: تغییر و تحول، بهبود معیشت، رونق کسب و کار و بازار دست مردم است که باید نقش مستقیم در رسیدن به استقلال و خودکفایی داشته باشند.

سید ابراهیم رئیسی با ابراز اتاسف از وجود فقر مطلق در برخی مناطق، گفت: سه دهک اول جامعه باید کارت اعتباری داشته باشند و از کالا‌های اساسی بهره‌مند شوند تا فقر مردم را رنج ندهد.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست دوره جمهوری گفت: این‌ها خواسته دست نیافتنی و شعارگونه نیست بلکه با مدیریت حسابی، همت مردم و تشکبل دولتی برآمده از متن مردم قابل حل است.

وی به تجربه حضور خود در آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: برخی از زائران که وضعیت معیشتی خوبی نداشتند پس از سفر به مشهد در حسینیه‌ها، مساجد یا پارک‌ها اقامت می‌کردند که زیبنده زایران نبود.

رئیسی گفت: ۳۵ هکتار زمین برای ساخت زائرسرا‌ها انتخاب و مرحله اول آن در همان سال اول افتتاح شد یه گونه‌ای که اکنون زائرانی که توانایی مالی برای اقامت در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها را ندارند می‌توانند در این زائرسرا‌های جمعی، فردی و خانوادگی اقامت داشته باشند.

با مردم صادق باشید

وی بهترین روش برای تعامل و مدیریت را صداقت در گفتار و کردار مسئولان دانست و گفت: مشکل این است که مردم اکنون احساس می‌کنند مدیران با آن‌ها صادق نیستند و اگر با مردم درست صحبت شود آن‌ها احساس بی اعتمادی نمی‌کنند و ناامید از پیشرفت نمی‌شوند.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست دوره جمهوری گفت: تغییر در اقتصاد، معیشت مردم و بازار علاوه بر برنامه و کارنامه، اراده قوی و جدی می‌خواهد تا از همه ظرفیت‌های کشور بخوبی بهره گیری شود.

حجت الاسلام رئیسی افزود: مردم از زد وبندها، جناح بازی و سیاسی کاری‌های خسته شه اند و می‌خواهند زندگی رونق پیدا کند جوان بیکار نباشند و جوینده کار بتواند به راحتی کار پیدا کند.

وی گفت: تجربه نیز ثابت کرده است هر جا یک مدیر قوی و با اراده با مردم تعامل داشت گره‌ها باز شده است و هر جا غیر این بود مردم گرفتار شدند.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست دوره جمهوری ابراز امیدواری کرد با استفاده از همه منابع، ذخایر و نیروی انسانی کارآمد بدون در نظر گرفتن جناح‌های سیاسی و خط بازی با روی کار آمدن دولت جوانگرا، کارآمد، فساد ستیز و انقلابی این مشکلات حل شود.

مبارزه با بستر‌های فساد زا

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه در قوه قضاییه مبارزه با مفسد می‌شود، گفت: بستر‌های فساد سازی و رانت خواری در دولت باید اصلاح شود.

وی افزود: روز اول دولت پایان فساد و رانت را در کشور اعلام خواهیم کرد و همه مدیران موظف هستند بستر‌های رانت خواری را اصلاح کنند.
سالی یک میلیون شغل، یک میلیون مسکن

حجت الاسلام رئیسی ازدواج، اشتغال و مسکن را سه دغدغه اصلی جوانان دانست و گفت: اگر در کشور سالانه یک میلیون شغل ایجاد نشود کشور عقب است و با سالی دویست و سیصد هزار شغل مشکل بیکاری حل نمی‌شود.

وی مسکن سازی را از جمله صنایع پیشران دانست و افزود: برای دستیابی به ثبات در بازار مسکن باید سالی حداقل یک میلیون مسکن ایجاد شود.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست دوره جمهوری گفت: ازدواج با جوانان، اما اشتغال و مسکن مشکلاتی است که دولت برای حل آن باید پیگیری و اقدام جدی کند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه دولت باید خدمتگزار باشد نه منت گذار، ابراز امیدواری کرد همه این مشکلات با اتکای به خداوند قادر، همت مردم با ستفاده از حقی که در انتخابات ایجاد می‌کنید و پیگیری دولت مردمی و خدمتگزار حل شود.

وی افزود: هر فردی که شناسنامه ایرانی دارد در هر کجا که زندگی می‌کند از حقوق شهروندی برخوردار است و دولت وظیفه خود را در برابر آن باید انجام دهد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 452477

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/452477/سفره-مردم-دلار-بند-نکنید-معطلی-40-درصد-ظرفیت-های-کشور

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com