تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۴۵۲۴۴۸
رئیس کل دادگستری مازندران از اهتمام جدی دستگاه قضایی استان از برگزاری انتخابات قانونمند و پرشور با حضور حداکثری آحاد مردم در فضای امن و سالم انتخاباتی خبر داد.
۰
plusresetminus
کاندیدای شوراها از اظهارات تنش‌زا پرهیز کنند/رسیدگی به پرونده‌های قضایی انتخابات در شعبات ویژه
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام محمدصادق اکبری در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان با اشاره به شرایط حساس انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ رصد تحرکات سوء دشمنان انقلاب اسلامی را بسیار ضروری برشمرده و افزود: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمن فعال بوده و در شرایط فعلی فعال تر می باشد.

رئیس کل دادگستری استان ایجاد شبهه در اصول اساسی نظام، تأسیس دو قطبی های کاذب، تردیدافکنی جهت شرکت درانتخابات و ایجاد اخلال در روند برگزاری اعم از قبل، حین و بعد از انتخابات را از اهم فعالیت های و اهداف دشمن دانست و خاطرنشان کرد: مردم با بصیرت ایران اسلامی از دیرباز پشتیبان ولایت فقیه و نظام شکوهمند انقلاب اسلامی بوده و در شرایط فعلی با مشارکت پرشور خود در انتخابات و همچنین انتخاب فرد یا افراد اصلح؛ تیر کینه و نیرنگ دشمن را بر سنگ می‌نشانند.   
 
عالی ترین مقام قضایی استان در بخش دیگری از سخنان خود اجرای صحیح مصوبات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی را مهم ارزیابی و تأکید کرد: اعضای محترم ستاد بویژه دستگاه های امنیتی و انتظامی با بهرمندی از تمامی ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی خود باید شرایط و مقدمات لازم جهت برگزاری انتخابات سالم و به دور از هرگونه تخلفی را فراهم کنند.

وی از منع قانونی برای برگزاری تجمعات انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد و افزود: برابر مصوبات مراجع ذیصلاح هرگونه تجمع برای انتخابات شوراها ممنوع و تجمعات و برنامه های انتخاباتی ریاست جمهوری نیز باید با دریافت مجوزات قانونی و برابر ضوابط و قوانین بویژه رعایت پروتکل های بهداشتی مبارزه با کرونا باشد.

رئیس کل دادگستری استان برگزاری انتخابات در فضای امن و سالم را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: کاندیدای محترم شورای اسلامی شهر و روستا با توجه به استقبال گسترده عموم مردم و شورانتخاباتی و هواداری؛ لازم است از هرگونه اظهارات و اقدامات تنش زا که امنیت فضای انتخاباتی را به مخاطره می اندازد؛ پرهیز نمایند.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی از رسیدگی به پرونده های قضایی انتخابات در شعبات ویژه خبر داد و افزود: پرونده های قضایی که در رابطه با روند برگزاری انتخابات و همچنین تبلیغات انتخابانی تشکیل می گردد در شعبات ویژه انتخابات و به صورت خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بعنوان دبیر ستاد مطالب و گزارشاتی از اقدامات اعضای محترم؛ حول محور جلسه مطرح کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴